IL: New Yorkissa sairaanhoitajalle 20 000 dollaria kuukaudessa
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille meidän piikki-iitoille tonni viisisataa kuussa käteen on aivan riittävästi,.
En maksaisi edes tuota pillerikupin kantamisesta. Voisivat kokeilla työtä rakennustyömaalla tai kuljetuspuolella, saattaisi yllätys tulla miten sairaalatyö on helppoa ja kevyttä.
Juu, kyllä näin on. Kun Piiki-iitat laitettaisi esim. rakennustyömaalle syyskuu-helmikuu välille, jonnekin holvityömaalle missä ei ole kattoa, sen enempää kuin kaikkia seiniäkään, kunnon tuuli, reilu pakkanen ja/tai räntää vaakaan. Sinne sitten normaaleihin miesten töihin, jotka käsittää työhevosena olemista 8.5 h/pv.
Piikki-iitat ulisisivat ennen ensimmäisen päivän ruokatuntia että, joko saa mennä takaisin sairaalan lämpöön kiikuttaan niitä pillereitä ja pyyhkimään perseitä ?!
Sitä kitinän ja ulinan määrää ! "Mulla jäätyy sormet" "Mulla on kylmä" "Varpaat on jäässä" "Mua väsyttää, mä en jaksa" "Joko on kohta tauko" "Joko päästään kotia" " Tää on raskasta, miksi mun pitää naisena tehdä tuo tai tätä" "Tuo tiinan homma on keveämpää, miksi mun pitää tehdä tää, mä haluun kanssa helpomman homman" Jne. Jne. Jne., tuollaista ulinaa ja 8.5 tuntia kestävää kätinää se tulisi olemaan, mitään ei tapahtuisi eikä mikään tulisi valmiiksi.
Mikäköhän sinuakin vaivaa?
Voin sanoa samat sanat, sinullakin olisi toinen suussa ja toinen per*iissä jos joutuisit suorittamaan niinkin yksinkertaiset sairaanhoitajan tehtävät kuin laskimoyhteyden avaamisen eli suonen kanyloinnin tai virtsarakon katetroinnin. En edes viitsi mainita niitä tehtäviä mitä minä esim. leikkausosastolla joudun tekemään, koska et edes ymmärtäisi mistä on kysymys :D
Mä annan sun rauhassa työskennellä siellä rännässä holvityömaalla, se sopii sulle. Eikös siellä riitä vain se että on mu*at jalkojen välissä?
Jaahans, ja Pilleri-Tiinaa sitten osui ja upposi :D
Onhan se kovasti ikävää kun tosiasioista keskustellaan. Mutta vaikka kuinka päkätät sieltä sairaalan lämmöstä, niin se ei tosiasiaa muuta miksikään. Naisista kun ei ole OIKEISIIN töihin. Ei riitä kyvyt, sen enempää kuin pätevyyskään. Kannattaa vain keskittyä siihen käsien heilutteluun ja suun aukomiseen. Siinä sinäkin olet kiistaton ammattilainen, sen myönnän jopa minäkin ja ilomielin.
Ok :D
30v. työkokemus leikkaussalisairaanhoitajan työstä ei ole oikeata työtä? Nyt vielä tämän koronakriisin myötä tuli tehopotilaitakin meille hoidettavaksi.
Tervetuloa tänne töihin! Ai niin, mutta sulla ei ole koulutusta tai saati kunnon työkokemusta.. Sorry, ei sinua voisi ottaakaan potilasturvallisuuden vaarantumatta.
En ole hoitaja, mutta en riskeeraisi henkeäni koronapotilaita hoitamalla edes siitä 20 000 dollarista/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille meidän piikki-iitoille tonni viisisataa kuussa käteen on aivan riittävästi,.
En maksaisi edes tuota pillerikupin kantamisesta. Voisivat kokeilla työtä rakennustyömaalla tai kuljetuspuolella, saattaisi yllätys tulla miten sairaalatyö on helppoa ja kevyttä.
Juu, kyllä näin on. Kun Piiki-iitat laitettaisi esim. rakennustyömaalle syyskuu-helmikuu välille, jonnekin holvityömaalle missä ei ole kattoa, sen enempää kuin kaikkia seiniäkään, kunnon tuuli, reilu pakkanen ja/tai räntää vaakaan. Sinne sitten normaaleihin miesten töihin, jotka käsittää työhevosena olemista 8.5 h/pv.
Piikki-iitat ulisisivat ennen ensimmäisen päivän ruokatuntia että, joko saa mennä takaisin sairaalan lämpöön kiikuttaan niitä pillereitä ja pyyhkimään perseitä ?!
Sitä kitinän ja ulinan määrää ! "Mulla jäätyy sormet" "Mulla on kylmä" "Varpaat on jäässä" "Mua väsyttää, mä en jaksa" "Joko on kohta tauko" "Joko päästään kotia" " Tää on raskasta, miksi mun pitää naisena tehdä tuo tai tätä" "Tuo tiinan homma on keveämpää, miksi mun pitää tehdä tää, mä haluun kanssa helpomman homman" Jne. Jne. Jne., tuollaista ulinaa ja 8.5 tuntia kestävää kätinää se tulisi olemaan, mitään ei tapahtuisi eikä mikään tulisi valmiiksi.
Voin sanoa samat sanat, sinullakin olisi toinen suussa ja toinen per*iissä jos joutuisit suorittamaan niinkin yksinkertaiset sairaanhoitajan tehtävät kuin laskimoyhteyden avaamisen eli suonen kanyloinnin tai virtsarakon katetroinnin. En edes viitsi mainita niitä tehtäviä mitä minä esim. leikkausosastolla joudun tekemään, koska et edes ymmärtäisi mistä on kysymys :D
Mä annan sun rauhassa työskennellä siellä rännässä holvityömaalla, se sopii sulle. Eikös siellä riitä vain se että on mu*at jalkojen välissä?
Onhan se kovasti ikävää kun tosiasioista keskustellaan. Mutta vaikka kuinka päkätät sieltä sairaalan lämmöstä, niin se ei tosiasiaa muuta miksikään. Naisista kun ei ole OIKEISIIN töihin. Ei riitä kyvyt, sen enempää kuin pätevyyskään. Kannattaa vain keskittyä siihen käsien heilutteluun ja suun aukomiseen. Siinä sinäkin olet kiistaton ammattilainen, sen myönnän jopa minäkin ja ilomielin.
30v. työkokemus leikkaussalisairaanhoitajan työstä ei ole oikeata työtä? Nyt vielä tämän koronakriisin myötä tuli tehopotilaitakin meille hoidettavaksi.
Tervetuloa tänne töihin! Ai niin, mutta sulla ei ole koulutusta tai saati kunnon työkokemusta.. Sorry, ei sinua voisi ottaakaan potilasturvallisuuden vaarantumatta.
Epäilenpä että yhtäkään koronapotilasta on Suomessa leikattu.
Ja lääkäri on vastuussa potilaista, et sinä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nimenomaan tässä taas nähdään turha leijuminen näiden akkojen osalta. Kuvitellaan itsestään ihan liikoja, kun se todellinen vastuunkantaja on se hoitava lääkäri, eikä se leijuva pilleri-tiina :D
Ensinnäkin kyse on koronaepidemian ajasta. Ei mistään kutsusta suomalaisille hoitsuille vaan USA:ssa rekisterödyille. Toiseksi hoitsun palkka on Nykissä joka tapauksessa viisinumeroinen muutenkin ainakin kokeineilla. NyC:ssä on varmaan maailman korkeimmat palkat alalla kuin alalla ja nyt hätätilanteessa lyövät vielä lisää palkkaa, jotta saisivat tekijöitä. Vähän suhteellisuudentajua, että normitilanteessa sähkärikin voi tienata Manhattanilla työskennellessään lähemmäs kymppitonnin, jos osaa hommansa ja ei ole mikään suhru.
