Ilotulitus hetki sitten Helsingissä
Tietääkö kukaan miksi tuossa klo21.10 aikoihin oli 5min kestävä ilotulitus Helsinki/Espoossa? Ruoholahdesta katsottuna tuli Lauttasaaren suunnasta.
Kommentit (16)
Sen suojasatsin takia joka tilattiin Kiinasta?
Te saatte siellä ne kiinalaiset maskit ja ilman niitä ei ulkona liikuta. Myös ulkonaliikkumiskielto tulee Uudelle maalle.
Mä ihmettelin samaa. Jätkäsaaren suunnasta katsottuna näytti, että se tuli Ruoholahdesta/Salmisaaresta/jopa Espoosta. Mutta siis ei ollut Lauttasaaressa se (mun ikkunoista näkyy Lauttasaari).
Oli todella hieno ilotulitus tosiaan. Ja kesti pitkään. 🎆
Kuka ihme oli järjestäjä ja missä tää oli ja miksi? Länsi-Helsinkiin asti paukkui.
Samaa tulin tänne ihmettelemään. Itekin asun Jätkäsaaressa. Oli melko näyttävä show, sain kolmisen minsaa videolle jopa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset toimitti ilotulituksia? Vai olisiko VTT testannut maskeja ja kävi noin?
Lyötiin vuorokausikohtainen ennätys koronakuolemissa, niin kyllä pieni tulitus oli paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sai varmaan ilmaiset raketit, kun tilasi tarpeeksi.
Ne varmaan ammuttiin taivaalle samalla kertaa.
Minä kuulin Hernesaareen. Pitkään kesti. Harvinaisen pitkään.
Tänään on romanien kansallispäivä. Sitä vietetään eri puolilla maailmaa, ja päivän tarkoituksena on tuoda esille romanikulttuuria ja -kieltä.
Voisko se ilotulitus muka liittyä romanien kansallispäivään? Jotenkin vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko se ilotulitus muka liittyä romanien kansallispäivään? Jotenkin vaikea uskoa.
He kuitenkin tekevät pyyteettömästi vapaaehtoistyötään
koronavirustarkastajina, hoitavat vanhusten pankkiasiat, siivoavat
valtaväestön vanhuksien lipastojenlaatikot.
Ei ole liikaa että näin hienoa kulttuuria juhlistetaan ilotulituksella edes kerran vuodessa.
Juu, olen ihan samaa mieltä, mutta epäilen, että tällaista tapahtuisi.
Mö en huomannu mitää.
T. Itähelsinkiläinen