IL: New Yorkissa sairaanhoitajalle 20 000 dollaria kuukaudessa
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille meidän piikki-iitoille tonni viisisataa kuussa käteen on aivan riittävästi,.
En maksaisi edes tuota pillerikupin kantamisesta. Voisivat kokeilla työtä rakennustyömaalla tai kuljetuspuolella, saattaisi yllätys tulla miten sairaalatyö on helppoa ja kevyttä.
Juu, kyllä näin on. Kun Piiki-iitat laitettaisi esim. rakennustyömaalle syyskuu-helmikuu välille, jonnekin holvityömaalle missä ei ole kattoa, sen enempää kuin kaikkia seiniäkään, kunnon tuuli, reilu pakkanen ja/tai räntää vaakaan. Sinne sitten normaaleihin miesten töihin, jotka käsittää työhevosena olemista 8.5 h/pv.
Piikki-iitat ulisisivat ennen ensimmäisen päivän ruokatuntia että, joko saa mennä takaisin sairaalan lämpöön kiikuttaan niitä pillereitä ja pyyhkimään perseitä ?!
Sitä kitinän ja ulinan määrää ! "Mulla jäätyy sormet" "Mulla on kylmä" "Varpaat on jäässä" "Mua väsyttää, mä en jaksa" "Joko on kohta tauko" "Joko päästään kotia" " Tää on raskasta, miksi mun pitää naisena tehdä tuo tai tätä" "Tuo tiinan homma on keveämpää, miksi mun pitää tehdä tää, mä haluun kanssa helpomman homman" Jne. Jne. Jne., tuollaista ulinaa ja 8.5 tuntia kestävää kätinää se tulisi olemaan, mitään ei tapahtuisi eikä mikään tulisi valmiiksi.
Mikäköhän sinuakin vaivaa?
Voin sanoa samat sanat, sinullakin olisi toinen suussa ja toinen per*iissä jos joutuisit suorittamaan niinkin yksinkertaiset sairaanhoitajan tehtävät kuin laskimoyhteyden avaamisen eli suonen kanyloinnin tai virtsarakon katetroinnin. En edes viitsi mainita niitä tehtäviä mitä minä esim. leikkausosastolla joudun tekemään, koska et edes ymmärtäisi mistä on kysymys :D
Mä annan sun rauhassa työskennellä siellä rännässä holvityömaalla, se sopii sulle. Eikös siellä riitä vain se että on mu*at jalkojen välissä?
Jaahans, ja Pilleri-Tiinaa sitten osui ja upposi :D
Onhan se kovasti ikävää kun tosiasioista keskustellaan. Mutta vaikka kuinka päkätät sieltä sairaalan lämmöstä, niin se ei tosiasiaa muuta miksikään. Naisista kun ei ole OIKEISIIN töihin. Ei riitä kyvyt, sen enempää kuin pätevyyskään. Kannattaa vain keskittyä siihen käsien heilutteluun ja suun aukomiseen. Siinä sinäkin olet kiistaton ammattilainen, sen myönnän jopa minäkin ja ilomielin.
Ok :D
30v. työkokemus leikkaussalisairaanhoitajan työstä ei ole oikeata työtä? Nyt vielä tämän koronakriisin myötä tuli tehopotilaitakin meille hoidettavaksi.
Tervetuloa tänne töihin! Ai niin, mutta sulla ei ole koulutusta tai saati kunnon työkokemusta.. Sorry, ei sinua voisi ottaakaan potilasturvallisuuden vaarantumatta.
Epäilenpä että yhtäkään koronapotilasta on Suomessa leikattu.
Ja lääkäri on vastuussa potilaista, et sinä. -eri
Olisitko hiljaa asioista joista et tajua yhtään mitään?? Umppari tai sappi voi puhjeta tai jalka murtua koronapotilaallakin - ei tauti suojaa muilta sairauksilta ja leikkaus sekä nukutus näillä potilailla on huomattavasti vaarallisempaa sekä potilaalle että hoitajille! Lääkäri on vastuussa mutta hoitajat hoitaa.
