Onko muille tullut järkyttävän suurta tasausvesilaskua?
Sain vuokranantajalta tasauslaskun 17 kuukauden ajalta ja meinasin pyörtyä. Ensinnäkin, asun yksin yksiössä, joten vedenkäyttäjiä on vain minä. Pesen pyykkiä noin kerran viikossa, samoin tiskikone pyörii kerta viikkoon.
Maksan vesimaksuennakkoa 27€/kk ja nyt sain kuitenkin tasauslaskun, summa yli 500€. Miten tämä on edes mahdollista? Laskun mukaan olisin käyttänyt kuumaa vettä enemmän suhteessa kylmään. Laskun mukana ei ollut päivämäärää, mistä alkaen se on katsottu, eikä mittarin alku- tai loppulukemia. Pyysin nämä vuokranantajalta, mutta en ole vielä saanut lisäselvitystä.
Voiko tuollainen lasku oikeasti pitää paikkansa? Olen ihan tyrmistynyt. Entisessä vuokra-asunnossa maksoin vedestä kiinteästi 17€/kk eikä koskaan tullut tasauslaskuja. 500€ on niin iso summa, että tuskin saan kerralla sitä maksettua ilman apua.
Kommentit (14)
Kuulostaa ihan tajuttoman korkealta, varsinkin kun ennakkokin on tosi korkea. Kysy taloyhtiöltä suoraan jos vuokranantaja ei vastaa. Ne voivat ainakin verrata muiden vedenkäyttöön.
Kauanko olet suihkussa päivässä? Onko sinulla kylpyamme ja jos on, kuinka usein käytät sitä?
Kysyisin kuluttaja-asiamieheltä. Ei kuulosta mormaalilta.
Soita isännöitsijälle ja pyydä että tarkastavat vesimittarit. Voi olla viallinen mittari, tai sitten lukemat katsottu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet suihkussa päivässä? Onko sinulla kylpyamme ja jos on, kuinka usein käytät sitä?
Ei ole kylpyammetta. Suihkut 5-15 min riippuen pesenkö hiukset.
Ap
Isännöitsijä ja huoltoyhtiö tietävät, onko tuossa laskussa mukana sitä aikaa, kun sinä et vielä asunut asunnossa. Jos olet asianmukaisesti asuntoon muuttaessasi tehnyt muuttoilmoituksen isännöintitoimistoon ja huoltoyhtiöön, he ovat käyneet katsomassa vesimittarit silloin, ja sinun laskusi kertymä on alkanut puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kylpyammetta. Suihkut 5-15 min riippuen pesenkö hiukset.
Ap
Suihku kerran vai kahdesti päivässä? Jos kerran, niin tasauslaskussa täytyy olla virhe. Mikään muu ei selitä suurta lämpimän veden kulutusta, koska laitteet ja myös vuotava wc-pytty käyttää kylmää vettä.
Heh, REIPPAASTI suurempi summa tuli. Lähenteli kahta tuhatta euroa ja siihen päälle jo ennakkoon maksetut pari sataa :'D Nyt asiaa hoitaa lakimies.
Minä maksan kuussa 75€ vedestä. Meillä asuu kaksi lasta ja minä. Vesimaksu on 25€/ asukas.
Yh
Vierailija kirjoitti:
Heh, REIPPAASTI suurempi summa tuli. Lähenteli kahta tuhatta euroa ja siihen päälle jo ennakkoon maksetut pari sataa :'D Nyt asiaa hoitaa lakimies.
Miten sun vuokranantaja selitti tuon laskun? Järkyttävää.
Hui kamala mitä laskuja. Miksi elämisen pitää maksaaa niin paljon??
kusetusta, mulle laitettiin lasku hatusta vetämällä, onneksi oli mittari omassa asunnossa, isännöitsijä oli 150 kiloinen vetämätön vätys. normaali vedenkulutuksen hinta on 10 euroa kuukaudessa, loppu on kusetusta. tietty jos sammuu suihkuun tai muuten valehtelee kulutuksesta vaikka lämmittelis suihkussa puoli tuntia, monet pennut seisoo uimahallissa ja lämmittelee ja tuhlaa vettä ilman minkäänlaista omaatuntoa, varmaan kotona opetettu kun ei tartte maksaa kun kiinteästä vedenkulutuksesta, vesimittarit pakolliseksi joka kämppään, loppuu joutava tuhlaus.
Tuli ja muutin vi***uun sellaisesta kusetuspaikasta.
Up