Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille olette allergisia te, joilla on nyt allergiaoireita?

Vierailija
09.04.2020 |

Nenä vuotaa koko ajan, mutta en ole koskaan käynyt allergiatesteissä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepölylle.

Vierailija
2/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitepölylle.

Jep, mutta minkä kasvin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepän kukinta alkaa olla Etelä-Suomessa lopuillaan, mutta koivun kukinta alkaa. Olen allerginen lähes kaikille siitepölyille ja ensimmäisen oireeni alkoivat jo tammikuussa, kun pähkinäpensas alkoi kukkia. 

Vierailija
4/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vesinuha ja silmät vetistävät, aivastuttaa. En ole koskaan käynyt testeissä.

Vierailija
5/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin siitepölylle. Oireet toistuu joka kevät. Testejä ei ole tehty, eikä ole tarviskaan. Selviän käsikauppalääkkeillä ihan hyvin.

Vierailija
6/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepän kukinta alkaa olla Etelä-Suomessa lopuillaan, mutta koivun kukinta alkaa. Olen allerginen lähes kaikille siitepölyille ja ensimmäisen oireeni alkoivat jo tammikuussa, kun pähkinäpensas alkoi kukkia. 

Mullakin alkoi aika aikaisin oireet, mutta täällä ei ole pähkinäpensasta. Mulla on tosi lievät oireet, mutta ennen kotikaranteeniin siirtymistä otin allergialääkettä, ettei tarvitse aivastella ja niistää julkisella paikalla.

Ap

Vierailija
7/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli vain koivu, mutta nyt allergiaoireet on vaivanneet jo monta viikkoa. Kaiketi leppäkin nykyään siis. Nenä on koko ajan tukossa ja vuotaa samalla (raivostuttavaa!).

Vierailija
8/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin siitepölyallergiaa tutkitaan tarkemmin, riittää, että tiedetään olevan kyse siitepölystä. Jos tarkkailee oireitaan, pustyy päättelemään mille on allerginen.

Vierailija
9/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin alkoi aika aikaisin oireet, mutta täällä ei ole pähkinäpensasta. Mulla on tosi lievät oireet, mutta ennen kotikaranteeniin siirtymistä otin allergialääkettä, ettei tarvitse aivastella ja niistää julkisella paikalla.

Ap

Jos asut pääkaupunkiseudulla, Viron puolelta tulee tuulen mukana joka vuosi pähkinäpensaan siitepölyä. Mun nenäni tietää siitepölyn saapuneen muutamaa päivää ennenkuin siitepölytiedotteissa kerrotaan asiasta. Ei siis tarvitse asua paikassa, jossa on pähkinäpensaita. Riittää, että siitepölyä tulee tuulen mukana. 

Vierailija
10/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katupölylle. Joka kevät sama juttu.

Vierailija
11/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos asut pääkaupunkiseudulla, Viron puolelta tulee tuulen mukana joka vuosi pähkinäpensaan siitepölyä. Mun nenäni tietää siitepölyn saapuneen muutamaa päivää ennenkuin siitepölytiedotteissa kerrotaan asiasta. Ei siis tarvitse asua paikassa, jossa on pähkinäpensaita. Riittää, että siitepölyä tulee tuulen mukana. 

Asun Etelä-Pohjanmaalla.

Ap

Vierailija
12/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katupölylle. Joka kevät sama juttu.

Mulla voi tulla myös katupölystä oireita, mutta täällä oli vielä äskettäin kahden viikon lumijakso, joten se ei todennäköisesti ole silloin aiheuttanut oireita.

Ap

Vierailija
13/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asun Etelä-Pohjanmaalla.

Ap

Tuulen mukana tulee tietysti Etelä-Suomesta sinnekin, mutta vähän myöhemmin. Täällä on aika hyvä kartta, josta voi katsoa

https://www.norkko.fi/

Vierailija
14/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pähkinäpensaalle. Ei ole kai koskaan testattu sitä mutta huomasin Etelä-Suomeen muutettuani, että ennen paikallisten puiden kukintaa tuntui, että jotain hienoista oiretta oli ja kun tiedustelin asiasta apteekista niin sanottiin, että todella herkät voivat Etelä-Suomessa saada oireita Euroopassa kukkivasta pähkinäpensaasta... Koivu aloittelee käsittäkseni nyt Suomessa kukintaa, leppä kukkii ja mitenkähän on pujon laita? Itse olin jo siedättynyt siitepölyallergioista ennen etelään muuttoa, nuorempana eli kai viimeksi teininä olin vain heinille.

Vierailija
15/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oireita tammikuusta syyskuulle. Virallisesti testattu pujo, koivu ja pölypunkki. Sitten on ristiallergioita kiivi, mansikka, ananas jne., joiden oireilu riippuu mitä siitepölyä on ilmassa. Olen siis allerginen monelle muullekin siitepölylle, mutta niitä ei ole testattu. Allergialääkkeitä, nenäsuihketta ja silmätippoja.

Vierailija
16/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa :(

Koivusta on ihan riittävästi riesaa

Vierailija
17/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen lähes kaikille siitepölyille, ja nyt piinaa leppä sekä kaukokulkeutumana tuleva koivu kun tuuli käy etelästä. Koivu on minulle se pahin, mikä lyö röörit oikein kunnolla tukkoon ja silmät vuotamaan, kun se alkaa kunnolla pölyttää. Nyt vielä Kestine Lyo tabletti / päivä ja on ihan ok, silmät vaan välillä vetistää ja on limaisuutta mutta muuten ok. Koivun pahimpaan aikaan henki kulkee vinkuen ja pihisten kuin pillin läpi, ihokin on punainen ja ärtynyt, silmät punaiset ja niistä tulee paitsi vettä, sellaista räkämäistä paksua möhnää, aivastelen koko ajan.