Onko täällä ihmisiä, jotka koronaepidemiasta huolimatta käyttävät julkista liikennettä?
Kommentit (45)
Käyn töissä. Työmatka 15 km. Meillä 8n vin yksi auto. Mies kuljettaa aina kun mahdollista, mutta välillä on pakko/ järkevää käyttää julkisia. Äsken kun tulin kotiin bussissa oli koko matkan aikana kolme ihmistä.
Allergisena mua kauhistuttaa pölyn määrä busseissa. Auringon paistaessa sen näkee ilmassa leijumassa. Nyt oli puhdas ilma, eikä yskittänyt. Busseja selvästi siivotaan paremmin nyt.
Käytän. Työmatka on 7,5 kilometriä.
Käyn myös ruokakaupassa.
Itse bussikuskina varmaan kröhiskin ja yskisin nyt aivan vittuillakseni vähän enemmän. Vaihdoin siis alaa aikaisemmin, koska ihmiset ovat aivan perseestä, syvältä ja poikittain. Jos tulee palaute, niin kiistäisin kaiken, koska ei ole todisteita.
Päivittäin eli ajan sitä autoa. Alueena HSL ja linjoina mm. 506, joka kulkee Koronankaarta Pasilan kautta Meikkuun. Epidemian alkuvaiheessa hirvitti, inhotti ja olin varma, että tämä se on sitten varma tuomio. Hitto - lopetin jopa röökinpolton.
Nyt ei enää harmita. En ole sairastunut tai ainakaan oireita ei ole ilmaantunut. Työkin on saanut uutta merkitystä ja koen olevani jollain tavalla tärkeä osa yhteiskuntaa. Aiemmin olin jo melkein vaihtamassa alaa, koska 8 vuoden aikana koin ammatin arvostuksen laskeneen johonkin koiranpaskan ja lyhtypylvään välimaastoon. Suuri huoli terveydestä ja läheisistä sai todella ajattelemaan, kuten varmaan monet muutkin ja ymmärsin, että ei sillä ole väliä kuinka muut työni näkevät.
Aiheeseen palatakseni; ihmiset käyttävät julkista liikennettä suurelta osin siksi, että heidän on pakko. Kaupan kassat kulkevat töihin, hoitajat pelastamaan henkiä ja opettajat opettamaan. On paljon ihmisiä, jotka eivät voi lopettaa työtään vaan siksi, että asettavat itsensä vaaraan. Aika vähän tuolla näkee huvikseen matkustelevia. Itseasiassa aika vähän ylipäänsä ketään.. En usko, että uudehko bussi tehokkaalla ilmanvaihdolla on kovin paha tartuntunnan kannalta. Autot myös siivotaan nyt erityisen hyvin, joka päivä. Tätä mantraa hokien taas huomenna töihin :)
Auton hankkiminen tähän hätään ei tule kyseeseen, parkkimaksut jne ja monen kuukauden ladattu bussikortti joten jatkan töissä käymistä (sairaalassa) julkisilla.