Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ei vaikuta yksinäisten ja työttömien elämään

Vierailija
07.04.2020 |

Yksi äisten ja työttömien elämä jatkuu eristyksissä ennallaan kuten se oli jo ennen korona kriisiä eikä tämä poikkeustila ole hetkauttanut sitä suuntaan tai toiseenkaan toisin kun meillä keskiluokkaisilla joilla elintaso romahti yhdessä yössä työpaikat lähtivät alta ja palvelut menivät kiinni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

True. T. 13 v ilman sosiaalista elämää

Vierailija
2/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein keskiluokkaisilla on talo ja perhe ja säästöjä (plus työpaikka mihin palata lomautuksen jälkeen) , eli koronasta huolimatta menee paremmin kuin vaikka minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein keskiluokkaisilla on talo ja perhe ja säästöjä (plus työpaikka mihin palata lomautuksen jälkeen) , eli koronasta huolimatta menee paremmin kuin vaikka minulla.

Kuulut eliittiin?

Vierailija
4/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut eliittiin?

Miten voin kuulua eliittiin jos minulla ei ole omaisuutta tai perhettä?

Vierailija
5/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut eliittiin?

Juurigan sanoit että sinulla menee nyt tämän kriisin aikana huonommin kuin keskiluokalla. Jaksamisia firman kanssa.

Vierailija
6/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut eliittiin?

Juurigan sanoit että sinulla menee nyt tämän kriisin aikana huonommin kuin keskiluokalla. Jaksamisia firman kanssa.

No niinhän minulla meneekin. Minulla on edelleen vähemmän rahaa ja ihmissuhteita kuin keskiluokalla, mikä osoittaa että tilanteeni oli valmiiksi paljon huonompi kuin heillä.

Vierailija
7/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka on katastrofin partaalla, kun ei pääse etelänlomille tai joutuu muutaman kuukauden lomautukselle.

Nyt näkee millaisissa korttitaloissa ihmiset elävät.

Vierailija
8/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Pitkäaikaistyötön täällä. Ennen koronan alkua olin juuri pääsemässä opiskelemaan uutta alaa, ja olin tosi toiveikas ja innoissani. Sitten pamahti. Nyt kaikki on jäissä ja ei mitään tietoa milloin saa tietää pääsenkö taas osaksi yhteiskuntaa.

Lisäksi, kuntosalilla käynti oli yksi henkireikä ennen. Nyt ei sinnekään pääse joten tämä passiivisuus on alkanut toden teolla konkretisoitumaan.

Ei ole kovin hyvä fiilis, mutta minkäs teet...

Vierailija
9/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina puhutaan YKSINÄISISTÄ? Se että elää/asuu yksin, ei tarkoita että ihminen olisi yksinäinen!

Vierailija
10/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole aiemmin pakottanut yksinäisiä tai työttömiä eristäytymään.

Vierailija
11/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina puhutaan YKSINÄISISTÄ? Se että elää/asuu yksin, ei tarkoita että ihminen olisi yksinäinen!

Niin. Yksinäinen ja yksin asuva ovat eri asioita. Nyt puhuttiin niistä yksinäisistä.

Vierailija
12/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Pitkäaikaistyötön täällä. Ennen koronan alkua olin juuri pääsemässä opiskelemaan uutta alaa, ja olin tosi toiveikas ja innoissani. Sitten pamahti. Nyt kaikki on jäissä ja ei mitään tietoa milloin saa tietää pääsenkö taas osaksi yhteiskuntaa.

Lisäksi, kuntosalilla käynti oli yksi henkireikä ennen. Nyt ei sinnekään pääse joten tämä passiivisuus on alkanut toden teolla konkretisoitumaan.

Kuntoilla voi kotonakin, säästyy rahaakin. Kehonpainolla ja itse tekaistuilla painoilla (vaikka vesipullon avulla) :) Opiskelua voi jatkaa syksyllä tai osallistua erilaisiin verkkokursseihin.  Ei ole pakko passivoitua, se on valinta jos niin käy.

Vierailija
13/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona nimenomaan pahentaa yksinäisten elämää, kun ei näe ketään. Perheillä on toisensa. Minulle yksinäiselle ravintolat ovat olleet paikka nähdä ihmisiä. Nyt niitäkään ei ole. (

Vierailija
14/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoilla voi kotonakin, säästyy rahaakin. Kehonpainolla ja itse tekaistuilla painoilla (vaikka vesipullon avulla) :) Opiskelua voi jatkaa syksyllä tai osallistua erilaisiin verkkokursseihin.  Ei ole pakko passivoitua, se on valinta jos niin käy.

Jos on aiemmin tehnyt kyykkyjä 160 kilolla, ja penkkiä 110 kilolla, ja sitten alat nostelemaan vesipulloja, ei se ihan sama asia ole. Mutta kiitos kuitenkin.

Ja syksyllähän tuo luultavasti tapahtuukin, eli sitä odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän