onko siihen THL:n kutsuun "pakko" suostua?
jos siis se testikirje tulee, alkavatko hankaliksi jos ei halua mennä altistamaan itseään?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei eläinkokeille --käyttäkää ex-kansanedustajia.
Siis niitä valtion rahaa kuppaavia.
mitä näistä testijärjestelyistä on tähän mennessä kuullut niin ne ei kannusta siihen että paikalle kannattaisi mennä
Miksi olisi muka itsekästä olla menemättä julkisilla hakemaan tartuntaa kun joka paikassa toitotetaan että pysykää kotona? En todellakaan menisi. En sitäpaitsi luota thl:een enkä hallitukseen pätkääkään.
Jos sen voi tehdä drive- in testinä, niin voin osallistua. Kiinnostaisi kyllä tietää oma tilanne kun tässä on ollu kaikkea kummallista. Alkujaan lääkäri nauro kun kysyin koronan mahdollisuudesta.
Minä menen testiin heti kun annetaan lupa mennä. Asun pääkaupunkiseudulla, ja täällä on oikeasti niin paha epidemia, että olisi valtava helpotus tietää olevansa jo immuuni.
Ajan testiin saa varata etukäteen ja käydä HUSlabissa. Asun kävelymatkan päässä yhdestä labrasta. Edellisellä kerralla siellä käydessäni sain pari päivää myöhemmin elämäni pahimman influenssan, mutta ajanvarauksen ansiosta minun ei tarvitse jonottaa odotushuoneessa lähes tuntia kuten sillä kerralla. Tällä kertaa myös käytän käsidesiä sieltä ulos päästyäni. Muuten tuskin tarvitsee pelätä tartuntaa, koska varsinaiset koronaepäilyt testataan muualla.
Mahdollisesti koronaa parhaillaan sairastavien olisi täysin hyödytöntä käydä tuossa vasta-ainetestissä, koska siinä tutkittavat vasta-aineet ilmaantuvat vereen vasta muutama viikko sairauden jälkeen. Eli niiden joilla on silloin oireita, on turhaa käydä testissä.
Jutussa luki aivan selkokielellä että osallistuminen on vapaaehtoista. Toki toivovat että mahdollisimman moni kutsutuista osallistuisi. Kerrottakoon vielä kun juttua lukenut niin kyse on verikokeesta jolla tutkitaan vasta-aineita veressä. Nenään ei työnnetä mitään.
En näe mitään syytä olla osallistumatta. Jollei kutsua tule niin maksan testin tulevaisuudessa omasta pussista heti kun niitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen menettänyt luottamukseni niin vakavasti tuohon ammattikuntaan etten mene. Jos lähikahvilasa käydessä sai kuulla omia potilastarinoitaan niin mulle ainakin riitti. Siellä ei kukaan pidä turpiaan kiinni.
Persulooserilla on taas samat tutut "luottamus!!!" psykoosit päällä. Sinä lähärinä tms taas luulet tietäväsi yliopiston käyneitä paremmin ja tuttu persu-uhriutuminen alkaa 1000 kertaisella teholla... Ja kahvilassakin ehdit kuitenkin "sattumalta" makoilla juuri silloin, totta kai.
Vapaaehtoista, mutta itse ainakin toivon erittäin paljon, että minä tulisin kutsutuksi!
Vierailija kirjoitti:
mitä näistä testijärjestelyistä on tähän mennessä kuullut niin ne ei kannusta siihen että paikalle kannattaisi mennä
Jutussa luki että ihan normi huslabeihin varaat ajan jos kutsu tulee. Aloittavat siis pk-seudulta testit. Siellä ei ole niitä koronatestattavia, vaan tämä on vasta-ainetesti ihan siinä samassa labrassa missä normaalistikin käyt. Tosin ajanvarauksella ei tartte oottaa vuoroaan jossain aulassa. Siellä ei ole edes flunssaoireisia nyt, kun ne on käsketty muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoista, mutta itse ainakin toivon erittäin paljon, että minä tulisin kutsutuksi!
Olis ihan mielenkiintoista saada kutsu. Toisaalta noita ainakin alkuun taidetaan tehdä niin vähän, että melko hyvä tuuri pitäisi olla kutsun saadakseen.
Minä voin osallistua sinun puolestasi!
en mene ,en halua liikkua julkisilla ja tilaan ruuat kotiin. liian pitkä matka testipaikkaan
meneekö siitä tieto esim . työantajalle
Minä ajattelin mennä omalla kustannuksellani heti, kun pääsee.
Tosin vasta-ainetestikin tuottaa vääriä tuloksia, vääriä positiivisia, samoin kuin tartuntatesti tuottaa vääriä negatiivisia. Joka 30% voi kuulemma olla vääriä tuloksia yhden lääkärin mukaan...
Minua tuskin kutsutaan, koska en asu lähelläkään yliopistollista sairaalaa, mutta jos tulisi, en osallistuisi.
En todellakaan mene! En halua nyt liikkua julkisilla ja anemian takia minulta on hankala saada verikoetta otettua.
Se ei ole pakollista. Enkä menisi. Olen ollut niin huolella kotona, että sitä en nyt lähde riskeeraamaan mokoman takia.
Aloittaja ymmärsi väärin, ei siellä tartuteta koronaa vaan testataan onko se jo tarttunut, tai ehkä jopa sairastettu.
siinähän on kyse vain verikokeesta, joten kukaan ei lue potilastietojasi tai keskustele niistä kahvilassa. siinö siis tutkitaan vain vasta-aineet koronalle.
eiköhän sinne joku flunssaoireinenkin mene kansalaisvelvollisuuttaan