Kuka hitto tykkää kettukarkeista?
Aivan järkyttäviä ja edelleenkin traumat ala-asteen joulu- ja kevätpusseista. Kyllä lenti mäkeen mokomat karkit kotimatkalla. En tiedä ketään joka tykkäisi noista ja silti noita myydään.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Jahas, taas näitä "kun minä en tykkää jostain niin en voi tajuta miten kukaan muukaan voi tykätä". Huoh.
Monokulttuuri Suomi. Joidenki haave.
Kettutytön karkissa on VARMASTI karvoja.
Niitä vanhoja kettu-pusseja on vielä eikä ne mua miellytä
Sitten on ne uudet pienet kettukarkkipussit niin niissä on paljon paremmat karkit kuin edellisessä, sillä nämä karkit ei olo niin sokerisia ja ovat kiinteitä karkkeja
Olen nyt vastarannan kiiski keskustelussa monella tapaa, kun ilmoitan, että itse inhosin niitä vanhoja kettukarkkeja mutta nimenomaan nämä uudet on tosi hyviä :D Lapsuuteni mummolassa oli aina kulhossa niitä pihjalanmarjasta hyydytettyjä ja kulhossa saivat pysyäkin. Uudistettua versiota ostan useinkin, jos karkkia ylipäänsä nyt ostan, sulaa suuhun just mukavasti eikä tarvitse syödä makeannälkään kuin muutama.
Lisäksi se aivan uusi irtariversio on suunnilleen paras karkki kaikista tällä hetkellä. On vielä niin söpökin.
Vierailija kirjoitti:
Ne oli hyviä mutta nämä nykyiset on surullinen tapaus. Pelkkää mautonta sokeria, saman makuelämyksen saa laittamalla palasokeria palan suuhunsa.
Olin iloinen kun Fasu toi vanhan suosikin takasin, toteutus vain jäi puolitiehen :(
Millon ne oli pois myynnistä?
Miksei enää käytetä aitoa pihlajan marjaa. Kuitenkin aika satoisa marja ja nopea kerätä. EI ne pahoja ole, mutta ei niitä voi syödä kuin yhden. Käärepaperi on ihanan nostalginen.
Tykkään niistä kyllä. Yksiä lempikarkkejani, vaikka aika imeliä ovatkin.
On muuten ihan hemmetin hyviä noi kettukarkit.
Minä inhoan salmiakkia. Revipä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan salmiakkia. Revipä siitä.
Kettukarkeissa ei ole salmiakkia, joten oot ok.
Minä riisun ne karkit kääreistään ja laitan lautaselle kuivumaan. Saman teen muillekin marmeladeille - kuivahtaneina ne ovat parhaimmillaan!
M 45
Hyviä on viipaloituna kakun päälle koristeeksi
Vierailija kirjoitti:
Minä riisun ne karkit kääreistään ja laitan lautaselle kuivumaan. Saman teen muillekin marmeladeille - kuivahtaneina ne ovat parhaimmillaan!
M 45
Mitä 🥺
Isälläni oli aina muutama kettukarkki taskun pohjalla lapsia varten. Lapsenikin muistelevat kaiholla ukin kettukarkkeja. Mutta ovathan ne ikävä kyllä nykyään pilalla kuten moni muukin ennen hyvä karkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 45
Mitä 🥺
Ihana :D
Vierailija kirjoitti:
M 45
Oikein! Samoin pizza on parhainta kylmänä ja banaani mahdollisimman vihreänä.
Karkeista voisi tehdä aikuiseen makuun sopivia versioita, eli ei makeutusaineita, ei liikaa sokeria (äkkimakea), toisaalta ei liian vähänkään sokeria, luonnonmukainen hyvä maku tai joskus keinotekoinen aromi mutta ei epäterveellinen.
Ei kai niitä normaaleille ole tarkoitettukkaan. Mutta onhan näitä keliaatikkoja ja mitä.