Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereen kristillinen koulu

Lapsikouluun
06.04.2020 |

Mietin onko teille kokemuksia Tampereen kristillisestä koulusta? Kannattaako minun laittaa lapseni sinne, että suosittelisitteko?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Musta tuli presidentti koulun avulla!! Kiitos

Vierailija
22/38 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ihan ok! Alakoulu hyvä, yläkoulu ei niinkään. On kyllä olemassa parempiakin kouluja joihin lapsensa laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hämmentävää lukea näitä kommentteja, koska omat kokemukset kymmeneltä viime vuodelta kahden nuoren vanhempana ovat positiivisia. Riippumatta koulusta opettajat ja teinit ovat yksilöitä eli ongelmia ja traumoja voi syntyä missä koulussa tahansa. Teini-ikään kuuluu usein myös irtiotto vanhempien edustamasta arvomaailmasta ihan koulusta riippumatta. Kirjoittajat eivät maininneet, miltä vuosilta heidän esittämänsä kokemukset esim. opettajista ovat eli ne voivat olla jo vanhentuneita eivätkä kuvaa koulun nykyisiä opettajia. Jos kokemukset yleisesti olisivat huonoja, niin ei oppilasmäärä silloin olisi jatkanut kasvuaan. Kannattaa siis käydä itse lapsen/nuoren kanssa tutustumassa kouluun ja samalla kysellä oppilaiden ja heidän vanhempiensa kokemuksia ja vasta näiden pohjalta muodostaa oma mielipide ja kouluvalinta. Jos valinta osoittautuukin omalle lapselle huonoksi, niin voihan koulua vaihtaa..

Vierailija
24/38 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kyseisen koulun käyneenä vannonut, että omia lapsiani sinne en tule koskaan laittamaan. Aivan sairas koulu. Kärsin yhä vuosia peruskoulun päätymisen jälkeen painajaisista ja traumoista, joita kyseisen koulun opettajat ovat aiheuttaneet. Tee palvelus lapsellesi ja ole laittamatta häntä tuonne.

Vierailija
25/38 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan ollut siellä oppilaana mutta näin aikuisena teen töitä samalla alueella enkä ole opettaja mutta tunnen kaikki opettajat sieltä ja voin sanoa et opettajat on hyvin päteviä ja motivaatio heillä on hyvin korkealla. Opettajat tulevat useasta eri kirkkokunnasta melkein vähemmistö opettajista on adventisteja. Uusia oppilaita olis joka luokalle tulossa mut kapasiteetti on ollut aika vähissä mutta ensi lukukaudeksi valmistuu 2 uutta ja hienoa luokkahuonetta ja kolmas on suunniteilla. Kyllä mää ainaskin laittaisin lapseni sinne kouluun tunnen monia ihmisiä jotka on käynyt tampereen kristillistä koulua ja on tällä hetkellä huippuammateissa ympäri mailmaa

Vierailija
26/38 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein huippu ammateissa ympäri maailmaa 😂😂😂😂😂🤔

Mä en kestä näitä kommentteja, niin moni näistä on värittynyttä tai muuten vain mustaleimausta tai sit silkkaa hehkutusta...

Asiallisia kommentteja hyvin vähän.

Mielestäni hyvä elämä ei ole yhtäkuin "huippu ammatti". Hyvä elämä on, kun ihminen voi sisäisesti kaikin tavoin hyvin . Hänellä on mielenkiinnon kohteita ja voimavaroja harrastaa ym.

Mä en ainakaan toivo mun lapselle "huippu ammattia" vaan sisäisesti tasapainoista ja hyvää elämää ja tyytyväisyyttä ja kiitollisuutta siihen mitä on.

Vierailija kirjoitti:

En ole itse koskaan ollut siellä oppilaana mutta näin aikuisena teen töitä samalla alueella enkä ole opettaja mutta tunnen kaikki opettajat sieltä ja voin sanoa et opettajat on hyvin päteviä ja motivaatio heillä on hyvin korkealla. Opettajat tulevat useasta eri kirkkokunnasta melkein vähemmistö opettajista on adventisteja. Uusia oppilaita olis joka luokalle tulossa mut kapasiteetti on ollut aika vähissä mutta ensi lukukaudeksi valmistuu 2 uutta ja hienoa luokkahuonetta ja kolmas on suunniteilla. Kyllä mää ainaskin laittaisin lapseni sinne kouluun tunnen monia ihmisiä jotka on käynyt tampereen kristillistä koulua ja on tällä hetkellä huippuammateissa ympäri mailmaa

27/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse kyseisestä koulusta vihdoin pois keväällä 2019. Ei kiva kokemus. Kiusaamistilanteet lakaistiin maton alle ja mahtailtiin sillä kuinka kiusaamista ei muka meidän koulussa ole. Syrjintä ja juoruilu isoja ongelmia oppilaiden parissa, erilaisuutta ei juuri siedetä. Toki sieltä saa kristillisen arvopohjan, mutta siellä elää niin tiiviissä ja pienessä kuplassa, että siirtyminen toiselle asteelle voi olla todella haastavaa. En suosittele.

Vierailija
28/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, oon itse tuolla koulussa ollut ja ei hyvänen aika mitä touhua, vähänkin kun olet erilainen niin pääset koko koulun ja henkilökunnan syrjinnän kohteeksi, säännöt koulussa ovat todella kireät ja ihmisarvojen vastaiset, opettajat suurin osa kouluttamattomia ja puolet oppitunnista menee saarnaukseen ja puolet opetukseen joka ei edes välttämättä opeta millään lailla

Vierailija
29/38 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lapsistani kävi ko. koulua, toinen 1-9 luokat, 15-20 v sitten. Adventistit ovat herätyskristillisiä, korostetaan henkilökohtaisia uskonratkaisua ja tiukkaa oikeaa oppia, mm. sapatin vietto lauantaina taitaa olla ainoa oikea. Murrosikäinen, kapinoiva tyttäreni joutui joidenkin opettajien hampaisiin, kiltti hiljainen lapsi/nuori varmaan tulee toimeen opettajien kanssa. Olen sitä mieltä että lasta ei välttämättä hyväksytä omana itsenään, jos ei ole oikealla tavalla uskovainen. Ikävä sanoa näin. Sinänsä opetuksen taso ainakin meidän aikana oli meidän mielestä hyvä, nykyisin emme ole tekemisissä koulun kanssa. Koulu on kasvanut isoksi, meidän lasten aloittaessa oli n. 30 oppilasta. Koulu on yhteiskristillinen, myös opettajia on monesta kirkkokunnasta, ei pelkästään adventisteja. Ristiriitainen olo kun ajattelee koulua nykyisin. Tytär sai hyviä kavereita koulusta, muuten ei taida lämmöllä muistaa, ainakaan yläastetta.

Vierailija
30/38 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele tätä koulua kellekkään joka ei halua jakaa omia mielipiteitään mihinkään eikä halua kokea traumaattisia asioita joita tämän koulun opettajat aiheuttavat. Itse olen joutunut tilaanteeseen, jossa heitin pienen teippi mytyn taakseni ja se täysin vahingossa osui nimeltä mainitsettomaan opettajaan, hän sekosi hullunlailla ja huusi ja nöyryytti minut koko yläkoulun edessä, vaikka yritin selittää ettei ollut tarkoitus osua häneen, mutta hän vain jatkoi karjumista "miksi sä teit sen, miksi?!" Selitin mobta kertaa ja hän ei vain voinut uskoa ja piti kättä edessä, etten pääsisi pois siitä ahdistavasta tilanteesta. Lopulta menin hänen kätensä alta ja juoksin vessaan, jonka kopissa tärisin ja itkin tunnin. Tämän jälkeen kukaan ei puolustanut minua vain käskettiin pyytämään anteeksi, vaikka minua kohdeltiin sairaasti. Sain tästä elinikäiset traumat. Lisäksi eräs toinen opettaja on koskenut oppilaita ja tullut liian lähelle, joka on kaikkien mielstä todella ahdistavaa. Lisäksi koulussamme on liioitellyt säännöt ja tksi esimerkki on se, ettei saa istuakkaan kentän laidalla, ettei tipu puolen metrin päässä olevaan maahan ja kuole. En suosittele tätä koulua, jos ei kestä sairasta kohtelua.

