Korona ja vauvahaaveet
Löytyisikö täältä ketään muuta, kenen vauvasuunnitelmat ovat menneet jäihin koronan takia?
Meidän piti alkaa yrittämään juuri näihin aikoihin, mutta nyt ei mitenkään uskalla. Kyse on meidän kohdalla 100% terveyshuolista. Pelkään ettei epidemia mene ohi, tai tulee takaisin esim. syksyllä. Pelkään omaa sairastumista ja sitä, että terveydenhuollon pitkäaikainen ylikuormitus johtaa henkilöstön, tarvikkeiden ja muiden resurssien puutteeseen. En missään nimessä uskalla riskeerata omaa terveyttäni, enkä vauvankaan.
Ikävä kyllä näin 32-vuotiaana en näe, että aikaa olisi loputtomiin, varsinkin kun haaveissa on useampi lapsi. Tietoisuus siitä, että tämä epidemiatilanne voi kestää oikeasti pitkään, on saanut minut masentumaan paljon enemmän kuin uskoinkaan. Vauvakuume olisi kova.
Miten te muut vauvasta haaveilevat olette asiaa ajatelleet? Uskallatteko yrittää?
Kommentit (7)
Me päätimme jatkaa yrittämistä koronasta huolimatta. Epidemia voi pitkittyä ja sen jälkeen voi tulla uusi epidemia. Voin sairastua ennen sitä vakavasti tai olla sairastumatta. Eniten on huolettanut työtilanne ja sen myötä talous, mutta puolisoni työllisyystilanne on hyvä ja osaamiselle kysyntää siitä huolimatta, että koronan takia yrityksiä menee nurin. Oma työtilanteeni ei ole aivan yhtä valoisa, mutta järjestämme elämämme niin, että pärjäisimme yksillä tuloilla ja minun tuloni olisivat ekstraa.
Jos tilanne aiheuttaa stressiä ja ahdistusta, voi olla hyvä siirtää yrittämistä. Raskauteen liittyy muutenkin paljon pelkoja ja huolenaiheita, ettei ylimääräinen stressi ole hyväksi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa. Ymmärrän että tällaiset asiat mietityttää, mutta noinko paljon annat pelolle valtaa ettet uskalla lasta tehdä? Rajoitatko muutoin elämääsi kuinka paljon tämän takia?
Viranomaisen ohjeita kuin noudatat eli pese käsiä, vältä väenpaljoutta ja turhia asiointia missään, ja ole kotona niin tuskin mitään hätää on. Ikäsi puolesta kannattaisi alkaa ahertamaan, koska mitäs sitten jos et tulekaan raskaaksi? Tuskin +40-vuotiaille aletaan hedelmöityshoitoja tekemään.
Itse voi yrittää pysyä terveenä, kyllä. Mutta entäs jos pahin skenaario toteutuu ja terveydenhuolto on ylittänyt äärirajansa, jolloin resursseja ei riitä raskaana oleville/synnyttäjille? Ehkä pelkään turhaan, mutta jotenkin vaikea pysyä optimistisena...
Ap
sama homma,paitsi mulla kyseessä moottoripyörän osto, olen kauan miettinyt, mutta entä jos tuleeki korona eikä pääse ajeleen ees ? ei sitä voi loputtomiin lykätä ,ei vanhana voi endurolla ajella.
Vierailija kirjoitti:
Me päätimme jatkaa yrittämistä koronasta huolimatta. Epidemia voi pitkittyä ja sen jälkeen voi tulla uusi epidemia. Voin sairastua ennen sitä vakavasti tai olla sairastumatta. Eniten on huolettanut työtilanne ja sen myötä talous, mutta puolisoni työllisyystilanne on hyvä ja osaamiselle kysyntää siitä huolimatta, että koronan takia yrityksiä menee nurin. Oma työtilanteeni ei ole aivan yhtä valoisa, mutta järjestämme elämämme niin, että pärjäisimme yksillä tuloilla ja minun tuloni olisivat ekstraa.
Jos tilanne aiheuttaa stressiä ja ahdistusta, voi olla hyvä siirtää yrittämistä. Raskauteen liittyy muutenkin paljon pelkoja ja huolenaiheita, ettei ylimääräinen stressi ole hyväksi sinulle.
Tuo stressiasia on ehdottomasti totta, ja haluankin siirtää yrittämistä ainakin sellaiseen ajankohtaan jolloin olen saanut jonkinlaisen mielenrauhan takaisin. Mutta realistisesti ajatellen sitä aikaa ei ole ruhtinaallisesti.
Teille toivotan onnea matkaan, toivottavasti tärppää :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo stressiasia on ehdottomasti totta, ja haluankin siirtää yrittämistä ainakin sellaiseen ajankohtaan jolloin olen saanut jonkinlaisen mielenrauhan takaisin. Mutta realistisesti ajatellen sitä aikaa ei ole ruhtinaallisesti.
Teille toivotan onnea matkaan, toivottavasti tärppää :)
Ap
Aikaa ei ole ruhtinaalisesti, siinä olet oikeassa. Mutta muista, että aikaa on. Älä ainakaan siitä ota turhaa ylimääräistä stressiä.
Koronalle tosiaan ennustetaan toista aaltoa syksylle. Sitä kuinka voimakas tuo aalto on, ei voi tietää. Se voi olla myös varsin lievä. Valtioiden välisten rajojen sulkeminen hidastaa taudin leviämistä uudelleen.
Syksyyn mennessä voi myös olla löytynyt lääke tai rokote. Tieto taudista ainakin lisääntyy joka päivä. Se toivottavasti helpottaa myös oloasi.
Mitä tulee resursseihin, en vielä olisi huolissani. Hätätyötä ei ole vielä laitettu voimaan, joten resurssit riittävät vielä. Synnytyksetkin pystytään varmasti hoitamaan samoin muut ei-kiireelliset toimenpiteet.
Kiitos vielä onnentoivotuksistasi. Toivon sinulle myös onnea sitten, kun päätätte yrittää.
Ymmärrän ap:ta, en itsekään uskaltaisi nyt yrittää. Meidän nuorimmainen ehti syntyä juuri, viime helmikuussa.
Mutta sanon vain, että toivottavasti ap. elät suht terveellisesti etkä ainakaan esimerkiksi ole tupakoitsija, jotta tilanteen parantuessa voit sitten tulla (toivottavasti) helposti raskaaksi jos silloin haluat.
Meillä on neljä lasta, joista kaksi jälkimmäistä olen saanut 36- ja nyt 39-vuotiaana. Ei ole ollut mitään ongelmia tulla raskaaksi koskaan, mutten kyllä käytä päihteitäkään. Toivottavasti sinulla on yhtä hyvä onni raskautumisessa tämän pandemian jälkeen.
Älä stressaa, vaikka tiedän, ettei ole niin helppoa olla stressaamatta <3 Pidä itsestäsi huolta :)
Hohhoijjaa. Ymmärrän että tällaiset asiat mietityttää, mutta noinko paljon annat pelolle valtaa ettet uskalla lasta tehdä? Rajoitatko muutoin elämääsi kuinka paljon tämän takia?
Viranomaisen ohjeita kuin noudatat eli pese käsiä, vältä väenpaljoutta ja turhia asiointia missään, ja ole kotona niin tuskin mitään hätää on. Ikäsi puolesta kannattaisi alkaa ahertamaan, koska mitäs sitten jos et tulekaan raskaaksi? Tuskin +40-vuotiaille aletaan hedelmöityshoitoja tekemään.