Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naapureilla on varaa????

Vierailija
07.04.2020 |

Naapurit ostanut uuden auton sellaisen Toyotan urheilumaasturin (crh?). Edellisestä uudesta autosta ei taida olla kuin kolme vuotta. Molemmat on ihan duunareita, nainen lähikaupan kassa ja mies jossain varastohommissa tai jossain vastaavassa. Meillä ei ole varaa edes 10 000 euron autoon vaikka yritetään tehdä töitä niin paljon kuin pystytään. En edes tiedä paljon tuollainen auto maksaa mutta upea on, en tunne ketään muuta kuin naapurit joilla on noin hieno auto.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisillä niin järkyttävät kulut ettei säästöön jää mitään. Me ollaan juurikin parina tuollaisissa töissä, maksetaan asuntolainaa ja silti säästöön jää 10-15 tuhatta vuodessa. Riippuen monestikko käydään ulkomailla. Kyllä tuollaisen auton voi helpostikin vaihtaa 3 vuoden välein jos haluaisi, ilman lainaa. Emme kyllä itse raski piheinä laittaa tuota summaa autoon, vaan ajellaan vanhemmalla aina välillä ite korjaillen.

Vinkkinä näille laina huutelijoille, laittakaa kaikki kulut puolelta vuodelta ylös ja katsokaa mistä vuotaa.

Jo pelkissä ruokaostoksissa voi säästää valtavat summat. Jotkut vain luulevat ettei sellaiseen voi rahaa kulua eikä tarvitse katsoa mitä ja mistä ostaa.

Vierailija
62/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt nyt pitkään vanhan auton korjaukseen 1000-1500e per kk ja nytkin palaa moottorivalo.. Jos olis 40 000e arvoinen auto ni kk lyhennys olis n. 500e. Tulis paljon halvemmaksi ku toi halpa auto. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 40K hintaisen auton ja siinä on lyhennys 500€/kk. Ja ihan keskituloinen olen. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
64/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota.. se 30ke on köyhiä varten. Meillä on Mersun maasturi 80ke. Ja on varaa siihen, ilman lainaa. Koska käydään hyvä palkkaisessa työssä.

Minä en raha-asioista ymmärrä mitään, mutta ei kai 80ke autoa ole mitään järkeä suoralla rahalla ostaa?

On se parempi kuin vaihtaa autoa kun entinenkin on maksamatta.

Vierailija
65/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota.. se 30ke on köyhiä varten. Meillä on Mersun maasturi 80ke. Ja on varaa siihen, ilman lainaa. Koska käydään hyvä palkkaisessa työssä.

Minä en raha-asioista ymmärrä mitään, mutta ei kai 80ke autoa ole mitään järkeä suoralla rahalla ostaa?

Miksi se entinen pitäisi olla maksettu? Kyllä jokainen autoa ostava tiedostaa, että sen arvo tippuu.

Vierailija
66/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi tai edes uudehko auto on kyllä typerin investointi mitä ihminen voi tehdä, jos ei sitten aja työkseen pitkiä matkoja ympäri Suomea. Mutta tuolloinhan on yleensä työsuhdeauto käytössä.  Uusi auto on statussymboli, ei mitään muuta. En tunne kateutta uusilla autoilla ajavia kohtaan, tieto siitä että voisin halutessani ostaa sellaisen säästöilläni riittää mulle. Oikeastaan huvittaa, että jotkut kuvittelevat ihmisten olevan kateellisia heidän AUTOISTAAN. Siis mitä v-ttua?

Aika moni ON kateellinen naapurin autosta.

Tunnen nelikymppisen yrittäjämiehen, jolla on BMW:n citymaasturi ja someprofiilikuvasssa on bemarin merkki ja pyllistelevä bikinipimu.

Punastuin myötähäpeästä, kun näin ko. kuvan.

Suurituloiset Nykäsen vastaavasta oli pelkkää velkaa.

Vierailija
67/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on niin, että ne hilavitkutinviat ym. ilmaantuu autoon vasta vanhempana. Eli juuri silloin kun sinä ostat auton käytettynä. Ei uusissa autoissa ole mitään vikoja tai jos on ne korjataan takuuseen eikä se maksa mitään. Eikä uuteen autoon ole pakko ottaa täyskaskoa jos et ota sitä rahoituksella vaan maksat itse. Eikä enää ole mitään merkkiliikepakkoa huolloissa, se vaatimus on poistunut jo vuosia sitten. Takuu pysyy kunhan käytät huolloissa ajallaan, ei ole väliä missä huoltoliikkeessä käytät.

3-5 vuoden takuuhan noissa on yleisin, eli siihen saakka ne viat korjataan, jos korjataan. Oletko muuten ihan varma, että voit viedä uuden auton hikipajalle ilman että maahantuojan takuu raukeaa? 

Minun yhdessäkään autossa ei muuten ole ollut noita sähkövikoja, vaan kaikki "viat" ovat olleet kuluvien osien vaihtelua. 

Minulla on ollut viisi uutta autoa putkeen ja yhdessä niistä piti vaihtaa laturi takuuseen, muuten ei ole ollut vikoja. Toki pidän autoa vaan max 3 vuotta jolloin ei tarvitse niin paljon välirahaa kun vaihtaa seuraavaan. Ei mulla olisi varaa pitää autoa esim yli viittä vuotta kun silloin pitää maksaa niin helkutisti kun vaihtaa uuteen.

