Kellään kokemusta noista "write my essay" sivuista? Onko vastaavia suomalaisia olemassa?
Ei tästä yliopistossa opiskelusta tule mitään. Ihan tyhjästä pitäs taikoa joku 12-sivuinen essee. Kai sitä saman tien maksaa jollekin joka kirjoittaa mun puolesta
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Taikooko joku sulle tentit ja gradunkin?
Toivottavasti :) Ei noita tenttejä nyt hirveästi meillä ole, ainakaan näin korona-aikana. Gradun kirjoitan vaikka sit umpikännissä ja editoin selvänä
Ei ole kokemusta. Mikset vain kirjoita sitä esseetä itse?
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa. En ymmärrä miten sitä pitäisi kirjoittaa, koska ei ole opetettu. Pitäisi kirjoittaa omaa tekstiä, mutta pitäisi lainata muita, mutta ei saa lainata liikaa ja sitten pitäisi esitellä jotain omia uusia ideoita, jotka kuitenkin pohjautuvat lähteisiin. Niin kun mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa. En ymmärrä miten sitä pitäisi kirjoittaa, koska ei ole opetettu. Pitäisi kirjoittaa omaa tekstiä, mutta pitäisi lainata muita, mutta ei saa lainata liikaa ja sitten pitäisi esitellä jotain omia uusia ideoita, jotka kuitenkin pohjautuvat lähteisiin. Niin kun mitä helvettiä?
Et siis osaa etsiä tietoa. Yliopistoon näköjään pääsee ihan kuka tahansa.
Mene amikseen, siella on helpompaa.
Noita taitoja opettelet siinä kirjoittaessa. Jos tekele on huono, saat palautetta opettajalta.
Se on taitolaji (ja jollain tavalla kertoo ehkö tietyntyyppisestä ”supliikista” älystä. Mulle tuo on helppoa, osaan tehdä tikusta asiaa eli kirjoittaa nopeasti uskottavan tutkielman vaikla aiheesta ”tikku”. Käyttää tiettyä rakennetta, paljon sivistyssanoja, analyyttisiä päätelmiä jne.
Nuorena tein paljon kavereiden esseitä jne kun mulla meni 10min siihen, kavereilla monta tuntia. Eihän se reilua ollut mutta silloin hauskaa.
Yliopistossa tehdään tuota tänäkin päivänä, voisit hyvin vähän kysellä kuka auttaisi. Mä tein kaverin gradunkin siten että tein rakenteen, pohjat, väliotsikot ja sit ohjeistin mistä aiheesta kirjoittaa mihinkin kohtaan.
Nyt en ehdi tällaista tekemään mutta ennen kerkesin ja kun se oli niin helppoa niin enpä edes laskuttanut, joku esim tarjosi baarissa pari olutta ja siinä se.
Ymmärrän että osalle on tosi vaikeaa tekstin tuottaminen.
Kummasti ne muut vaan kykenee? Ettei vika vain olisi sinussa eikä puutteellisessa opetuksessa?
Huhtasaari on osoittanut esimerkkiä ja kopsaaminen on ihan ok. Muistat vain kiistää kaiken ja vetoat ohjauksen puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mene amikseen, siella on helpompaa.
Ei sieltäkään kirjoittamatta valmistu. Jos ei AP osaa tuon vertaa, ei pärjää amiksessakaan.
Yleensä nuo maksulliset "write my thesis" (essay yms.) palvelut ovat oikeiden tutkijoiden, kuten tohtoreiden ja proffien sivubisneksiä. Välillä myös työttömien yliopistoammattilaisten, kuten esim. unemployed professors on. Sinällään siis työt ovat laadukkaita ja nämä yritykset käsittääkseni pitävät hyvin huolen tietoturvasta. Suomalaista vastaavaa palvelua ei ainakaan avoimesti taida olla vielä olemassa.
Eihän siinä tietenkään opiskelija mitään opi, jos antaa jonkun muun tehdä lopputyön tai hankalan harkkatyön ja pahimmillaan jää vielä kiinni. Toisaalta, Suomessa ollaan moneen muuhun maahan verrattuna niin kilttejä. Täällä ei vielä moni ymmärrä, että maailmalla tällaisia palveluita käytetään aika paljonkin ja opettajat saavat olla jatkuvasti tarkkoina siitä, että onko opiskelija oikeasti tehnyt itse tehtävänsä.
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä markkinaa jo muutaman vuoden ja välillä yliopiston palkkoja katsellessa käväisee mielessä, että pitäisikö rahasta välillä tehdä näitä muidenkin kirjoitushommia. Toistaiseksi ei ole oma moraali antanut periksi. :)
t. tutkija yliopistolta
No kun ei vaan huvita vääntää "tikusta asiaa" aka paskanjauhantaa. Tuon ylimääräisen täytetekstin saaminen on se ongelma. Kirjoitan itse asiasta kaiken olennaisen ja sitten huomaan, että oho, vielä pitäisi saada kuusi sivua tekstiä. Sitten pitää vetää viinipullo, että kehtaa kirjoittaa sitä ympäripyöreää paskanjauhantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitset aiheen. Sitten luet tuosta aiheesta tieteellisiä artikkeleita. Kirjoita alustava sisällysluettelo sen perusteella, mitä pidät olennaisina lukemastasi aineistosta. Eli otsikoit alustavasti kappaleesi olennaisten aiheiden perusteella.
Alkuun tulee aina johdanto, jossa esittelet esseesi aiheen ja mihin pyrit esseelläsi vastaamaan. Mitä tarkastelet esseessäsi.
Sitten jaat varsinaisen tekstisi kappaleisiin, jossa kirjoitat tarkemmin poimimistasi olennaisista kohdista.
Pyrit kirjoittamaan järkevän kokonaisuuden osoittamalla viittauksilla, mistä lähteistä tiedot on poimittu. Liität tekstiin myös omaa pohdintaasi tästä lukemastasi. Voit käyttää lähteitä valitsemasi aiheen analysointiin, mutta voit myös esittää kritiikkiä tai esitellä vastakkaisia näkökulmia aineistosta.
Lopuksi yhteenvetokappale, jossa vastaat vielä kiteyttäen alun johdannossa esittämääsi "ongelmaan" eli siihen, mitä esseessäsi halusit tarkastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet näitä, jotka pääsi suoraan ylioppilastodistuksella sisään?
Jos et, tekivät virheen pääsykokeiden tarkastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pääsykokeella pääsin ja olen minä essseistä/tenteistä saanut pari nelostakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pääsykokeella pääsin ja olen minä essseistä/tenteistä saanut pari nelostakin :)
No jos osaat kirjoittaa esseitä ja vielä ihan hyvinkin, niin mikset vain ala tekemään? Mikä tässä oli ongelma?
The best course of action, in my opinion, would be to absorb as much knowledge as you can on your own. To comprehend things more fully. When I have homework to prepare, I do just this. I recently required assistance writing a research proposal since I was unsure of how to accomplish it on my own https://www.phdresearchproposal.org/environmental-research-proposal-topics/ Because quality is important to me, I decided to ask for help.
Taikooko joku sulle tentit ja gradunkin?