Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisi vuotta töissä samassa paikassa. Työpäivä alkaa klo 8 ja olen ollut AINA työpaikalla 7.55-7.58. Paitsi tänään - ja sain kuulla siitä.

Vierailija
09.04.2020 |

Asun kilometrin päässä työpaikalta ja kävelen töihin kesät, talvet. Oli sää mikä tahansa, lähden kotoa tasan 7.45. Olen töissä useimmiten 7.55, mutta karmealla kelillä (myrskytuuli tai puolen metrin kinos auraamattomilla kävelyteillä) saattaa venyttää matkaa niin, että olenkin töissä vasta 7.58. Aulassa työpaikalla on digitaalinen kello ja tasan tiedän, että olen tullut töihin viiden vuoden ajan minuutilleen 7.55-7.58.

Olen supertunnollinen ihminen (jos tästä aloituksesta joku ei sitä vielä tajunnut..), enkä ikinä myöhästy mistään. Tänään jouduin yllättäen kiertämään todella pitkän lenkin töihin, kun kävelytie oli suljettu tietöiden takia. Jouduin palaamaan takaisin pari sataa metriä ja kiertämään ihan toisesta suunnasta. Hölkkäsin puolijuoksua loppumatkan, mutta tulin silti töihin 8.01.

Esimies oli sattumalta ovella, kun tulin, naputti kelloa ja maiskutti kieltään tsot-tsot. Ai että otti päähän! Minä, joka en ole IKINÄ myöhässä - en ikinä, en mistään. Nyt olen tunnin töissä miettinyt vain tätä ja sitä, että tietääkö esimies ylipäätään sen, etten ole koskaan tullut töihin myöhässä tai että olen AINA 2-5 minuuttia "etuajassa".

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tosiaan ap:n esimies sen näköinen, että oli tosissaan? Olisin itse voinut kuvitella että heittäisin ihan leikilläni tuollaisen muka-tsot-tsotin jollekulle, joka on aina ajoissa. Mutta en tietysti haluaisi että se otetaan vahingossa tosissaan!

Vierailija
42/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni päiväkodissa on ap:n kaltainen henkilö töissä. Hän on siellä juuri ja juuri ajoissa eli kun minä ja lapsi odotamme ovella klo 5.59 hoitopäivän alkua, niin hoitaja saapuu paikalle klo 5.59.45, menee henkilökunnan ovesta sisälle ja tulee avaamaan meille oven klo 6.03. Joka kerta hän hehkuttaa, miten on oikeaan aikaan töissä ja miten turha meidän on tulla sinne ovelle yhtään aikaisemmin. Hän ei tee ilmaiseksi töitä.

Yhtenä aamuna hän oli myöhässä 2 minuuttia ja kun totesin sarkastisesti, että näköjäään työaikaasi on lyhennetty, kun et ole ajoissa töissä, niin sain iltapäivällä esimieheltään puhelun. Olin kuulemma loukannut tunnollista työntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla