Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäistään lapsellisemman oloinen sukulainen

Vierailija
08.04.2020 |

Olen hieman huolissani eräästä sukulaislapsestani. Hän on 12-vuotias, mutta vaikuttaa käytöksensä ja juttujensa perusteella vielä alle kouluikäiseltä. Lapsi ei puhu kovin selvästi vielä, leikkii paljon roolileikkejä ja myös leluilla (myös sellaisia varsin lapsentasoisia leikkejä, tyyliin haukkuu ja konttaa, esittää olevansa koira). Pukeutuu myös lapsellisesti ja pärjää koulussakin heikosti. Lapsi ei oikein tunnu ymmärtävän itse tilannettaan, eikä vanhemmatkaan. Eivät ole ollekaan huolissaan vaikka lasu ja koulu ovat puuttuneet jo asiaan. Mitä minä voisin sukulaisena tehdä? Muilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ammattilaisille tekemiset. Ole sinä ihminen heille, mukava sukulainen. Se riittää. Keittiöpsykologia ei tarvita.

Vierailija
2/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kehitysvammalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
4/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokkakaveri on tuollainen ja vanhemnat jotain hippejä. Tyttö kyllä puhuu, mutta muuten käytld on kuin pöäväkotilaisella. Koulu ei tee mitään, ettei pikkutytteli vaan joudu kiusatuksi. Kaikki ongelmat lakaistaan maton alle sekä lotona etyö koulusa. Saas nähä, miten pärjää yläasteella ens syksynä. Vähän voi toi konttaaminen aiheuttaa kiusaamista.

Vierailija
5/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi tehdä jotain?

Vierailija
6/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi outo, ei kukaan puutu.

Vierailija
7/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, huonolta näyttää tuon lapsen tulevaisuus. Jotain tällaista on odotettavissa:

https://2017.ropecon.fi/wp-content/uploads/2017/12/Ropecon2018_blogi_ro…

Vierailija
8/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllähän tuon ikäisenä pitäisi jo viinaa ja tupakkia vetää kaksin käsin ja notkua kauppakeskuksissa ja huoltoasemilla yötämyöden.

Vierailija
9/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tiedän yhden kolmasluokkalaisen tytön, jolla vaatteet on kuin jostain reiman taaperokuvastosta. Vanhemmat on aika vanhoja, joten ehkä heidän lapsuudessa lapset oli pidempään lapsia? Tyttö on kyllä ihan ikäisen tasoinen, mutta vähän lyhyempi. Vaateet on siis edelleen tyyliin välikausihaalareita, talvella toppahaalareita, kurahousuja, pitkävartisia taaperorukkasia, kypäräpipo talvella jne.

Tosi herttaista joo, mutta varmaan lapsesta tuntuu jo kurjalta, jos ihan taaperona kohdellaan.

Vierailija
10/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä tiedän yhden kolmasluokkalaisen tytön, jolla vaatteet on kuin jostain reiman taaperokuvastosta. Vanhemmat on aika vanhoja, joten ehkä heidän lapsuudessa lapset oli pidempään lapsia? Tyttö on kyllä ihan ikäisen tasoinen, mutta vähän lyhyempi. Vaateet on siis edelleen tyyliin välikausihaalareita, talvella toppahaalareita, kurahousuja, pitkävartisia taaperorukkasia, kypäräpipo talvella jne.

Tosi herttaista joo, mutta varmaan lapsesta tuntuu jo kurjalta, jos ihan taaperona kohdellaan.

Puolensa ja puolensa. Toisaalta ei haluaisi mennä mihinkään napapaitalinjalle, toisaalta ei haluaisi liian lapsellisia vaatteita hankkia. Pitää tasapainoilla jossain siinä muodikkaan ja käytännöllisen välimaastossa.

Jos lapsi on ns. ulkoilmaihminen, haalarit ja kurikset ja vastaavat voi olla ihan paikallaan. Mutta ei kouluun sentään.

Vierailija
11/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi sukulainen leikki vielä aika vanhana lapsena koiraa. Nyt on yliopiston käynyt ja työ liittyy eläimiin! :)

Vierailija
12/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on haalareissa? Suojaa hyvin ja lapset tykkää, kun ei tarvitse varoa leikeissä. Antaa lapsien olla lapsia niin kauan, kun haluavat. Kyllä sitä ehtii aikuistua myöhemmin.

Käyttäväthän aikuisetkin haalareita esim. lumilautaillessa ja pilkkiessä.

Vierailija
13/13 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on haalareissa? Suojaa hyvin ja lapset tykkää, kun ei tarvitse varoa leikeissä. Antaa lapsien olla lapsia niin kauan, kun haluavat. Kyllä sitä ehtii aikuistua myöhemmin.

Käyttäväthän aikuisetkin haalareita esim. lumilautaillessa ja pilkkiessä.

Jotkut eivät aikuistu ikinä. Haalarithan ovat olleet muutaman vuoden varsin muodikkaita.