Mä en tiedä mitään yhtä epäystävällistä asiakaspalvelu ammattikuntaa ku bussikuskit
Ne on töykeitä, mykkiä, ei noudata aikatauluja ja liikenteessä täysiä persereikiä. Onneks ei tarvi enää kauan käyttää julkisia.
Kommentit (11)
Minustakin bussikuskit ovat nykyään mukavia, joustavia ja kohteliaita. Vain pieni ryhmä on täysin päinvastoin ja aina se sama ryhmä.
Ihan sama kuinka töykeitä ovat, kunhan kulkee aikataulussa ja pääsen sinne minne pitääkin.
Turussa on ihan mulkut kuskit. Ei tervehdi ollenkaan ja joko mennään kaasu pohjassa niin et jengi lentelee siel bussin sisällä tai sitten körötellään kaikessa rauhassa että varmasti myöhästytään vaihdosta.
Itsellä vastakkainen kokemus, iloisia ja kohteliaita. Olen myös päässyt ilman maksua kun kortista loppui aika, eikä kortti käynyt :) Sanoi, maksa ensi kerralla vaikka 2 matkaa, minkä kyllä teinkin vaikkei olisi pakko ollut.
Ihan laidasta laitaan. On tosi asiakaspalvelulähtöisiä kuskeja, ja sitten on niitä jotka ovat heränneet aivan väärällä jalalla ja sen näkee jo pysäkille tullessa että ei hyvää päivää - jos edes vaivautuu pysähtymään. :D
Itselläkin monia huonoja kokemuksia bussikuskeista, vaikka toki tiedän etteivät kaikki ole samanlaisia ja varmasti on niitä mukaviakin.
Kerran nukahdin aikaisin aamulla töihin mennessäni bussiin ja heräsin Hakaniemen päättäriltä niin, että kuski oli häipynyt ja lukinnut ovet. En ymmärrä miten ei muka ollut voinut huomata minua, en edes istunut kaikista taaimpana. Onneksi jonkin ajan ihmettelyn jälkeen joku toinen bussikuski huomasi minut ja päästi ulos mutta kyllä iski hetkeksi aikamoinen paniikki :D
Toisella kertaa Elielinaukion aikataulut olivat pimeinä ja kysyin pysäkillä ovet auki seisovan, mutta tyhjän bussin kuskilta milloin se on lähdössä. Kuski ärähti tosi töykeästi ettei ole hänen asiansa kertoa aikatauluja ja käski katsomaan valotaululta eikä reagoinut mitenkään, vaikka yritin sanoa että se on pimeänä (no, onhan jokaisella pysäkillä tietty ne paperiset aikataulut ja olisi voinut netistäkin katsoa, en vain ajatellut että kuski voisi suuttua noin paljon yhdestä pienestä kysymyksestä). Tuon jälkeen en olekaan sitten uskaltanut enää kysellä mitään bussikuskeilta kun ei tiedä kuka on tuollainen kiukkupussi ja kuka mukava.
Minulla hyviä kokemuksia kuskeista Vantaalla. Pääsin kerran ilmaiseksi, kun kortillani ei ollutkaan arvoa, eikä mukana yhtään käteistä.
Tampereella on asialliset bussikuskit. Ei valittamista.
Ne päästää joskus ilmaiseksi, koska busseissakin kiertää erikseen lipuntarkastajat. Bussikuskit ei ole niitä varsinaisesti, ainoastaan myy lipun
HSL:llä suomalaiset kuskit tuppaavat olemaan töykeitä, yllätys yllätys. Ma.mu.kuskit melkein aina ystävällisiä, tervehtivät hymyillen ja odottavat pysäkille juoksijaa.
Helsingissä on oikein mukavat ja kohteliaat bussikuskit nykään!