Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työttömyysturva ei ole vastikkeellista, niin miksi ihmiset sitten saavat karensseja?

Vierailija
07.04.2020 |

En oikein tajua sitä väitettä, ettei työttömyysturvan vastineeksi tarvitsisi tehdä mitään. Miksi sitten ihmisille määrätään karensseja?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturva on nykyäänkin vastikkeellista. Oikeisto vain haluaisi ihmiset töihin ilman palkkaa.

Vierailija
2/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturva on nykyäänkin vastikkeellista. Oikeisto vain haluaisi ihmiset töihin ilman palkkaa.

Ay-liike ei jostain syystä ole yhtään huolestunut palkattomasta työstä jota tehdään työttömyyskorvausta vastaan. Eikö se kilpaile palkallisen työn kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille työnhakijoille on aika paljonkin velvoitteita, eli työttömyysturva ei missään nimessä ole vastikkeeton tuki. Esimerkiksi kieltäytyminen piiri- ja pupuleikeistä johtaa välttämättömän toimeentulon eväämiseen.

Vierailija
4/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike ei jostain syystä ole yhtään huolestunut palkattomasta työstä jota tehdään työttömyyskorvausta vastaan. Eikö se kilpaile palkallisen työn kanssa?

Tämä on tosiaan hyvin omituista. Luulisi, että ay-liikkeen tavoite olisi karsia kaikki palkaton työ mahdollisimman täydellisesti, sillä se on erittäin haitallista myös työssäkäyville.

Vierailija
5/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömyyskorvaus - nimi vaihdettiin  koska eihän korvauksesta voi vastiketta vaatia. näin saatiin ihmiset ilmaisiin töihin.

Vierailija
6/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työttömyysetuus eli nimensä mukaisesti etu, ei haitta.

Vierailija
7/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen työkyvyttömyyseläkettä kahden kuukauden välein ja käsittelyn aikana ei voida lain mukaan tarjota mitään. Kun ei eläkettä myönnetä täytän uuden kaavakkeen. Näin se työmarkkinatuki on vastikkeeton.

Vierailija
8/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä porsaanreikä tosiaan on olemassa. Mutta miksi et mene töihin?

Vierailija
9/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön alkuvuodesta ja minun piti osallistua Te-toimiston järjestämiin tapahtumiin ynnä muihin. Muuten olisin menettänyt tukeni.  Kävin kahdessa tapahtumassa (kesätyömessut ja nuoret työntekijät messut) Ainoa hyöty oli tuo CV-paja, missä sain palautetta tekemästäni CV:stä. Joillekin messut ovat hyödyllisiä, mutta olen kouluttautunut sellaiselle alalle, joka ei yleensä esiinny messuilla (messuilla esiintyi hoitoalaa, rakennusalaa ja joitakin nuorille kesätyöntekijöille sopivia töitä)... Kesäkuussa aloitan kuitenkin puolen vuoden työt jos korona rauhoittuu ja sen työn löysin itse. Oman alan työ kyseessä.

Vierailija
10/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille työnhakijoille on aika paljonkin velvoitteita, eli työttömyysturva ei missään nimessä ole vastikkeeton tuki. Esimerkiksi kieltäytyminen piiri- ja pupuleikeistä johtaa välttämättömän toimeentulon eväämiseen.

Jep, ja jos kuntouttavat pahvilaatikontaittelukurssit eivät innosta, koska sinulla on sillä hetkellä rakentavampaakin tekemistä (esim. luento yliopistolla, sillä yrität kouluttautua alalle joka jopa työllistäisi nykyisen koulutuksen sijaan) menetät myös huomattavan osan toimeentulotuestasi koska olet "hankaloittanut" työllistymistäsi kieltäytymällä piiri- ja pupuleikeistä ja keskittymällä opiskeluun mitä missään nimessä ei saa tehdä. Tai vaihtoehtoisesti sinut halutaan ilmaiseksi orjatyövoimaksi yritykselle, joka on keksinyt ettei heidän tarvitse maksaa palkkaa kun otetaan työharjoittelija. Mitään aikomusta palkatakaan harjoittelijaa ei ole, ja molemmat osapuolet kyllä tiedostavat tämän hyvin. Parhaassa tilanteessa joudun tekemään palkallisten työntekijöiden duunit, samalla kun nämä mussuttavat donitseja kahvin kera ja suhtautuvat sinuun - orjaan - halveksuen.

Vierailija
11/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdistä olen tosiaan lukenut AYmafiasta joka hallitsee tätä maata. Saman olen huomannut työpaikalla. Kun luottamusmies ärähtää, niin firma tottelee ja luottamusmiehen käsky toteutuu.

Sama AY-liikkeen kanssa ihan laiskuuttaan eivät puutu palkattomaan työhön. On niin helppo vaan nostaa palkkoja ja komennella työnantajia.

AY täällä hallitsee. Kokeilkaa vaikka omalla työpaikalla. Ei pomoa tarvitse totella jos on AY jäsenyys. Senkun tekee mitä tykkää ja AY hoitaa.

Vierailija
12/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse ole töissä arkipäivänä klo 11:36 ??

Vierailija
13/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen työkyvyttömyyseläkettä kahden kuukauden välein ja käsittelyn aikana ei voida lain mukaan tarjota mitään. Kun ei eläkettä myönnetä täytän uuden kaavakkeen. Näin se työmarkkinatuki on vastikkeeton.

ei se haku noin mene. jos työk.hakemus hylätään siitä tehdään valitus ja jos kaikki valitus asteet  käy lävitse se vie aikaa n. pari vuotta. yksikään lääkäri ei kirjoita uutta eläkehakemusta parin kuukauden välein. valehtelet.

Vierailija
14/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse ole töissä arkipäivänä klo 11:36 ??

Vastaan ulkopuolelta että aika moni tekee vuorotöitä. Kävikö tämä mielessä?

Vierailija
15/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottu on pitänyt ottaa vastaan suunnilleen aina. Silti joku valopää väläyttää aina "kyllä tarjotusta työstä kieltäytymisestä pitäisi ottaa tuet pois". Olin työkkärissä töissä 1998 ja jo silloinkin lähti tuet, jos kieltäytyi töistä.

Vierailija
16/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poissa silmistä, poissa mielestä.

Vierailija
17/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottu on pitänyt ottaa vastaan suunnilleen aina. Silti joku valopää väläyttää aina "kyllä tarjotusta työstä kieltäytymisestä pitäisi ottaa tuet pois". Olin työkkärissä töissä 1998 ja jo silloinkin lähti tuet, jos kieltäytyi töistä.

Silloin se oli uutta. Välillä kun taloudessa meni paremmin, ei käytetty karenssia. Heti kun alkoi kiristyä, alettiin ruoskia työttömiä.

Vierailija
18/18 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ettei työhallinto ja laki tunne itsensä työllistäjiä.

Minäkin tarvitsisin väliaikaista apua, kunnes kriisi on ohi ja alan saada keikkoja.

Piirileikit ja Miksi aion isona -ainekirjoitukset on täysin turhia, kun syy on koronan.