Mun autoissa takuut ovat olleet yleensä 3/7 vuotta ja sisältäneet mm. hinauksen jos auto jättää tielle. Ja hikipajalla huollattaminen ei vaikuta takuuseen, laki on ollut voimassa jo varmaan kymmen vuotta, googleta jos et usko. Toki mahdolliset vaihdettavat varaosat pitää olla merkkiosia, mutta niitä löytyy huoltoja varten joka liikkeestä, jollet nyt jollain Bentlyellä ajele. Ja normihuollossa ei yleensä mene muuta kuin öljyä.

Vierailija
68/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on niin, että ne hilavitkutinviat ym. ilmaantuu autoon vasta vanhempana. Eli juuri silloin kun sinä ostat auton käytettynä. Ei uusissa autoissa ole mitään vikoja tai jos on ne korjataan takuuseen eikä se maksa mitään. Eikä uuteen autoon ole pakko ottaa täyskaskoa jos et ota sitä rahoituksella vaan maksat itse. Eikä enää ole mitään merkkiliikepakkoa huolloissa, se vaatimus on poistunut jo vuosia sitten. Takuu pysyy kunhan käytät huolloissa ajallaan, ei ole väliä missä huoltoliikkeessä käytät.

3-5 vuoden takuuhan noissa on yleisin, eli siihen saakka ne viat korjataan, jos korjataan. Oletko muuten ihan varma, että voit viedä uuden auton hikipajalle ilman että maahantuojan takuu raukeaa? 

Minun yhdessäkään autossa ei muuten ole ollut noita sähkövikoja, vaan kaikki "viat" ovat olleet kuluvien osien vaihtelua. 

Valtuutettu korjaamo säilyttää takuun, AD esim.

Vierailija
69/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se entinen pitäisi olla maksettu? Kyllä jokainen autoa ostava tiedostaa, että sen arvo tippuu.

Ai velkaa kahdesta autosta? En ota edes yhdestä.

Vierailija
70/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamiehet ja -naiset ajaa polkupyörällä.

Vierailija
71/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelin parisenkymmentä vuotta vanhoilla autoilla. Jatkuvaa rempan tarvetta (en osaa itse), eli rahan menoa sekä aina ajaessa se pelko, että milloinhan jättää tien päälle.

Tuli mitta täyteen ja hommasin täysin uuden auton. Jäi yksi stressin aihe kokonaan pois, kun on auto joka toimii. Ja jos siihen jotain vikaa kolmen vuoden sisään tulisi, olisi se liikkeen ongelma, ei minun.

En ostanut uutta autoa tehdäkseni ketään kateelliseksi (ajatus autokateudesta on ylipäätään omituinen...miksi kukaan kadehtisi autoa?), vaan helpottaakseni omaa elämääni.

Minä taas olen ostanut n. 10-vuotiaita autoja, kun arvo on tippunut jo sinne alle 4000 euroon, ja myyn ne pois n. viiden vuoden käytön jälkeen ja vaihdan taas n. 10 vuotta vanhaan. Tähän mennessä on sattunut hyviä yksilöitä eikä ole pelottanut tien päälle jääminen... uusissa autoissa on monia kustannuksia mitä ei vanhoissa ole, siis sen ostohinnan ja arvon alenemisen lisäksi pitää maksaa täyskaskosta, huoltaa merkkiliikkeessä ohjelman mukaisesti, jne. Lisäksi niissä on helvetisti turhia hilavitkuttimia ja sähkölaitteita joiden vikaantuminen on vain ajan kysymys. Ja aina kun joku valo vilkuttaa, niin eikun letkun päähän huoltoon ja kaivamaan lompakkoa esiin. 

Ja niitä hilavitkuttimia on 10- vuotiaskin auto täynnä.

20- vuotias auto on vuodelta 2000, ei se ole enää mikään 70- luvun traktori, jossa eo ole sähköä kuin ajovaloissa.

Ajan itse vanhoilla romuilla, mutta se on pitkälti mahdollista siksi, että minulla on mahdollisuus korjsta autoa itse, sekä pitää varaosaautoa nurkan takana.

Vierailija
72/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse rahoitusyhtiöitä käytänyt, mutta käsittääkseni autoliike kuittaa vanhan auton velan pois kun vaihtaa autoa, joten velkaa on vaan yhdestä autosta kerrallaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
73/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse rahoitusyhtiöitä käytänyt, mutta käsittääkseni autoliike kuittaa vanhan auton velan pois kun vaihtaa autoa, joten velkaa on vaan yhdestä autosta kerrallaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.

No mitä sitten? Se nostaa välirahan tarvetta, asiakas sen maksaa.

Vierailija
74/74 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mennyt nyt pitkään vanhan auton korjaukseen 1000-1500e per kk ja nytkin palaa moottorivalo.. Jos olis 40 000e arvoinen auto ni kk lyhennys olis n. 500e. Tulis paljon halvemmaksi ku toi halpa auto. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

No heitä tuollainen romu luiskaan, mitä siitä maksamaan? Mulla meni edelliseen autoon 5 vuodessa ehkä n. 1000 euroa huoltoihin, ja auto itsessään maksoi n. 3000€. Nykyiseen on mennyt vähän liikaa, kun kahdessa vuodessa on huollettu n. 1000 eurolla vähän vajaa 4000 euron autoa.