Suomi on varmasti ainoa maa, jossa vihataan hoitajia. Luulen, että jatkossa te vihaajat saatte hoitaa itsenne yksin, kun osaatte sen parhaiten. Mielenkiintoista katsoa, kun hoitajat jäävät karanteeniin/sairastuvat, kuinka moni teistä osaa hoitaa itsenne/omaisenne kotona, kun happisaturaatio romahtaa ja kuolema lähestyy. Onnea matkaan! Ps. Osaathan elvyttää oikein? Hengityskoneita ei myydä kotiin.🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Niiden pitää itse hankkia työvarusteet.
Kotihoidossa hoitajat hankkii lähes kaikki työvaatteet itse, jonkun liivin saat hyvässä lykyssä työnantajalta. Ulkokengät, sisäkengät, neljän vuodenajan ulkovaatteet ja hyvin pesua kestävät sisävaatteet. Ei mitään halpaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on varmasti ainoa maa, jossa vihataan hoitajia. Luulen, että jatkossa te vihaajat saatte hoitaa itsenne yksin, kun osaatte sen parhaiten. Mielenkiintoista katsoa, kun hoitajat jäävät karanteeniin/sairastuvat, kuinka moni teistä osaa hoitaa itsenne/omaisenne kotona, kun happisaturaatio romahtaa ja kuolema lähestyy. Onnea matkaan! Ps. Osaathan elvyttää oikein? Hengityskoneita ei myydä kotiin.🤣🤣
Nuohan on selviä provoja, ei kannata provosoitua. Nuo sontiaiset voi hyvin jättää tehohoidon ulkopuolelle kun iso osa hoitajista ja lääkäreistä on uhranneet henkensä ja terveytensä koronapotilaiden hoitoon kuten Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista ja hämmentävää miten paljon täällä vihataan sairaanhoitajia. Se on raskasta työtä, joka vaatii paljon tietotaitoa. Ei tosiaankaan pelkkää pillerien pyörittelyä tai perseiden pyyhkimistä (sitä paitsi lähärit yleensä hoitaa ne pyyhkimiset). Jotain kateutta tms? Ja ei, en ole itse sairaanhoitaja.
Vain idiootit vihaavat. Fakta on kuitenkin se, että hoitajien heikko palkkataso on Suomen "maksuttoman" terveydenhoidon peruspilari. Kun valtio järjestää kansalaisilleen palvelun ja laskuttaa siitä palvelusta murusia, niin myös sen palvelun järjestäminen on pakko olla suhteellisen halpaa. Vaihtoehtona on siis nostaa palvelun maksut kustannuksiin nähden oikealle tasolle. Luulen, että täällä esimerkiksi nousisi melkoinen rähinä, jos palvelumaksut esimerkiksi nyt viisinkertaistettaisiin (mikä ei riittäisi alkuunkaan).
Kuluttajille halpaa terveydenhoitoa ja korkeita palkkoja ei saa samassa paketissa. On yksiselitteisesti valittava toinen. Se kannattaa muistaa, kun puolueet lupailevat palkan korotuksia hoitajille vaalien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille meidän piikki-iitoille tonni viisisataa kuussa käteen on aivan riittävästi,.
En maksaisi edes tuota pillerikupin kantamisesta. Voisivat kokeilla työtä rakennustyömaalla tai kuljetuspuolella, saattaisi yllätys tulla miten sairaalatyö on helppoa ja kevyttä.
Latentti piiloh omo tuli taas pakottamaan YMCA-fantasioitaan.
Vierailija kirjoitti:
iltis se jaksaa loistaa otsikoillaan.
Kerran laittovat videon kun limusiini peruutti lujaa ja kirjoittivat uutisen , eivät vaan tajunneet että se oli ps4 pelistä..
Siis onko tämä yhdysvaltalainen sairaanhoitaja jostain pelistä?
Meillä juuri firman sähköpostissa kerrottiin että palkat laskee globaalisti 10-30% riippuen millä tasolla on :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista ja hämmentävää miten paljon täällä vihataan sairaanhoitajia. Se on raskasta työtä, joka vaatii paljon tietotaitoa. Ei tosiaankaan pelkkää pillerien pyörittelyä tai perseiden pyyhkimistä (sitä paitsi lähärit yleensä hoitaa ne pyyhkimiset). Jotain kateutta tms? Ja ei, en ole itse sairaanhoitaja.
Vain idiootit vihaavat. Fakta on kuitenkin se, että hoitajien heikko palkkataso on Suomen "maksuttoman" terveydenhoidon peruspilari. Kun valtio järjestää kansalaisilleen palvelun ja laskuttaa siitä palvelusta murusia, niin myös sen palvelun järjestäminen on pakko olla suhteellisen halpaa. Vaihtoehtona on siis nostaa palvelun maksut kustannuksiin nähden oikealle tasolle. Luulen, että täällä esimerkiksi nousisi melkoinen rähinä, jos palvelumaksut esimerkiksi nyt viisinkertaistettaisiin (mikä ei riittäisi alkuunkaan).
Kuluttajille halpaa terveydenhoitoa ja korkeita palkkoja ei saa samassa paketissa. On yksiselitteisesti valittava toinen. Se kannattaa muistaa, kun puolueet lupailevat palkan korotuksia hoitajille vaalien aikaan.
Onko niitä palkankorotuksia koskaan luvannut kukaan muu kuin Jyrki Katainen, eikä hänkään pitänyt lupaustaa, se oli vain vaalipuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä palkankorotuksia koskaan luvannut kukaan muu kuin Jyrki Katainen, eikä hänkään pitänyt lupaustaa, se oli vain vaalipuhetta.
No vastahan vappusatasella noustiin pääministeripuolueeksi. Eiköhän Sari Sairaanhoitaja taas kaiveta naftaliinista ja sillä porskuteta vaalivoittoon.
Nyt kannattaa jokaisen,joka vihaa hoitajia, alkaa opiskelemaan elvyttämistä, happisaturaation merkitystä sekä keuhkoembolian oireita. Meistä hoitajistahan täällä suomessa ei ole mitään hyötyä. Mars mars opiskelemaan, voi tulla kiire, kun se läheinen haukkoo henkeä, eikä apua olekaan saatavilla, kun hoitajat sairastavat virusta,suojavälineiden puutteen vuoksi. Ensihoitajatkin ovat karanteenissä, oma auto, taxi ( jos niitä on saatavilla) , voi olla ainoa väline kuljettaa se omainen johonkin hoitoon,jossa hoitoon tulijat priorisoidaan, kun tehohoitopaikat ovat täynnä.😷
Mikäs on New Yorkissa vuokrataso? Ja elinkustannukset noin muuten?
Jääkö $20k/ kk palkasta mitään säästöön?
Maailmalla sairaanhoitajia arvostetaan. Suomi taitaa olla ainoa maa missä näin ei ole. Suomen sairaanhoitajat ovat haluttuja ulkomailla. Eihän tästä ole kuin muutama viikko kun ryhmä hoitajia ja lääkäreitä lähetettiin Espanjaan korona-avuksi.
No voi sun hemmetti. Sairaanhoitajan ammatti on todella tärkeä ja tarpeellinen, yhteiskunnan peruspilareita...mutta niin on MONI MUUKIN!
Miksi juuri hoitajien pitäisi saada suhteettoman suurta palkkaa?
Suomen palkkatasoa ei vaan kannata verrata jenkkeihin. Meidän mittapuulla hyvät tulot on siellä pienet, joten tämä vierailu on vaan todella epäloogista.
Ja vielä kiitos kaikille fiksuille hoitajille, jotka osaavat arvostaa myös meitä muita yhteiskunnan eteen ahertavia!
Vaikka huomioidaan kalliimmat elinkustannukset monessa maassa, se ei muuta tosiasiaa että sairaanhoitajien palkka on silti Suomessa todella huono. Suomen hoitajien palkkatasoa ei vaan voi verrata minkään sivistysvaltion palkkatasoon jäämättä aina toiseksi. Sitäpaitsi, vaikka on totta että esim Norjassa palkat ovat yleisestikin myös muilla aloilla paremmat kuin Suomessa, ero on kuitenkin huomattavasti pienempi. Nimenomaan hoitoalalla palkkataso Suomen ja muiden maiden välillä on valtava.
Vierailija kirjoitti:
No voi sun hemmetti. Sairaanhoitajan ammatti on todella tärkeä ja tarpeellinen, yhteiskunnan peruspilareita...mutta niin on MONI MUUKIN!
Miksi juuri hoitajien pitäisi saada suhteettoman suurta palkkaa?
Suomen palkkatasoa ei vaan kannata verrata jenkkeihin. Meidän mittapuulla hyvät tulot on siellä pienet, joten tämä vierailu on vaan todella epäloogista.
Ja vielä kiitos kaikille fiksuille hoitajille, jotka osaavat arvostaa myös meitä muita yhteiskunnan eteen ahertavia!
Muuten hyvä, mutta mitä tarkoitat suhteettoman suurella palkalla?
Mielestäni pitkä työkokemus erikoissairaanhoidossa ja brutto 2600e peruspalkka kaikkine ikälisineen + n.100-300e vuorolisiä ei ole lähelläkään suhteetonta. Käteen jäävä osuus on nippa nappa 2000e. Koen kyllä ansainneeni jokaisen sentin.
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla sairaanhoitajia arvostetaan. Suomi taitaa olla ainoa maa missä näin ei ole. Suomen sairaanhoitajat ovat haluttuja ulkomailla. Eihän tästä ole kuin muutama viikko kun ryhmä hoitajia ja lääkäreitä lähetettiin Espanjaan korona-avuksi.
EI LÄHETETTY! Piti lähettää mutta tulivat järkiinsä:
https://www.mehilainen.fi/uutinen/mehilaisen-ammattilaiset-eivat-lahde-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI LÄHETETTY! Piti lähettää mutta tulivat järkiinsä:
https://www.mehilainen.fi/uutinen/mehilaisen-ammattilaiset-eivat-lahde-… jaa.. no ei sitten. Mutta pointti ei muutu, eli heidät olisi kyllä HALUTTU sinne!
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä kukaan vihaa, teillä on vain aika paha asenneongelma. Olette duunareita, mutta luulette ja uskottelette muille olevanne ns häävimpiä ihmisiä muihin verrattuna (siivoojat, vartijat). Kuvittelette palkankorotus ja työnhelpotusvaatimuksinenne koko valtion pyörivän teidän ympärillä. Vararikkoon olette Suomea vetämässä. Ei teidän koulutus mikään oikea korkeakoulu ole, minun puolestani saisitte vaikka tältä istumalta painua ulkomaille, Ruotsiin, Norjaan, Islantiin tai vaikka Etelämantereelle. Mutta ette te mihinkään lähde, niin kauan kuin työnne Suomessa on niin helppoa kuin se nyt on. Te vain uhoatte lähtevänne. Tilallenne kyllä saadaan ulkomailta hoitajia, vaikkapa Thaimaasta ja Espanjasta, ovat palvelualttiimpia ja ystävällisempiä ja osaavampia kuin suomalaiset sisarensa.
En näin suuren laman kynnyksellä kehtaisi sanoa kenellekään olevani hoitaja, jos olisin hoitaja, palkkavaatimuksineni.
Ei ole huono nettopalkka tuokaan.