Kiina boikottiin - hyviä suomalaisia tuotteita
Laitetaan tänne vinkkejä hyvistä suomalaisista tuotteista.
Kriiteri: suomalainen yritys, Suomessa tai vähintään EU:n sisällä valmistettu. Ei ole realistista, että kaikki olisi Suomessa valmistettua eli valmistus EU:ssa riittää, tietysti eettisissä olosuhteissa.
Kommentit (162)
Tilasin Osmialta käsidesiä ja suihkusaippuaa. En ole ennen tilannut joten en osaa sanoa vielä mutta ainakin valmistettu Suomessa.
Mistä löytää Suomessa valmistettuja liinavaatteita?
Minä teen kaiken itse materiaaleista, jotka olen itse kerännyt. Niin ruoka, vaatteet, kuin internetkin.
Vierailija kirjoitti:
Fullmoon, verkkokauppa
Mitäs suomalaista elektroniikkaa, vaikkapa puhelimia, tietokoneita, pesukoneita, telkkareita tms. onkaan tarjolla? Voisinkin vaihtaa kiinalaiset tuotteeni niihin.
Kiilto-tuotteet, ei kaikki, mutta Suomessa useita valmistuspaikkoja ja kansainväliset tehtaat valmistavat muihin maihin
Erisan-tuotteet - ei kaikki, mutta suurin osa
Xylimax-purkka
Keksejä on helppo löytää. Kaikki leivonnaisvalmistajat laittavat mielellään sen valmistuspaikan, joka on jossain perähikiällä. Esimeriksi Tasangon keksit
Suomessa myytävistä vessa- ja talouspapereista suurin osa, kannattaa katsoa purkin kyljestä
Jokipiin Pellava-tuotteet - kaikki tuotteet valmistetaan Jalasjärvellä
Googleen 100 % suomessa valmistettu, niin löytyy jonkin verran mm. merinovilla-alusvaatteita.
Monessa tuotteessa raaka-aine ei voi olla suomalaista, esim. puuvillaa täällä ei kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs suomalaista elektroniikkaa, vaikkapa puhelimia, tietokoneita, pesukoneita, telkkareita tms. onkaan tarjolla? Voisinkin vaihtaa kiinalaiset tuotteeni niihin.
Ei ole enää, mutta kohta on, jos vaaditaan. Kyllä markkinat rahan haistaa. Te Kiinan pikku agentit vaan koetatte täällä apua jokaista boikottikamppista alas. :D Te lähetitte meille paskaa, me ei enää lähetetä teille rahaa. Sori vaan. Se on kymmenen vuotta ja teidän maailmanmahti on muisto vain.
Kuoman kengät, ollut pienempänä monet tyttärellä, mutta itselläni on myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää, mutta kohta on, jos vaaditaan. Kyllä markkinat rahan haistaa. Te Kiinan pikku agentit vaan koetatte täällä apua jokaista boikottikamppista alas. :D Te lähetitte meille paskaa, me ei enää lähetetä teille rahaa. Sori vaan. Se on kymmenen vuotta ja teidän maailmanmahti on muisto vain.
Ihan kantasuomalainen olen ja naureskelen teille idiooteille, jotka kuvittelette älyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kantasuomalainen olen ja naureskelen teille idiooteille, jotka kuvittelette älyttömiä.
Vaasastako ollaan? Kiinalaisten vanha fanipoika?
Onko joku kokeillut Supermoodin kauneudehoitotuotteita? Valmistettu näköjään Suomessa. Haluaisin kokeilla jotain uutta päivävoidetta. Tiedättekö muita merkkejä perus Lumenen lisäksi?
Sukkia tehdään Suomessa aika paljon, eikä ne ole mielestäni edes kalliita. Hyvällä tuurilla löytää jostain S-marketistakin.
Ei ole kumma kun Suomi näiveytyy, jos Puolustusvoinatkin hankkii näkkileivän Ruotsista ja äitiyspakkauksen sisältö on ulkomaalaista kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukkia tehdään Suomessa aika paljon, eikä ne ole mielestäni edes kalliita. Hyvällä tuurilla löytää jostain S-marketistakin.
Joo Prismasta löytyy ja ei tosiaan ole kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Saloran telkkari ja tietokone Huuto netistä.
https://yle.fi/uutiset/3-11192093
Suomalaiset tehtaat ovat nykyisin Kiinassa.