Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hengityssuojan käyttäjät luulevat, että se suojaa oman sairastumisen koronalta?

Vierailija
09.04.2020 |

Kun se on toisinpäin. Näin et sairastuta muita.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä luulet, että muut luulee? Älä oleta.

Vierailija
2/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu ihan suojaimen tyypistä. Kirurgimaskit suojaavat enimmäkseen muita sun pärskeiltä, FFP3-suojaimet taas yleensä sinua muilta ja työntävät uloshengitysilman suodattamatta pihalle. Kuulemma on myös mallia, joka suodattaisi molempiin suuntiin, mutta en ole itse sellaista nähnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun maskisi suojaa minua, minun sinua.

Win-win.

Vierailija
4/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisten tyhmyys. Seuraavaksi unohdetaan käsienpesu ja aletaan käyttää käsihuuhdetta.

Vierailija
5/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen käyttäisi maskia, kukaan ei sairastuttaisi muita, got it?

Vierailija
6/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se suojaa. Ei se täyttä suojaa anna mutta osittaisen. Samalla tavalla villapaita suojaa pakkaselta vaikka ilman kunnollista vaatetusta sitä lopulta jäätyy hengiltä. Kyllä se villapaita silti kannattaa pukea ennemmin kuin mennä alasti sinne pakkaseen kekkuloimaan.

Vierailija
7/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulle sopii, että kaikki käyttävät maskia. Enpähän sairastu heistä niin helposti.

Vierailija
8/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se suojaa. Ei se täyttä suojaa anna mutta osittaisen. Samalla tavalla villapaita suojaa pakkaselta vaikka ilman kunnollista vaatetusta sitä lopulta jäätyy hengiltä. Kyllä se villapaita silti kannattaa pukea ennemmin kuin mennä alasti sinne pakkaseen kekkuloimaan.

Ettei vaan kylmyys ja korona olisi pikkuisen eri asiat 🤣

Vierailija
9/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei suojaa tartunnalta.

On se sitten sitkeä harhaluulo, tai ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa.

Eivät ymmärrä lukemaansa, sillä täällä kirjoittelevat just ne, jotka ovat nippa nappa läpäisseet peruskoulun ja joiden äidinkielen arvosana matalin mahdollinen.

Tartunnalta suojaa vain kunnollinen maski, pelkkä hengitysuoja estää vain itseäsi tarttumasta muita.

Ja kunnon maskiin on harvalla varaa.

Vierailija
10/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksia tulee vähemmän kun suurin osa jää suojaan. Silloin tauti on lievempi.

Vierailija
11/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viruksia tulee vähemmän kun suurin osa jää suojaan. Silloin tauti on lievempi.

Sama kuin haukiverkolla yrittää pyydystää marmorikuulia.

Vierailija
12/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä tekee tai on tekemättä.

Siitä huolimatta käytän maskia (itse ostamaani ja maksamaani), eikä se mielestäni siirrä minulle minkäänlaista selitysvelvollisuutta kenellekään randomikalletappiselle eikä muillekaan.

En itsekään kysele keneltäkään syitä tietynlaiseen pukeutumistyyliin tai muihin henkilökohtaisista nähtävänä olevista asioista.

Vierailija
13/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta käytän maskia (itse ostamaani ja maksamaani), eikä se mielestäni siirrä minulle minkäänlaista selitysvelvollisuutta kenellekään randomikalletappiselle eikä muillekaan.

En itsekään kysele keneltäkään syitä tietynlaiseen pukeutumistyyliin tai muihin henkilökohtaisista nähtävänä olevista asioista.

Onhan sulla myös foliohattu?

Vierailija
14/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolliset maskit ovat niin kalliita, ettei täällä kirjoittavilla työttömilla ole niihin varaa missään tapauksessa.  Eikä niitä lasketa toimeentulotukeen hyväksyttäviksi.

Joten parasta olisi pitää turpa rullalla tänne kirjoittelijoiden.

Ostakaa vaan edelleen sitä kaljaa ja tupakkaa jos yleensä kopperostanne ulos menette.

Vaikka sulla ei ole varaa, niin ei me kaikki muut olla työttömiä, tai käytetä rahojamme kaljaan ja tupakkaan. Kannattaa kurkistaa joskus sen oman lähipiirin ulkopuolellekin, että näkee miten suurin osa kansasta elää. 

Vierailija
15/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se silti pienentää riskiä.

Vierailija
16/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet AP väärässä.

Hengityssuoja suojaa tartunnalta kun kaikki pitävät suojan käyttäjään vähintään kahden metrin turvavälin.

Kaupassakin hyllyväli tyhjenee nopeasti kun sinne saapuu suojan käyttäjä 😃 Kaikki väistelevät suojan käyttäjää erittäin tehokkaasti.

T. Hengityssuojan käyttäjä

Vierailija
17/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne ainakin Aasiassa auttaneet.

Vierailija
18/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla myös foliohattu?

On. Paksummasta fooliosta. Änestän myös vihreitä. Ei kai haittaa.

Vierailija
19/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä luulet, että muut luulee? Älä oleta.

Minä ainakin toivon että osa luulee näin kun seurannut ihmisiä julkisissa liikennevälineissä. Pitävät maskia kunnes puhelin soi, tänään näin kaksi jotka ottivat sen pois puhuakseen puhelimessa. Parempi että luulevat väärin kuin että olisivat kipeäitä ja toimisivat noin.

Vierailija
20/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki käyttävät suojaa niin se nimenomaan suojaa KAIKKIA muita ja myös sinua koska kenenkään dropletit ei lennä ketään kohti. Tälleenhän Singapore, Hong Kong, Korea ja muu Aasia tämän selättivät. Euroopassa on epidemia ja leviää kulovalkean tavoin kun maskeja ei käytetätä. Katso käyriä ja vertaa näitä maita ja muuta maailmaa. Mikä erottaa? Aivan. Maski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi