Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Passikuva, joka otettiin koneluettavaa passia varten oli todella karmea. Itse passissa se ei enää näkynyt yhtä selvästi. Naama näytti järkyttävän epäsymmetriseltä. En ollut tiennyt, että nenä on hiukan vino. Suu taas oli suurin piirtein jossain siellä nenän alla. Ei näyttänyt edes ihmiseltä koko kuva.
Olen naamastani nätti, mutta jokaikisessä passikuvasaa näytän hirveältä.
Viimemmäksi (tänä vuonna otettu) meinaan ensinnäkin revetä nauruun. Näin käy usein vakavissa tarkoitetuissa kuvissa. En osaa olla vakava. Siksi kuvassa näkee selvästi kuinka puren vasenta alahuulta estääkseni repeämisen.
Näyttää karsealta. Vakava ilme, repeämispisteessä.
Ja minä venäläisen ilotalon madamelta, joka piilottelee sarjatuliasetta sekänsä takana.
Ihan kamalalta näyttää millä tahansa mittapuulla. Kuin 3 viimeistä kuukautta olisi kiskonut lasolia ojassa, karsastavat tihrusilmät hakee... luin jostain, että ainakin osasyy siihen, miksi EI näytä suorassa filtteroimattomassa kuvassa yhtään niin hyvältä kuin kuvittelee olevansa, johtuisi siitä, että ihminen näkee yleensä itsensä peilikuvana. Joka on siis muuta kuin todellisuus (jonka kaikki muut näkevät). Jos sen sijaan ottaa etukameralla selfien, se näyttäytyykin samanlaisena kuin peilikuva, ja näyttäytyy omaan silmään tutumpana paremmalta. Lisäksi päätä voi käännellä ja saada valon ja varjon suhteet paremmiksi.
Minä olen jo alistunut kohtalooni, eli olen muuten tyytyväinen nykyiseen passikuvaani, joka on tietenkin kaikilla mittapuilla hirveä, mutta koomisin yksityiskohta on hiukset. Olin vetänyt hiukset ponnarille katsomatta peiliin, niin otsan poikki menee sellainen orpo hiusliru, josta tulee välittömästi mieleen kaljunylikampaus.
Näytän siltä siinä kuvassa että olisin joutunut vankilaaan sarjakuristajana tai vastaavana.
Tummat silmät tuijottavat pistävällä "mulle on turha mitään tulla selittämään" ilmeellä
Just kävin kuvassa, ja ilokseni/kauhukseni huomasin muuttuneeni 66 v. äidikseni. Ei siinä muuten mitään, mut kun satun olemaan 42 v. mies.
Naama näytti niin harmaalta ja väsyneeltä että oletin passintarkastuksessa saavani saattajan viemään hotellille lepäämään. Niiin loman tarpeessa :D
Mä oon mun passikuvassa kuin Hennalasta karannut. Asian kruunaa se ettei oma äiteekään tuntenut heh.....Kyllä se silloin karmiva on!
Meikkasin hieman ja laitoin hiukset nätisti. Kuva kertoo sitten jotain muuta, naama on kuin taikina, joka on jätetty pöydälle turpoamaan, silmät pienet viirut ja nenä, joka on todellisuudessa huvittavan pieni, näyttää muumien Pikkumyyn nenältä ja on tumma kuin alan miehellä kuuden viikon ryyppyputken jälkeen. En ollut tuntea itseäni, mutta jospa oikeasti näytän passikuvaltani. 🤔
Näytän passikuvassani Tony Halme -vainaalta.
Olen nainen, mutta ei ole tukkaa. Passikuvassa on joku teksti/vesileima/mikälie, joka osuu kuvaan sillä tavalla, että se tekee mulle irokeesin tai sellaisen Halmeen tukan. :D
No onneks ei oo tarvinu tässä nyt koronan takia reissata sillä passilla :D
Entäs minä: kuvaaja sano: "No niin, ota nyt semmonen iloisempi ilme". tu, olinku.... Chandler & Monica @Friends hääkuvas.
Näytän venäläiseltä alamaailman rikolliselta
Jostain syystä näytän passikuvassa 10 kg lihavammalta kuin peilissä. Kamerassa täytyi olla siis jotain vikaa.
Minä en jostain syystä näytä passikuvassa pulleammalta, mutta muuten kuva on kyllä kammottava - kuin poliisin ottama kuva psykoottisesta murhaajasta. En edes tiennyt pystyväni noin pelottavaan tuijotukseen. Se on juuri sellainen kuva, mistä tällä palstalla sanottaisiin, että "silmistä näkyy pahuus".
Vierailija kirjoitti:
Minä en jostain syystä näytä passikuvassa pulleammalta, mutta muuten kuva on kyllä kammottava - kuin poliisin ottama kuva psykoottisesta murhaajasta. En edes tiennyt pystyväni noin pelottavaan tuijotukseen. Se on juuri sellainen kuva, mistä tällä palstalla sanottaisiin, että "silmistä näkyy pahuus".
Lisään vielä, että en tiennytkään ennen tätä ketjua, miten yleistä on näyttää joltain sarjamurhaajalta passikuvasta. Jotenkin helpotus - luulin oman kuvani olevan jotenkin erityisen karmea :D
Vanhassa opiskelijakortin kuvassa vähän päälle parikymppisenä näytin serkkuni mukaan "vihaiselta taistolaisnuorelta". Viimeisimmässä passikuvassa ikä on tehnyt tehtävänsä ja muistutan Kummelin Tonnin seteli-hahmoa. Lähiaikoina pitäisi uusia henkkarit ja uuden kuvan ottaminen kuumottaa jo valmiiksi...
Nyt on sana hallussa! Nauran täällä niin että kyyneleet virtaa, kiitos!