Suomea uhkaa työvoimapula
Kommentit (6)
Kenties jossain Juhana Vartiaisen harhoissa se on tällä hetkellä akuutti ongelma.
Tekijöitä olisi, mutta kun ei ole halukkaita maksajia.
Ruokakaupoissa on ongelmia, työntekijät eivät riitä tekemään kaikkia töitä vaan niktä alkaa nyt kertyä yhdelle ihmiselle liikaa ja varsinkin ruokakassi palvelut hidastelee ja seisoo. Väkeä kuitenkin lonautetaan koko ajan ja ruokakauppojen toimintaa supistetaan jotta menot saataisiin pidettyä kurissa myös tämän kriisin aikana.
Suomessa ei ole ollut sodan jälkeen vielä
koskaan työvoimapulaa, vaan eri suuruista työttömyyttä.
Näin on aina ollut ja näin on aina oleva.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupoissa on ongelmia, työntekijät eivät riitä tekemään kaikkia töitä vaan niktä alkaa nyt kertyä yhdelle ihmiselle liikaa ja varsinkin ruokakassi palvelut hidastelee ja seisoo. Väkeä kuitenkin lonautetaan koko ajan ja ruokakauppojen toimintaa supistetaan jotta menot saataisiin pidettyä kurissa myös tämän kriisin aikana.
No ei ole ainakaan tavallisissa ruokakaupan töissä tekijäpulaa, itse eräällä vuokratyöfirmalla ja mielelläni tekisin vaikka kuutta päivää viikossa, mutta vuoroja on tällä hetkellä tosi heikosti tarjolla. Johtunee siitä, että kaikki ravintolapuolelta siirtyivät kaupan puolelle.
Sitä en tiedä miksei noihoin ruokakassipalveluihin palkata lisää väkeä, itse ainakin menisin heti jos tarjoutuisi mahdollisuus mutta ei noita keräilijävuoroja ole ollut ollenkaan tarjolla. Toki pitäisi ensin kouluttaa, mutta ei nyt luulisi sen olevan niin suuri ongelma ettei sen takia saada lisäväkeä.
Marjoja voi poimia itse ja myydä ne verottomasti muille. Syksyllä.