Miksi tuo espanjantauti eli siis influenssa oli niin tappava?
Olen itsekin sairastanut kolmesti influenssan, eikä ollut kuolema lähelläkään.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin eilen että Espanjantauti oli lähtöisin Kiinasta.
Aha? Dokumentin mukaan se lähti liikkeelle USAsta.
Tyyppi luki varmaan mv-lehdestä 😂
Joo, espanjantaudin nollapotilas, johon virus siirtyi siipikarjasta, oli Yhdysvaltojen keskilännestä.
Keuhkokuume voi olla myös virusperäinen johon ei ole mitään tiettyä hoitoa. Esim korona aiheuttaa virusperäisen keuhkokuumeen. Samoin teki sikainfluenssa. Sitä en tiedä mitä laatua espanjantaudin keuhkokuume oli.. Mutta toinen aalto oli tappavampi saattoi menehtyä 1-2päivässä siinä tuskin ehti kehittyyä bakteeri keuhkokuume.
Meinasin tehdä tänään aloituksen samalla kysymyksellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noteerasiko kukaan tuosta 1 dokumentista niitä tartunta/kuolleisuus lukuja. Yhdestä kohtaa olin pongaavinani 20 000 000 / 20 000 mikä tarkoittaisi, että tämä nykyinen korona on paljon fataalimpi tauti. Äkkiä laskien noin 70 kertaa pahempi.
Höpönlöpön. Espanjantauti oli paljon tappavampi.
40 päivää alkutartunnasta, 20 miljoonaa tartunnansaanutta ja 20 000 kuollutta USA:ssa Espanjan taudissa alkuvaiheessa.
Nyt 350 000 koronatartuntaa ja 10 000 kuollutta USA:ssa. Tosin tartunta-aika paljon pidempi mutta minä kyllä saan tästä hieman vakavammat todennäköisyydet koronalle kuin espanjantaudille. En tiedä sitten miten sinä sen käsität.
Espanjantauti tappoi 6-8 prosenttia siihen sairastuneista joten kuolleisuus oli huomattavan korkea. Suomessa se tappoi yli 30 000 ihmistä ja väkiluku oli melkein puolta pienempi kuin nyt. Aika paljon pitää tapahtua jos koronavirus pääsee samoihin lukemiin. Maailmanlaajuisesti Espanjantauti tappoi jopa 50 miljoonaa ihmistä ja väkiluku oli murto-osa nykyisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noteerasiko kukaan tuosta 1 dokumentista niitä tartunta/kuolleisuus lukuja. Yhdestä kohtaa olin pongaavinani 20 000 000 / 20 000 mikä tarkoittaisi, että tämä nykyinen korona on paljon fataalimpi tauti. Äkkiä laskien noin 70 kertaa pahempi.
Höpönlöpön. Espanjantauti oli paljon tappavampi.
40 päivää alkutartunnasta, 20 miljoonaa tartunnansaanutta ja 20 000 kuollutta USA:ssa Espanjan taudissa alkuvaiheessa.
Nyt 350 000 koronatartuntaa ja 10 000 kuollutta USA:ssa. Tosin tartunta-aika paljon pidempi mutta minä kyllä saan tästä hieman vakavammat todennäköisyydet koronalle kuin espanjantaudille. En tiedä sitten miten sinä sen käsität.
Eipäs aleta maalaamaan piruja seinille.
Nykytekniikalla ja tiedolla uskon että Tästä selvitään paremmin.
Nykyisin ihmiset liikkuu valitettavasti lentäen ja ihmisiä on enemmän. Nyt on tajuttu sulkea rajat. Ei siihen aikaan lennetty lomille. Sotilaat kyllä levitti.
Jos Uusimaalaiset malttais pysyä pääsiäisenä kotona. Olette asuinpaikkanne valinneet niin nyt pärjätkää siellä!!
Liian aktiivisesti ei kannata urheilla, se ei ole hyväksi immuunipuolustuksen kannalta.