Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Janoan henkisesti rikkampaan ja iloisempaan kulttuurin. Suomessa on mennyt todella ankeaksi.

Vierailija
06.04.2020 |

Kun näkee tv:stä tai ihan muuten vain miten muissa kulttuureissa toimitaan niin melkein tulee katelliseksi. Se iloisuus on niin kivan oloista. Sielläpäin on niitä kylän juhlia viikonloppusin ja yhteisöllisyyttä.

Suomessa on mennyt todella vakavaksi, uuvuttavaksi ja kliiniseksi tämä meininki. Kukaan ei nykyään enää vitsaile, ei naura. Huomasin että ei kukaan jaksa vain käydä töissä ja jumpata loputtomiin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat ehkä maailman ankein kansa. 

Totta.

S-omalialaiset taas iloisin ja leppoisin.

Vierailija
22/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun nämä rajoitukset loppuvat, sinun pitää pyrkiä paikkaan nimeltä ulkomaat,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oli tarkoitus lähteä, mutta rajat suljettiin. Nyt olen vankina Suomessa, kunnes korona nitistetään.

Kyllä sinä Ruotsiin pääset pohjoisrajalta.

Mitä, etkö meinaa lähteä?

Niin siis mulla on ihan oikea määränpää. Tarkoituksenani ei ole haahuilla ympäri maailmaa.

Vierailija
24/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhissä kolmannen maailman maissa ollaan iloisia ja sosiaalisia, yhteisöllisiä ja avuliaita, huomioidaan toiset. Vain suomessa ollaan koko ajan vihaisia ja v*ttumaisia.

Johtopäätelmä: ky*pä otsassa oleva yhteiskubta menestyy taloudellisesti hyvin mutta on onneton.

Muissa Pohjoismaissa ihmiset suomalaisia hyväntuulisempia ja seurallisempia ja niissä menee taloudellisestikin meitä paremmin.

Vierailija
25/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oli tarkoitus lähteä, mutta rajat suljettiin. Nyt olen vankina Suomessa, kunnes korona nitistetään.

Niin siis mulla on ihan oikea määränpää. Tarkoituksenani ei ole haahuilla ympäri maailmaa.

Mikset lähtenyt ennen koronaa?

:)

Vierailija
26/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhissä kolmannen maailman maissa ollaan iloisia ja sosiaalisia, yhteisöllisiä ja avuliaita, huomioidaan toiset. Vain suomessa ollaan koko ajan vihaisia ja v*ttumaisia.

Johtopäätelmä: ky*pä otsassa oleva yhteiskubta menestyy taloudellisesti hyvin mutta on onneton.

Muissa Pohjoismaissa ihmiset suomalaisia hyväntuulisempia ja seurallisempia ja niissä menee taloudellisestikin meitä paremmin.

Näin se on! Suomessa negatiivinen ilmapiiri ja asioiden alas ampuminen vaikuttavat toimintaan. Syödään kaikki mielummin masennuslääkkeitä kun olla kivoja toisilleen. Tylsäksi käy kun mullakin on hirveä määrä tuttuja muuttaneet pois Suomesta ilmapiirin takia.

Täällä kiusataan, inhotaan kilttejä ja iloisia ihmisiä. Ei kukaan pysty loputtomiin olla tällaisessa ympäristössä.

Kaverini on joutunut joka paikassa kiusatuksi ja hän lopetti työelämän. Ahkera, kunnollinen ja ihana ihminen. Työpaikan hyeenat voittavat aina.

Vierailija
27/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi edustaa minulle passiivisuuden tyyssijaa harmaassa ja kylmässä ja loskaisessa säässä. Näille ihmisille on tärkeää muistuttaa että olette maailman onnellisin kansa.

Vierailija
28/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huomattu jo 20 v sitten. Suomalainen kateus ja negatiiviisuus ja maan rakenteellinen korruptio ajoivat minut etelän lämpöön. En kerro tarkemmin minne.

