Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella on riittävästi hengityssuojaimia kotivarana jos koronaepidemia jatkuu syksyyn

Vierailija
06.04.2020 |

Jokaisella olisi hyvä olla vähintään 200kpl kertakäyttösuojia kotona. Onko sinulla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 50kpl, menee 1 viikossa kaupassa käydessä, 2 on jo käytetty. Riittää 48 viikoksi vielä.

Vierailija
2/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäistäkään, enkä ole ajatellut niitä vapaa-ajallani tarvitsevani. Jos joku ajattellee niin voi ne ihan hyvin hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niitä pitäisi käyttää?

Vierailija
4/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 kpl FFP3-hengityssuojaimia siltä varalta, että joutuisi esim käymään lääkärissä. Jos pysytään terveinä, en tarvitse niitä, koska ei ole tarvetta mennä kotoa minnekään. 

Vierailija
5/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minä noin monta tarvitsen, jos käyn kaupassa kerran viikossa ja lopun ajan olen kotona? 200 maskia riittäisi melkein 4 vuoden kauppareissuille tällä tahdilla. 

Vierailija
6/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse.

Vierailija
7/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse kangasmaskeja perheellemme. Niillä pärjää vaikka vuosia, kun ne ovat vesipestäviä.

Vierailija
8/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 2 pestävää hengityssuojusta ja tarkoitus on tehdä lisää.

Pakko tehdä itse kun mistään ei saa enää ostettua.

Vähän vaan ihmetyttää että kuka ne kaikki suojukset on ostanut ja miksi. Kaupassa käydessä olen vain kerran nähnyt hengityssuojan yhdellä ihmisellä.

Jemmaako porukat niitä suojuksia kodeissaan jostain syystä vai eivätkö kehtaa käyttää?

Vierailija
9/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 kpl remonttihommista jäänyttä maskia.

Pidän niitä kaapissa, jos tulee jokin pakkotilanne ottaa ne käyttöön niin otan.

Haen safkat yms noutopisteestä, muuten pidän 1-2 metrin etäisyyden muihin. Onneksi asun omakotitalossa, ei tarvi rappiksessa kulkea.

Ajattelin ostaa pari kankaista pärskintä-suojaa, Tamsilk aloitti juuri tuotannon sen tyypin maskeista. Ikäänkuin huivi naamalla-suojaustaso.

Vierailija
10/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään, enkä ole yrityksistä huolimatta saanut ostettua mistään, enkä harkkapaikasta kehtaa varastaakaan.

Vierailija
11/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on FFP3 maski mikä ei ole kertakäyttöinen. Kaupassa käyn 2 kertaa kuukaudessa jolloin sitä käytetään.

Kun vien roskat kerrostalossa niin käytän primitiivisempää suojaa jonka voi pestä.

Vierailija
12/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 kpl remonttihommista jäänyttä maskia.

Pidän niitä kaapissa, jos tulee jokin pakkotilanne ottaa ne käyttöön niin otan.

Haen safkat yms noutopisteestä, muuten pidän 1-2 metrin etäisyyden muihin. Onneksi asun omakotitalossa, ei tarvi rappiksessa kulkea.

Ajattelin ostaa pari kankaista pärskintä-suojaa, Tamsilk aloitti juuri tuotannon sen tyypin maskeista. Ikäänkuin huivi naamalla-suojaustaso.

Jokseenkin huvittavaa, että kaikissa korona-keskusteluissa aina nostetaan esiin rappukäytävät. Ihan kuin ne olisivat jotenkin erityisen viruspitoisia paikkoja, joista virus suorastaan hyökkää kimppuun, jos niihin astuu. 

Vierailija
13/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole yhtään. Ei tullut mieleenkään niitä silloin ajoissa ostaa, kun THL:n mukaan "hysteria ja hamstraus on ihan turhaa" ja "kaikkea saa kyllä kaupoista koko ajan". No, ei saa näitä.

Itsetehdyillä että kyllä tee mitään, ne eivät estä viruksia pääsemästä sisään taikka ulos.

Vierailija
14/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 2 pestävää hengityssuojusta ja tarkoitus on tehdä lisää.

Pakko tehdä itse kun mistään ei saa enää ostettua.

Vähän vaan ihmetyttää että kuka ne kaikki suojukset on ostanut ja miksi. Kaupassa käydessä olen vain kerran nähnyt hengityssuojan yhdellä ihmisellä.

Jemmaako porukat niitä suojuksia kodeissaan jostain syystä vai eivätkö kehtaa käyttää?

Jotkut tahot ostaneet niitä kaappeihin seisomaan. Olen itsekkin nähnyt vain yhdellä itseni lisäksi maskin kaupassa asioidessani. Meille tuli pitkä katsekontakti. Hän ei tosin nähnyt silmiäni sillä mulla on suojalasit maskin lisäksi joka peittää täydellisesti silmäni ja koko kasvot eli ns ufoasu.

Vierailija
15/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks nää kaikki sellaisia trolleja? Kysytään kuinka monta, vaikka pitäis kysyä, että eihän teillä vaan ole😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä