Lapset oireet ja neuvolaa/kouluterveydenhuoltoa tarkemmat terveystutkimukset
Lapsi on nyt 7v. On oppimisvaikeuksia koulussa, vaikeuksia välillä kontrolloida voimakkaita tunteitaan, on välillä todella ärtyinen ja välillä jokseenkin poissaoleva. Välillä taas ns. oma itsensä (minun mielestäni), eli herkkä, tunnollinen, ajattelevainen, fiksu, hauska.
Lapsi syö todella huonosti, ja olen asiasta puhunutkin neuvolassa ja nyt viimeksi kouluterveydenhoitajalla. Lapsi ei syö esim. kalaa ollenkaan, lihaa huonosti, vihanneksi ja hedelmiä rajoittuneesti. Annokset on usein pieniä jos ei ruuasta tykkää. On hyvin hoikka, mutta käyrien mukaan ei kuitenkaan alipainoinen. Pituuttakin kasvaa. "Ei lapsi itseään nälkäänsä tapa" on kyllä paikkaansa pitävä, mutta yhä enemmän minua huolestuttaa se miten niukka ruokavalio on vaikuttanut lapseni kasvuun ja kehitykseen. Esim. kaikki omega 3 rasvahapot, rautavarastot jne.
On saanut omegalisää, mutta ilmeisesti se antamani ei ollut mitään parasta "laatua" ja määrä ollut riittämätön, nyt vasta vaihdettiin parempaan ja alkuun isommalla annoksella. Rautalisää taas ei tulisi ilman lääkärin määräystä antaa. Olenko jotenkin hysteerinen jos varaan ajan lääkärille ja pyydän tarkempia tutkimuksia lapsen rauta ym. arvoista? Ja saako niitä edes helpolla?