Vierailija
31/38 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan parempi kuin kunnallinen peruskoulu. Ainakin kristinusko on esillä siellä ja työntekijät varmaan kristittyjä jotka rukoilevat oppilaidensa puolesta.

Siinähän ne haittapuolet ovatkin!

Vierailija
32/38 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä ja olen nyt Nasan astronautti. Suosittelen.

Kukaan täällä ole varmaan kuullutkaan moisesta paikasta.

Noh, kommenttien perusteella yllättävän moni suomalainen kuitenkin on kyseisen tamperelaisen koulun käynyt:). Henkilökohtaisesti en tosin ymmärrä, miksi kukaan haluaisi laittaa lapsiaan mihinkään "kristilliseksi" itseään nimittävään oppilaitokseen...

Vierailija
33/38 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, valitettavasti vain huonoja muistoja.

Vierailija
34/38 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan super hyvä koulu! Kannattaa laittaa. Olen itse käynyt koulun ja siellä on super hyvä ilmapiiri sekä superhyvä opetuksenlaatu mistä saa paljon irti. Melkein kaikilla luokkalaisillani yli 9 keskiarvo lähtiessämme sieltä.

Eli arvostelu persiöstä.

Vierailija
35/38 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä ja olen nyt Nasan astronautti. Suosittelen.

Kukaan täällä ole varmaan kuullutkaan moisesta paikasta.

Noh, kommenttien perusteella yllättävän moni suomalainen kuitenkin on kyseisen tamperelaisen koulun käynyt:). Henkilökohtaisesti en tosin ymmärrä, miksi kukaan haluaisi laittaa lapsiaan mihinkään "kristilliseksi" itseään nimittävään oppilaitokseen...

Tällaiset koulut pitäisi kieltää. 

Vierailija
36/38 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat käyneet päiväkotia, eskaria, kristillisen alakoulun ja yläkoulua. Heidän mukaan siellä oli/on hyviä kaveria, eikä kukaan ole halunnut vaihtaa koulua, vaikka olen välillä kysynyt viihtymisestä. Kr. Koulu tekee normiopetuksen lisäksi paljon retkiä, ja lapset haluavat osallistua niiden rahankeräämiseen, koska on hienoa päästä myös ulkomaille. Osassa projekteja lapset oppivat kehitysyhteistyötä. Opettajia on sekä kivoja ja osaavia ja huolehtevia, sekä niitä, jotka eivät lasten mielestä ole ihan parhaita. Matikan opetukseen eräs lapsistani olisi tarvinnut enemmän tukea ja tasoa. 

vanhammat lapset ovat pitäneet koulun yhteisöllisestä ilmapiiristä, vaikka he eivät kuulu adventisteihin. Koulussa on hienot joulu- ja kevätjuhlat, jossa lapset pääsevät halutessaan esiintymään. He ovat kokeneet koulun turvallisena ja ovat yhteyksissä myös muihin kr. Kouluihin Suomessa ja näkevät ikäisiään oppilaita, joiden kanssa on esim. Leikkimielisiä urheiluotteluita. Myös koulu vierailuja ulkomaille on tehty ja koulussa on oppilaana on myös maahanmuutajia sekä käy ulkomaisia vierailijoita. 

Vanhempana olen tyytyväinen Tampereen kristilliseen kouluun. Pienenä toiveena olisi parempi ruuan laatu. Viime vuosina se on ollut lasten mukaan heikompaa kuin heidän koulunsa alkuvuosina. Yksityisillä kouluilla on omat haasteensa hankkia rahoitusta kaikkeen. Koulussa on kuitenkin hyvä vanhempainyhdistys, jonka kautta voi koettaa vaikuttaa asioihin ja osallistua tapahtumiin. 

Vierailija
37/38 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kristillisessä koulussa on lämmin, välittävä ja lapsuutta kunnioittava kristillinen ilmapiiri. Kaikki vakituiset  opettajat ovat päteviä luokan- tai aineenopettajia. Koulu on täysi, lähes 300 oppilasta. Opettajia on 30 monesta eri seurakunnasta. Koulun opetuksen tasosta kertovat loistavat PISA-tulokset ja muissa arvioinneissa kärkipäähän sijoittumiset. Kannattaa käydä tutustumassa. 

Vierailija
38/38 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapsikoulu? Vai mitä tarkoitat ap?