Opettajat, millä mielellä pääsiäislomalle?
Onko alun kaaos yhtään hellittänyt vai onko yhtä rankkaa edelleen?
Kommentit (7)
Väsyneenä lomalle, kuten oppilaatkin. Hyvää pääsiäistä kaikille!
Huonolla. Vanhemmat ei ole koskaan tyytyväisiä. Ekalla viikolla oli vain ne ohjeet wilmassa (koska meillä opeilla oli lähikokouksia ja koulutusta), no se oli huono. Nyt on monipuolisempaa, ohjeita, tehtäviä ja videoita Classroomissa. Lisäksi Meet-videokokouksia. Sekin on huono, kun ei lapset (7.-9. lk) osaa lukea ohjeita, eikä käyttää ohjelmia. Eivätkä tietenkään voi kysyä minulta apua, vaikka olen antanut puhelinnumeroni ja päivystän whatsappia koko päivän.
Tiedän, että suurin osa oppilaista ja vanhemmista on varmasti ihan tyytyväisiä, mutta osa valittaa joka asiasta. Pitäisi osata antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mulla on vaan se vika, et stressaantuneena kaikki moitteet alkaa painaa, ja tulee olo, et en sit tee, ku ei kelpaa. Joo, lapsellista, tiedän.
Ylihuomenna pääsen varmaan vapaalle. Siihen asti valmistelen tulevia koulupäiviä ja tarkistelen tämän viikon tehtäviä. Mukavaa, kun maanantaina saa vielä pitää Wilman kiinni.
Ihan jees. Seitsemän viikkoa 10 viikon kesälomaan. Ensi viikolla aloittelen yläkoulun livetunteja, en ole vielä yhtään pitänyt. Nyt on menty wilmaohjeilla, opetusvideoilla, työkirjan tehtävillä, nettitehtävillä ja kirjoitelmilla. Helpompaahan tämä nyt tulee olemaan kuin normaali opetus, sillä emme pidä enää kokeita, kun lunttausta ei pysty täysin estämään. Eli ei tarvitse enää korjata, vanhoilla näytöillä mennään. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse luulla, että perstuntumalla numerot revitään. Ei. Kyllä tässä vaiheessa oppilaan taso on selvillä. Kenenkään arvosana ei muuten laske. Itse asiassa kirjasin jo ylös ysien numerot, sillä enää ei arvosteltavia juttuja tule. Nyt vaan opiskellaan kirja loppuun ja tapetaan aikaa. Nyt voimme tehdä kaikenlaista muuta, kuten käydä läpi englanninkielisiä lehtiartikkeleita jne. Eli ihan rennosti menee loppukevät. Siinä rehellinen tilitys. Helpolla tässä päästään!
Syvä huokaus. Juuri lopetin tältä päivältä työt. Nyt yritän oikeasti pitää kolme päivää lomaa. Maanantaina varmasti jo pakko edes muutama tunti tehdä valmisteluja seuraavalle viikolle. Etätyö ei kyllä sovi minulle. Jos olisin etätyöhön halunnut niin olisin hakeutunut alalle jossa se on mahdollista. Nyt koko ajan huoli miten oppilailla sujuu tehtävät kotona. Yölläkään ei palaudu kun aivot raksuttaa ja heräilen monta kertaa yössä miettimään miten sen ja sen jutun voisin toteuttaa etänä. Jotenkin tämä rytmikin hankala kun on vaan kotona ja ne työt on tuossa näkösällä koko ajan ja meillä ei ole lapsia niin silläkään ei tule lopetettua töitä ajoissa. Koko ajan tunne että voisinko tehdä vielä paremmin ja enemmän.
Opettajat taitavat olla vielä tunnilla.