Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen urakehityksesi on ollut?

Vierailija
06.04.2020 |

Onko seuraava työpaikkasi aina ollut joko paremmin palkattu kuin aiempi tai palkkasi on vähintään ollut samaa tasoa? Vai oletko joskus koitunut tyytymään aiempaa pienempään palkkaan uutta työtä etsiessäsi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea. Tein toisen akateemisen ja arvostetun tutkinnon, jonka jälkeen sain todeta olevani epähaluttua materiaalia työnhakijana. Varsinkin julkisella puolella. Yksityisellä jotkut kyselevät lukiotodistuksia kun hakee junioripaikkoja... Ei Suomessa näköjään ymmärretä uudelleen kouluttautuneita.

Vierailija
22/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähipiirin kokemus ( ei tieteellinen), että lapset ( tytöt?), joiden äiti on työelämässä, pärjäävät paremmin opiskelu - ja työelämässä ja ovat eteenpäinmenevämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuin opettajuudesta. Kumppani vielä jaksaa kuunnella älämölöä, mutta hänkin on hyvin stressaantunut.

Vaihdoin alaa puutarhuriksi kaikessa hiljaisuudessa.

Moni ei tiedä että minulla on fysiikan opettajan pätevyys.

Tuloni putosi noin puolella.

Oletko ollut tyytyväinen muutokseen? Miten olette taloudellisesti pärjänneet? Mikä on siinä auttanut?

Suomessa pärjää aina. Olin pitkään sairaslomalla ja totesin että sairastun uudestaan masennukseen, jos altistun älämölöön. Ei kiitos enää sitä.

Olen todella tyytyväinen muutokseen. Työt loppuu kun päivä on pulkassa, eikä tarvitse pitkin yötä valmistella tunteja. Talvet on työttömyyttä ja kohta pitäisi taas saada työtarjouksia.

Vierailija
24/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuin opettajuudesta. Kumppani vielä jaksaa kuunnella älämölöä, mutta hänkin on hyvin stressaantunut.

Vaihdoin alaa puutarhuriksi kaikessa hiljaisuudessa.

Moni ei tiedä että minulla on fysiikan opettajan pätevyys.

Tuloni putosi noin puolella.

Oletko ollut tyytyväinen muutokseen? Miten olette taloudellisesti pärjänneet? Mikä on siinä auttanut?

Suomessa pärjää aina. Olin pitkään sairaslomalla ja totesin että sairastun uudestaan masennukseen, jos altistun älämölöön. Ei kiitos enää sitä.

Olen todella tyytyväinen muutokseen. Työt loppuu kun päivä on pulkassa, eikä tarvitse pitkin yötä valmistella tunteja. Talvet on työttömyyttä ja kohta pitäisi taas saada työtarjouksia.

Puutarhurit on onnellisimpia, koska se on paras työ. 

Toisena tulee puusepät.

Vierailija
25/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävät pysyneet varsinaisen työurani aikana samana, tosin seuraava työpaikka eri paikkakunnalla on ollut aina edellistä paremmin palkattu, mutta urakehitys tyssäsi vakinaistamiseen. Paljon on syytä laiskuudestani ja kunnianhimottomuudessanikin. Aikanaan kysyttiin ylempiin tehtäviin, josta alani uraputki olisi voinut alkaa, mutta nyt ei ole kymmeneen vuoteen kysytty ja olen ammattitaidoltani ja uusien laitteiden käytössä jäänyt ajastani jälkeen. Eläkkeelle on reilu kymmenen vuotta.

Vierailija
26/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija. Ihan hyvä urakehitys, en edes halua enää tästä lisää vastuita. Nyt juuri pidän työstäni tällaisenaan.

Palkka on hyvä työhön nähden.

Pomoksi en halua. Mielummin vähän vähemmän liksaa kuin työtä joka ei kiinnosta yhtään. En halua myöskään työtä jossa jatkuvasti joutuu matkustamaan ja tekemään pitkää päivää ja vastaamaan johtoryhmälle/ hallitukselle. Ei kiitos.

Vierailija
27/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-40 ikävuodet vain satunnaisia pätkätöitä ja suurimmaksi osaksi työttömyyttä. Ei ole uraa, ei ole ikinä ollut. Otan sen mitä saan ja tällä työhistorialla harvoin enää mitään saankaan.

Vierailija
28/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin siivoojana alaikäisenä. Tuntipalkka 6,5€. Sitten täysi-ikäisenä asiakaspalvelua, tuntipalkka n.10€, sitten hoitajana tuntipalkka 14€ ja nyt asiantuntijana tuntipalkka 25€.

Toivottavasti urakehitys jatkuu. Mut en palkan vuoksi opiskele vaan mielenkiinnon vuoksi. On tässä lapsia saatu välillä, jolloin tulot tietenkin matalammalla olleet.

Vierailija
29/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-30v. pätkätöitä erilaisissa hanttihommissa ja välillä työttömänä, nykyään jo 10 vuotta vakitöissä johon ajauduin sattumalta, tietämättä mitä haluan ja ilman sen kummempia tulevaisuuden suunnitelmia tai tavoitteita. Nyt sentään palkkani alkaa jo kakkosella. Ja kyllä, aivan oikein, "ura" tai "titteli" ei ole koskaan ollut minulle mikään statusjuttu, vaan tärkeintä on että työtä on ja pärjään. En haaveile isosta kivitalosta, en asuntoni hintaisesta autosta enkä 2krt/v lomamatkoista johonkin tuskahelteiselle turistirannalle. Minulla on elämässäni tärkeämpiä asioita, joista olen hyvin onnellinen ja kiitollinen.

Vierailija
30/30 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on aina parantunut, työtehtävät ja -paikat on olleet niin erilaisia, että on vaikea sanoa, onko nykyinen yksiselitteisesti parempi kuin edellinen (pienestä konsulttitoimistosta yliopistolle ja sieltä isoon yritykseen, jossa pari toimenkuvaa). Nykyisessä on selvästi tapahtunut kehitystä, kun toimenkuva ja vastuut on laajentuneet, ja palkka noussut. Ja parasta on, että vihdoin koen saavani kokemusta juuri siitä, mitä lähdin opiskelemaankin ja oikeasti osaankin jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä