Kyllähän tää homma tulee kusemaan ja rajusti
Kävin tänään ensi kertaa kaupassa keskellä päivää ja olin järkyttynyt. Kauppa oli pullollaan väkeä ja porukka käyttäytyi, kun mitään koronakriisiä ei olisi olemassakaan. Tää ei pääty hyvin.
Kommentit (48)
Mä ihmettelen edelleen miten jengi käy kaupassa ja ostaa tyyliin yhden limupullon tai valmissalaatin ja karkkipussin. Wtf?
Huomasin saman. Pistäydyn myös poikkeksellisesti päivällä kaupassa, kun piti ostaa alko-tuotteita joita ei aamulla saa. Olen luullut että kaikki hissuttelevat hiljaa kotosalla, käyvät korkeintaan kerran viikossa kaupassa ja joskus puolison kanssa kävelyllä, kuten asuinkadullani tapahtuu. Mutta, huomasin että suuri osa ihmisistä elää aivan kuten ennenkin ja ostarilla on sama hurlumhei-meiniki kuin ennenkin ja erityisesti koululaiset riekkuvat ryhmissä nauttien siitä kun kesäloma alkoi jo maaliskuussa.
Mites muuten se laumasuoja hankitaan? Ei se kotonakaan istumalla tule.
Missä kaupassa olitte?
Minä kävin Itiksessä tiistaina klo 16 tienoilla. Siellä ei ollut kuin kourallinen. Ruokakaupassa en tosin käynyt.
Aha. Tällä Vantaalla lähes kaikki osaavat pitää hyvät etäisyydet.
Olithan itsekin siellä kaupassa! Muut sitten eivät saa tarvita elintarvikkeita?
Käyn kyllä kaupassa joskus hakemassa unohtuneen asian enkä ole aina kärry pullollaan. Haen myös nettiostokset postipisteestä yksi kerrallaan kun tulevat sinne siten ja vielä eri pisteisiin.
Asiat on hoidettava eikä se ole oikein peruste ajatella että ne muut asioitaan hoitavat on paviaaneja tms
Tämän vuoksi en ole kaupassa kuukauteen käynytkään. Mieluummin kymppi kotiinkuljetukseen, kuin riski tartunnasta. Johan se on tutkittu ja todettu että tämä virus tarttuu todella hyvin..
Kun korona joskus loppuu voisi jatkaa tätä. Kaupassakin haahuilu on niin turhaa muutenkin.
Pakko on ruokaa käydä ostamassa, ja bensaa, ja viedä lapset tarhaan.
Pakko on myös käydä töissä ja matkustaa julkisilla.
Vain työttömät ja lomaitetut voi istuskella kotona jouten, ja kyttäillä ikkinasta naapureiden liikkumista.
Ja tänään on ruuhkaa kaupoissa kun pääsiäinen pukkaa päälle.
Ei se koronan kaikkiin tartu eikä kaikki siihen kuole. Elämän täytyy sujua ja jatkua taudista huolimatta,
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupassa olitte?
Minä kävin Itiksessä tiistaina klo 16 tienoilla. Siellä ei ollut kuin kourallinen. Ruokakaupassa en tosin käynyt.
Ajoin Vantaalta Tuusulaan kaupoille. Olen kirjoittaja nro 3.
Minä liikun täällä itä-Helsingissä. Käyn välillä kaupoissa pienilläkin asioilla, koska kaikki pitävät etäisyyttä. Toiset kierretään kaukaa. Kauppoina on joko pienet kaupat tai Itiksen Stockan Herkku.
Eli missä päin tätä tungosta on nähtävillä?
Itse käyn töissä ja kaupassa. En ala tilata ruokaa kotiin, koska pieni palkkani ei riitä kuljetusmaksuihin. Ja töissä on pakko käydä.
Helppo se on rikkaiden huudella että pysykää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vain työttömät ja lomaitetut voi istuskella kotona jouten, ja kyttäillä ikkinasta naapureiden liikkumista.
Ei pidä paikkaansa. Meitä tällä hetkellä etätyötä kokonaan tai pääosin tekeviä on koko Suomi täynnä tällä hetkellä.
Etänä duunit ja safkat kotiinkuljetukseen niin tartuntariski on lähes nolla. Olisitte kiitollisia meille "it-introverteille..."
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se ajatus on, että kökötetään sisälllä kunnes rokote valmistuu.
Sairastakaa hyvät ihmiset se korona. Se on suurempi palvelus vanhuksille kuin luimia piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastakaa hyvät ihmiset se korona. Se on suurempi palvelus vanhuksille kuin luimia piilossa.
En minä halua pilata keuhkojani ja olla sen jälkeen lopun elämäni sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vain työttömät ja lomautetut voi istuskella kotona jouten, ja kyttäillä ikkinasta naapureiden liikkumista.
Ei se koronan kaikkiin tartu eikä kaikki siihen kuole. Elämän täytyy sujua ja jatkua taudista huolimatta,
Myös me etätöitä tekevät olemme aina kotona.
Eivät kaikki kuole, mutta en halua virusta vaikka selviäisinkin siitä hengissä. Ikäni puolesta riskiryhmäläisenä tosin luultavasti kuolen koronaan jos sen saan.
Sehän voi jokatapauksessa tulla tai sit on sairastanut sen jo oireettomasti.
Käyn kaupassa ja salilla ihan normaalisti. Joku raja nyt tohon hysterisointiin.
Voi ku olisi ollut tutkimus valmiina miten suomalainen käyttäytyy poikkeusoloissa.
Sen pohjalta olisi voinut tehdä päätelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua pilata keuhkojani ja olla sen jälkeen lopun elämäni sairas.
Johan on paniikin lietsontaa. On tainnut tulla luettua iltapäivälehtiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain työttömät ja lomautetut voi istuskella kotona jouten, ja kyttäillä ikkinasta naapureiden liikkumista.
Myös me etätöitä tekevät olemme aina kotona.
Eivät kaikki kuole, mutta en halua virusta vaikka selviäisinkin siitä hengissä. Ikäni puolesta riskiryhmäläisenä tosin luultavasti kuolen koronaan jos sen saan.
No jos olet riskiryhmää niin sinun kuuluukin olla kotona!
Juuri näin. Kauhulla odotan niitä aikoja, kun ilmat lämpenevät. Silloin lähtee vielä isompi piittaamaton paviaanilauma liikkeelle, ja parin viikon sisällä kauhistellaan koronatilastoissa uutta piikkiä.