Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies estää minua kasvattamasta lasta

Vierailija
08.04.2020 |

Ensin taustaksi, että lapsi oli molempien kovin toivoma ja syntyi vasta pitkien lapsettomuushoitojen avulla, emme ole kovin nuoria enää. Ja ennen lapsen saamista oltiin keskusteltu kasvatusajatuksistamme puolin ja toisin ja ne vaikutti ihan saman suuntaisilta.

Mutta toisin kävi. Lapsi on nyt 2,5-vuotias ja mies ei ole osallistunut koko aikana lapsen kasvattamiseen mitenkään. Paitsi estämällä minua kasvattamasta lasta. Jos vaikka kiellän lapselta jonkun asian, niin mies siinä samalla tulee lapselle sanomaan, että iskä antaa luvan, tee vaan (tai ota vaan). Esim. olen sanonut lapselle, että keittiösaksia ei saa ottaa. Mies tulee siihen viereen ja antaa ne sakset lapselle ja sanoo, että ota nämä vaan, äiti huolehtii että niillä ei satu mitään. Tai jos lapsi kiukuttelee mistä vain sellaisesta, jossa ei ole saanut heti tahtoaan läpi huutamalla ja minä vaikka hoidan asian niin, että vien lapsen pois tilanteesta, niin mies tavalla tai toisella puuttuu asiaan niin, että lapsi saa sen tahtonsa läpi. Tai välillä niin, että mies tulee hekottamaan siihen viereen ja sanoo lapselle, että kiukuttele äidille, äitiä ei tarvi totella. Esimerkkejä oli tällaisia vastaavia vaikka kuinka paljon.

Olen puhunut miehelle siitä, että lasta pitää kasvattaa, ei voi opettaa niin, että uhmaikäinen saa aina kaikessa huutamalla tahtonsa läpi. Olen puhunut miehelle siitä, että hän ei voi asettua minua vastaan kaikessa lapsen nähden. Mies vain loukkaantuu noista asioista ja sanoo että olen tylsä ja nalkuttava ihminen, joka pilaa kaiken kivan. Olen muutenkin vähän väsynyt arkeen, niin en millään jaksaisi siihen vielä tällaista miestä. Mihinkään terapiaan tai neuvolaan mies ei kanssani suostu, sanoo että ei halua kuunnella niidenkin nalkutusta.

En voi uskoa, että mies, joka ennen lasta oli vastuullinen ja kanssani samoilla linjoilla melkein kaikessa ja josta luulin tulevan hyvä isä, onkin tällainen. Onko ero tässä enää ainoa vaihtoehto? Ja miten onnistuu eron jälkeinen lapsen kasvatus, jos mies toimii noin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattoo jättee se sika elukka.

Vierailija
2/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Mistä aiheesta tässä nyt lapsesta lastensuojeluilmoitus pitäisi tehdä? Ap

Vierailija
4/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Esim siitä että mies antaa 2,5 veelle sakset!

Vierailija
5/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Esim siitä että mies antaa 2,5 veelle sakset!

Ei anna koskaan muulloin kuin silloin kun olen asian juuri lapselta kieltänyt. Ja silloinkin vain niin, että minä olen siinä vieressä, ja mies sanoo että äiti huolehtii ettei satu mitään. Eli ei siis oikeasti ole antamassa lapsen leikkiä saksilla vaan tulee vain tuolla tavalla estämään minua kasvattamasta lasta, koska pakottaa minut tietenkin siinä heti ottamaan ne sakset lapselta pois, koska eihän lapselle voi olla saksia kädessä. Ap

Vierailija
6/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno novelli, mutta muistuttaa niin monia, samasta kynästä tulee näitä miesvihamielisiä juttuja. Miksi?

Vierailija
7/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Siitä että lapsi ei saa kasvatusta.

Vierailija
8/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisa mies on tämä. Syökö se muuten räkäänsä?

Vierailija
9/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä myös samassa taloudessa asuvasta toisesta vanhemmasta. Miehesi käytös ei ole lapsen oikeuksien ja kehityksen kannalta hyväksi.

Vierailija
10/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno novelli, mutta muistuttaa niin monia, samasta kynästä tulee näitä miesvihamielisiä juttuja. Miksi?

En tiedä mitä miesvihanovelleja olet lukenut. Tämä aloitus koskee vain minun miestä. En yleistä tätä aihetta koskemaan ketään muuta miestä. Ja tiedoksesi, miesvihaa ei ole sellainen että kertoo parisuhdeongelmastaan ja kysyy siihen neuvoa siten, että miestään ei siinä samalla hauku mitenkään. Joten menehän trollailemaan muualle. Ap

Vierailija
11/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, mutta meillä on ihan samat kuviot.

Vierailija
12/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta kynästä tulee nämä mies -aloitukset, niin samanlaisia. Värväämä feministinen puolue täällä uusia jäseniä?

Vierailija
13/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä myös samassa taloudessa asuvasta toisesta vanhemmasta. Miehesi käytös ei ole lapsen oikeuksien ja kehityksen kannalta hyväksi.

Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta, ei vanhemmasta. Ap

Vierailija
14/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ymmärrä puhetta? Sanot, että älä puutu tähän jos sulla on lapsen kanssa tilanne päällä.

Ylipäätään mitä lisäarvoa mies perheelle tuo jos jaksat tuollaista katsella?

Vierailija
15/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä miesvihanovelleja olet lukenut. Tämä aloitus koskee vain minun miestä. En yleistä tätä aihetta koskemaan ketään muuta miestä. Ja tiedoksesi, miesvihaa ei ole sellainen että kertoo parisuhdeongelmastaan ja kysyy siihen neuvoa siten, että miestään ei siinä samalla hauku mitenkään. Joten menehän trollailemaan muualle. Ap

Tekstisi vaan muistuttaa niiiiiiin monia muita mies -kirjoituksia, että epäillys vaan herää.

Vierailija
16/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Mies on juuri se joka kasvattaa lasta niin kuin lasta kuuluu suositusten mukaan kasvattaa. Eli positiivisella vahvistamisella, missä lapsen ja vanhemman välille luodaan positiivinen luottamussuhde. Ks. https://positiivinenkasvatus.fi/

Ap sen sijaan heikentää negatiivisuudellaan lapsen luottamussuhdetta ja opettaa lapselle, että vanhemmat eivät suinkaan puhalla samaan hiileen kuin hän, vaan ovat hänen vastustajiaan. Tämä tulee johtamaan uhmaan, silmänpalvontaan, valehteluun, rangaistuskierteeseen ym. kun lapsi alkaa taistella vanhempiaan vastaan.

Vierailija
17/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo

Vierailija
18/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi vaan muistuttaa niiiiiiin monia muita mies -kirjoituksia, että epäillys vaan herää.

Saat vapaasti epäillä vaikka mitä haluat. Mutta mene silti muualle trollailemaan, tarvitsen neuvoja parisuhteeseeni.

Ap

Vierailija
19/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kukahan se trolli tässäkin on?

Vierailija
20/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lisääntynyt selvästi vajaaälyisen hyypiön kanssa? Vai oletko itsekin "erityislapsi"?

Räjähdä oikein kunnolla seuraavalla kerralla, karju niin että rumpukalvot hyypiöltä puhkeaa. On se nyt stana jos et yhtä idioottia saa kuriin. Etpä ainakaan nalkuta.

Eikö teillä ole käyty minkäänlaista keskustelua kasvatusperiaatteista jne. ENNEN lapsen hankkimista?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi