Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pandemia ohi kesällä 2021, professorin ohjeet

Vierailija
08.04.2020 |

Tuossa ajassa suomalaista yhteiskuntaa ei kyllä enää ole olemassakaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaislaakari-koronarajoitusten-…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, onko nää rajoitukset sittenkään hyvät. Olisiko parempi, että virus etenis vähän nopeemmin ja päästäis normaalitilaan.

Ajaa ns rajoitinta vasten ja rajoitin olisi tehohoitopaikat ettei tule liikaa rumihia.

Juu annetaan vaan levitä vapaasti ja marraskuussa kuoleisuus on Suomessa viismiljoonaa.

Aika vaikee olla 5 miljoonaa kuollutta Suomessa. Pahimmilaankin enintään muutama tuhat. Vertailuksi, Suomessa kuolee vuodessa 55 000 ihmistä. Osa näistä koronakuolleista on valmiiksi niin huonossa kunnossa että sisältyisi joka tapauksessa tuohon 55 000 kuolleeseen.

Espanjantautiin Suomessa kuoli 25 000 ihmistä. Voi olla hyvin mahdollista, että pääsemme samoihin lukemiin koronan kanssa.

Silloin Suomen väkiluku oli noin 3 miljoonaa.

Vierailija
22/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, onko nää rajoitukset sittenkään hyvät. Olisiko parempi, että virus etenis vähän nopeemmin ja päästäis normaalitilaan.

Ajaa ns rajoitinta vasten ja rajoitin olisi tehohoitopaikat ettei tule liikaa rumihia.

Oo, oletkin ensimmäinen kenelle tämä tulee mieleen. Tästä on kyllä käyty keskustelua pandemian alusta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei baareja, ruokaravintoloita, konsetteja, teatteria eikä mitään massatapahtumia, ei ulkomaanreissuja, näitä.kaikkia ei ainakaan vuoteen, miltä kuulostaa? Musta tuntuu että musta on tullut kotiin kahlittu vanhus 32-vuotiaana ;(

No mutta tällaista elämä oli ennen vanhaan. Tai ei oikeen tartte kovin kauas ajassa edes mennä taaksepäin.

Kuulostaa ihan normaali elämältä. Ei mulla oo varaa käydä ulkomailla ku ehkä kerran 10-vuodessa eikä edes kiinnosta. Viimeks kävin konsertissa 3-4vuotta sitten. Baarissa kävin muutamia kertoja kun täytin 18 eli noin 17vuotta sitten. Ainoa mitä vois jäädä kaipaamaan on ravintolassa käyminen.

Niin, ihmiset elää niin eri tavoin. Meidän perhe on tehnyt useampia ulkomaan matkoja vuosittain, käy aktiivisesti oopperassa, konserteissa, teatterissa, näyttelyissä ym. Harrastamme kaikki monta kertaa viikossa kodin ulkopuolella, olemme mukana yhdistystoiminnassa jne.

Eli asioita, joita kaipaamme, on todella paljon ja itse olen todella ahdistunut tästä elämän yhtäkkisestä rajoittumisesta. Tautia en pelkää.

Vierailija
24/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oo, oletkin ensimmäinen kenelle tämä tulee mieleen. Tästä on kyllä käyty keskustelua pandemian alusta asti.

No, ei kai se, että joku on tämän näkökulman jossain aiemmin ottanut esiin, ole mikään syy olla tuomatta esiin myös tässä keskustelussa...?! (En ole tuo, jolle kommentoit.)

Vierailija
25/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä miten käy, ollaanko vielä ensi vuonna tähän aikaan samassa tilanteessa ja taas pohditaan urheilukarnevaalien siirtoa.

Mä luulen, että koronan jälkeen maailma on muuttunut niin radikaalisti, että esim. mitään massatapahtumia ei enää järjestetä, matkustelu loppuu kokonaan, ravintolat, pubit ja kahvilat häviävät, kukaan ei kulje ulkona ilman maskia ja perus- ja etäopetus siirtyvät kokonaan verkkoon. Voisi olla ihan hyväkin asia, luonto kiittää.

Vierailija
26/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei baareja, ruokaravintoloita, konsetteja, teatteria eikä mitään massatapahtumia, ei ulkomaanreissuja, näitä.kaikkia ei ainakaan vuoteen, miltä kuulostaa? Musta tuntuu että musta on tullut kotiin kahlittu vanhus 32-vuotiaana ;(

No mutta tällaista elämä oli ennen vanhaan. Tai ei oikeen tartte kovin kauas ajassa edes mennä taaksepäin.

Kuulostaa ihan normaali elämältä. Ei mulla oo varaa käydä ulkomailla ku ehkä kerran 10-vuodessa eikä edes kiinnosta. Viimeks kävin konsertissa 3-4vuotta sitten. Baarissa kävin muutamia kertoja kun täytin 18 eli noin 17vuotta sitten. Ainoa mitä vois jäädä kaipaamaan on ravintolassa käyminen.

Niin, ihmiset elää niin eri tavoin. Meidän perhe on tehnyt useampia ulkomaan matkoja vuosittain, käy aktiivisesti oopperassa, konserteissa, teatterissa, näyttelyissä ym. Harrastamme kaikki monta kertaa viikossa kodin ulkopuolella, olemme mukana yhdistystoiminnassa jne.

Eli asioita, joita kaipaamme, on todella paljon ja itse olen todella ahdistunut tästä elämän yhtäkkisestä rajoittumisesta. Tautia en pelkää.

Sinun kaltaiset kerskakuluttajat kyllä kuuluukin lukita kotiin maailmaa tuhomasta.

Vierailija
27/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapa nähdä miten käy, ollaanko vielä ensi vuonna tähän aikaan samassa tilanteessa ja taas pohditaan urheilukarnevaalien siirtoa.

Mä luulen, että koronan jälkeen maailma on muuttunut niin radikaalisti, että esim. mitään massatapahtumia ei enää järjestetä, matkustelu loppuu kokonaan, ravintolat, pubit ja kahvilat häviävät, kukaan ei kulje ulkona ilman maskia ja perus- ja etäopetus siirtyvät kokonaan verkkoon. Voisi olla ihan hyväkin asia, luonto kiittää.

Siis lukio-

Vierailija
28/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaiset kerskakuluttajat kyllä kuuluukin lukita kotiin maailmaa tuhomasta.

Öö. Ymmärrän kyllä, että runsas matkailu ei ole ekologisesti kestävää ja olen valmis hyväksymään, että sitä pitää jatkossa vähentää. Sitä en ymmärrä, miten runsas kulttuuripalveluiden kuluttaminen maailmaa tuhoaa. Mutta ehkä selität tämän minulle.

Vierailija
29/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on uskoa, ensi kesä on pilalla, kaikki ulkomaanreissut pitää unohtaa, voisinpa olla nukutettuna vuoden päähän ja katsoa sitten mikä on tilanne.

Vierailija
30/30 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta tapaa pysäyttää epidemia kuin laumaimmuniteetti. Tällä vauhdilla se kestää ikuisuuden. Rajoituksia pitäisi Suomessakin jo purkaa.

Olisi kyllä suorempinkin tapa toimia. Porukka jonoon ja siitä sitten Recht, Links.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi