Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllähän tää homma tulee kusemaan ja rajusti

Vierailija
08.04.2020 |

Kävin tänään ensi kertaa kaupassa keskellä päivää ja olin järkyttynyt. Kauppa oli pullollaan väkeä ja porukka käyttäytyi, kun mitään koronakriisiä ei olisi olemassakaan. Tää ei pääty hyvin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on ruokaa käydä ostamassa, ja bensaa, ja viedä lapset tarhaan.

Pakko on myös käydä töissä ja matkustaa julkisilla.

Vain työttömät ja lomautetut voi istuskella kotona jouten, ja kyttäillä ikkinasta naapureiden liikkumista.

Ja tänään on ruuhkaa kaupoissa kun pääsiäinen pukkaa päälle.

Ei se koronan kaikkiin tartu eikä kaikki siihen kuole. Elämän täytyy sujua ja jatkua taudista huolimatta,

Myös me etätöitä tekevät olemme aina kotona.

Eivät kaikki kuole, mutta en halua virusta vaikka selviäisinkin siitä hengissä. Ikäni puolesta riskiryhmäläisenä tosin luultavasti kuolen koronaan jos sen saan.

Mitähän ikäluokkaa olet, jos luultavasti kuol.isit koronaan? Kun kuolle.isuus on yli 80-vuotiaiden ikäluokassa 10-15% luokkaa, missä ikäluokassa se nousee yli 50 prosentin, satavuotiaissa ehkä?

Vierailija
42/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tiettyjä töitä voi tehdä. Luuletteko etätyöläiset, että Suomi pyörii vain ja ainoastaan teidän työpanoksellanne.

Käsitättekö ollenkaan, mikä määrä ihmisiä käy edelleen töissä, jos ette, niin miettikääpä, miten kuljetus, sairalaat, elintarvike, siivous, kiinteistöhuolto, sähkö-energia-vesi, tehtaat ja niin edelleen.

Ei olisi teilläkään etätyöläisillä ruokaa, jossa meijerit eivät tuottaisi teille voimariinia ja jogurttia, eikä kahvi jos paahtimot olisivat kiinni.

Helppohan se on kehuskella, etten liiku mihinkään, mutta useiden on pakko liikkua, että tämä yhteiskunta pyörisi.

Tuskin ne meijerityöntekijät istuvat yhdessä isossa avotilassa. Terveisin palkanmaksaja joka tekee etätöitä jotta työntekijöillä olisi varaa ostaa ruokaa.

Joo eivät istu, mutta seisovat linjaston ääressä ja työtovereita on koko ajan läsnä. Meijerillä ihmiset myös liikkuu jatkuvasti, niin yksi tartunnan omaava saa levitettyä sitä tehokkaasti. Viimeistään tehtaan ruokailutilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi teitä hysteerikkoja :(((

Kamalaa, että perusterveet ihmiset käy kaupassa jos siltä tuntuu. Neljän seinän sisäänkö tässä pitäisi lukittautua kokonaan siksi, että muutama puolikuollut vanhus saattaa kuolla? Edelleen valtaosalle tuo on vaaraton. Riskiryhmäläiset pysykööt koloissaan.

Itse käyn kohta lähikaupassa hakemassa maitopurkin. Aivan, pelkän maitopurkin enkä viikon ruokatarpeita niinku palstalla käsketään ihmisille tekevän niin. Maksan myös käteisellä.

tukehu sinä boomeri pullaas

Vierailija
44/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi teitä hysteerikkoja :(((

Kamalaa, että perusterveet ihmiset käy kaupassa jos siltä tuntuu. Neljän seinän sisäänkö tässä pitäisi lukittautua kokonaan siksi, että muutama puolikuollut vanhus saattaa kuolla? Edelleen valtaosalle tuo on vaaraton. Riskiryhmäläiset pysykööt koloissaan.

Itse käyn kohta lähikaupassa hakemassa maitopurkin. Aivan, pelkän maitopurkin enkä viikon ruokatarpeita niinku palstalla käsketään ihmisille tekevän niin. Maksan myös käteisellä.

tukehu sinä boomeri pullaas

Oon amiksessa oleva zoomeri jolla etäopinnot tulilla 😁

Vierailija
45/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeisen kuukauden aikana vain pienessä lähikaupassani. Siinäkin vain aamuisin ja kerran puolessatoista viikossa. Tänään ajattelin käydä kauempana sijaitsevassa, isommassa kaupassa ostamassa muutaman tuotteen, jota ei tuosta pienestä kaupasta hyllystä löydy ja samalla ostaa useamman viikon ostokset myös. Laitoin kellon soimaan aikaisin ja oli kaupalla aamukahdeksalta. Ajattelin, että saan tehdä ostoksiani melko rauhassa.

Ja mitä vielä.

Koko kauppa täynnä ihmisiä. Mummoja, pappoja, teinejä ja lapsiperheitä. Yhdellä itseni lisäksi kasvomaski. Muut ihmiset eivät kunnioittaneet turvavälejä, tunkivat toisten ihmisten taakse, lämivät tuotteita ja yskivät mihin sattuu. Ei minkäänlaista muutosta normaaliin kaupassakäyntiin lähes kenelläkään.

Puheet tukahduttamisesta voidaan Suomessa unohtaa. Jos ei tule ulkonaliikkumiskieltoa ja kiellon rikkomisesta sakottamista niin epidemian kiihtyminen tulee olemaan todella nopeaa ja kesän lähestyessä vain nopeampaa.

Ihmiset ovat välinpitämättömiä, itsekkäitä ja tyhmiä.

Vierailija
46/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vähän hysteerinenkin tuon tartunnan saamisen kanssa, kun olen toipumassa leikkauksesta enkä haluaisi nyt kauheasti ruveta yskimään tämän vatsassa olevan leikkaushaavan kanssa. Mutta nyt kun miehellä on ollut pientä flunssaa ja ripuloinut viisi päivää, taitaa tämä peli olla menetetty ja voin itsekin ottaa hieman rennommin. 

Miehen oireita olen toki yrittänyt katsella ja miettiä onko koronaa vai ei, mutta vasta viidentenä päivänä hän suvaitsi kertoa että on ripuloinut viisi päivää o_O En taidakaan olla niin turvassa kotona, kuin olin kuvitellut.

Vierailija
47/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkyy jokapuolella Oulussa ettei ohjeista välitetä. Lapset leikkivät joukolla lähekkäin kuin mitään vaaraa ei olisi olemassakaan. Kaupoissa ihmiset tulivat iholle. Jonossa hengitetään niskaan. Mikä näitä ihmisiä vaivaa!!

Vierailija
48/48 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kaupassa käydessäni ollut ainoa, joka tekee kerralla viikon ruokaostokset ja tukkii niillä kassan.