Miksi kirjoittelet tänne? Pysy poissa ja anna meidän olla rauhassa!

Vierailija
29/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan hopeasiipi.

Afrik kalaiseen pikkkukylään kame linpas kanuotiolle palmuvii naa juomaan ja iloa pitämään.

Naapuriheimon tutsit tai hutut voivat viidakkove itsien kanssa  viikonloppuna tarpeeksi simoissaan tulla kylään ja teur astaa puolet kyläläisistä, mutta 246km päästä löytyy länsimainen lähetysasema josta saat lääketieteellistä apua haavojasi hoitamaan (älä turhaan ota irtoraajoja mukaan, ei niitä siellä pysty enää yhteen liittämään).

Yksikätisenäkin tai klappisena voi vielä olla avuksi kylän pikku askareissa, vaihtoehtona kuo leminen nälkään, joten siitä vain keräämää ja kuivaamaan kamelinshittiä iltanuotoita vasten.

Nälkähän sillä tulee heinäsirkkojen ja kuivuuden tuhotessa sadon ja tappaessa kutut, mutta kerran viikossa lännestä tulee avustajia, jotka jakavat pahimpaan hätään buranaa ja maitojauhetta desin per lärvi.

Kaivoksille pääsisi töihin asbestia kaivamaan ja kobolttia autojen akkuaineiksi, mutta siellä elinaika lasketaan muutamissa vuosissa, joten kehottaisin jatkamaan kat kokävellen muutaman tuhat kilometriä pidemmälle ja asettumista ker jäläiseksi maan pääkaupungin kadunvarteen.

Joudut kyllä taistelemaan miljoonan muun ker jäläisen kanssa ker jäyspaikasta, mutta sinulla on yksi etu puolellasi.

Hampaasi ovat aika hyvässä lyönnissä länsimaissa asumisen ja melkein ilmaisen hammashoidon jälkeen, joten hammasta ja alkuasukkaita pur ren taist elet tiesi pääkadun varrelle otolliselle ker jäyspaikalle ja saat pävittäisen riisikulhollisesi ja lämmintä saastunutta vettä.

Eikä tarvitse enää lähettää someen kuvia kuinka olet luontoa auttaaksesi alkanut vegaaniksi.

Vierailija
30/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala manneksi ja nauti iloisesta mustalaiskulttuurista.

Vaikka romanit ovat kohdanneet syrjintää ja vaikeuksia, ovat he myös upea esimerkki selviytymisestä ja oman rikkaan kulttuurin säilyttämisestä. Meillä on paljon opittavaa toisiltamme.

Tarja Halonen

https://www.eilen.fi/fi/1564/?language=fi

Asuntoon tuppautuneet huijarit veivät iäkkään asukkaan rahat – Poliisi varoittaa kiertävistä varkaista

https://www.savonsanomat.fi/savo/

Vierailija
31/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se sulle kuuluu. Muuttopäivä oli. Euroopan päämiehet pilasivat suunnitelmani. Se siitä. Kattellaan sitten syksyllä uudestaan.

Vierailija
32/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen korrektius, mielensäpahoittaminen ja tiukkapipoinen metoo-meininki on vienyt hauskuuden kaikesta. 

Vierailija
33/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia romantisoida muita kulttuureja. Arki ongelmineen tulee kuitenkin muuallakin vastaan, ja esimerkiksi sen ihanan yhteisöllisyyden kapeat sosiaaliset normit. Ja kyllä se taloudellinen huoli ja puute ihan oikeasti vaikuttaa elämänlaatuun.

Vierailija
34/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se sulle kuuluu.

Hienoa, että muutat muualle kun olet noin epäystävällinen :)

-eri

Vierailija
35/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessakin on ollut "kylän juhlia ja yhteisöllisyyttä" ja on vieläkin. Varsinkin ennen häät, hautajaiset ja usein viisikymmenvuotissyntymäpäivätkin olivat isoja, yhteisiä tilaisuuksia. Koulujen juhlissa oli monta sukupolvea. Töitä tehtiin talkoilla sekä naapuriavuksi, että yhteishankkeisiin ja esim. koko laaja nuorisoseuratoiminta oli/on tärkeää, samoin kylän/pitäjän rukoushuoneet olivat käytössä tai isoissa tuvissa tai julkona. Urheiluseurat, ompeluseurat, maatalousnaiset ja martat jne.

Kaikki tuollainen vaatii kuitenkin sitoutumista ja työtä eikä nykyihminen ole ollenkaan helposti halukas ilmaiseksi auttamaan edes lähimpiään, saati sitoudu kuukausien hankkeisiin - maailma on muuttunut, mutta ei toki kaikki yhteisöllisyys ole kadonnut, ei maaseudulta, eikä kaupungeista, mutta itse pitää olla myös aktiivinen ja hengeltään myönteinen.

t. se aina ennen valitti, edes itse sitä tajuamatta, mikä johti vain masentumiseen ja eristäytymiseen

Vierailija
36/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko ap johonkin rikastajien kulttuuriin

Vierailija
37/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala manneksi ja nauti iloisesta mustalaiskulttuurista.

Vaikka romanit ovat kohdanneet syrjintää ja vaikeuksia, ovat he myös upea esimerkki selviytymisestä ja oman rikkaan kulttuurin säilyttämisestä. Meillä on paljon opittavaa toisiltamme.

Tarja Halonen

https://www.eilen.fi/fi/1564/?language=fi

Asuntoon tuppautuneet huijarit veivät iäkkään asukkaan rahat – Poliisi varoittaa kiertävistä varkaista

https://www.savonsanomat.fi/savo/

Hyvät tuntomerkit: Mieskaksikosta molemmilla oli tummat hiukset ja tummat vaatteet.

Vierailija
38/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän iloisuuden ja ystävällisyyden kääntöpuolena on teennäisyys ja tyhjät lupaukset.

Tämä. Yksi kaveri muutti Espanjaan ja hengasi siellä paikallisten kanssa.

Jengi on naamatusten todella sosiaalista ja ystävällistä: ehdottelee tapaamisia, pyytelee kylään jne. Tosipaikan tullen sitten feidaavat, eli eivät tarkoita mitään sanoillaan. Suomalaisen on todella vaikea sopeutua moiseen kulttuuriin.

Vierailija
39/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän iloisuuden ja ystävällisyyden kääntöpuolena on teennäisyys ja tyhjät lupaukset.

Tämä. Yksi kaveri muutti Espanjaan ja hengasi siellä paikallisten kanssa.

Jengi on naamatusten todella sosiaalista ja ystävällistä: ehdottelee tapaamisia, pyytelee kylään jne. Tosipaikan tullen sitten feidaavat, eli eivät tarkoita mitään sanoillaan. Suomalaisen on todella vaikea sopeutua moiseen kulttuuriin.

Monissa noissa Etelän kulttuureissa pitäisi tietää, koska ihmiset tarkoittavat mitä sanovat ja koska puhuvat lämpimikseen. Paikalliset kyllä ymmärtävät oman kulttuurinsa kiemurat, mutta suomalainen on täysin kuutamolla.

Vierailija
40/41 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, lähtekää vain marisijat pois! Et todellakaan vaikuta itse kovinkaan positiiviselta.

Meilläpäin ainakin nauretaan ja pidetään mukavaa! Jään mielelläni omaan rakkaseen kotimaahani ja kotikaupunkiini, toki tutustun mielelläni muualtakin tuleviin.

Typerintä valitusta mitä tiedän, on juuri tuollainen "Miksi Suomessa kaikki/ kukaan... vali vali..., kyllä ulkomailla vain on paremmin..."