Siellä maksetaan hieman erilaisen hinnaston mukaan sairaalareissut. Av-mammat vinkuu 50€ sairaalamaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä, leikkausosastojen tiloja, esim. heräämöjä on muutettu tehohoitopaikoiksi. Katsos kun on myös muitakin tehohoitoa vaativia potilaita kuin koronapotilaita. Näistä kommenteista näkee, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä vaikkapa erikoissairaanhoidosta. Tehohoidossa, kyllä lääkäri määrää esim. lääkityksiä tai hengityskoneen asetuksia, mutta kyllä se on sairaanhoitaja joka valvoo ja toteuttaa hoitoa sekä tarvittaessa konsultoi anestesialääkäriä. Lääkäri saattaa käväistä kerran vuorokaudessa paikalla, mutta se on sh joka vastaa potilaan hoidon toteutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava palkka, jos olisin terveydenhoito henkilökuntaa lähtisin aivan varmasti Jenkkeihin töihin. Siellä arvostetaan työtä ja maksetaan kunnon palkat. Toisin kuin täällä hyvinvointivaltio verohelvetissä. Kaikkia paapotaan ja hyysätään. Inhoan Suomen mallia.
Ei sinne ole ulkomaalaisilla mitään asiaa ja tuo 20 000$ palkka on nyt vain hoitajille luvattu, jotka suostuvat sinne tulemaan töihin jostain muista osavaltioista.
Tasan varmasti ottavat Suomalaisia hoitajia enemmän kuin mielellään. Suomessa sairaanhoitajien osaamistaso on niin korkea että saavat töitä mistäpäin maailmaa vaan. Esim briteissä hoitajat on jaettu osaamisen mukaan moneen eri luokkaan. Vastuu ja palkka korkeimmat ylimmissä luokissa, ja suomalaiset hoitajat ovat siellä automaattisesti joko 1 tai 2 luokassa. Myös muut pohjoismaat rekrytoivat hoitajia Suomesta jatkuvasti. Samoin Saudi-Arabia (jossa palkkataso muuten on todella hyvä), ja kyllä, myös USA.
Surullista ja hämmentävää miten paljon täällä vihataan sairaanhoitajia. Se on raskasta työtä, joka vaatii paljon tietotaitoa. Ei tosiaankaan pelkkää pillerien pyörittelyä tai perseiden pyyhkimistä (sitä paitsi lähärit yleensä hoitaa ne pyyhkimiset). Jotain kateutta tms? Ja ei, en ole itse sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miten toivoisin että sinä joskus makaat vatsa-asennossa koronateholla hengityskoneessa ja hoitajasi lähtee työvuoron loputtua kotiin jättäen sinut kääntämättä takaisin. Hänellä on siihen oikeus koska työvelvoitekaan ei määrää tekemään hengenvaarallista määrää ylityötunteja. Rakennustyöläinen voisi tulla säätämään hengityskonettasi ja laittamaan sulle tippakanyylin ja lääkkeet siihen.
If you make $140,000 a year living in the region of New York, USA, you will be taxed $43,283. That means that your net pay will be $96,717 per year, or $8,060 per month. Your average tax rate is 30.92% and your marginal tax rate is 32.02%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava palkka, jos olisin terveydenhoito henkilökuntaa lähtisin aivan varmasti Jenkkeihin töihin. Siellä arvostetaan työtä ja maksetaan kunnon palkat. Toisin kuin täällä hyvinvointivaltio verohelvetissä. Kaikkia paapotaan ja hyysätään. Inhoan Suomen mallia.
USA:ssa ei ole lähes ilmaista terveydenhuoltoa, joten asiakkaan vakuutusyhtiöltä nuo palkat nyhdetään. Jokaisen tulee myös hankkia se sairausvakuutus, joka maksaa eli verojen maksu menee siinä muodossa. USA:ssa pärjää, jos on terve ja hyvässä ammatissa. Liekö heillä mitään tukia työttömyyden varalta. Ilman vakuutusta ainakin kuolee koronaan.
Kaikki palkat ovat parempia USA:ssa, ei pelkästään hoitajien palkat.
Tiedän kyllä Amerikan mallin, että pitää itse huolehtia terveydenhuollosta, mutta luulisin että tuolla palkalla on varaa hoitaa se oma terveydenhuolto kuntoon.
The average annual in-state college tuition in New York was $19,306 for the 2018-2019 academic year. This is $4,899 higher than the U.S. average and ranks New York amongst the costliest as the 6th most expensive and 47th most affordable state or district to attend college.
Ja privaatti universiti tuplasti tuon!!! Ja tuossa ei ole asumiskuluja mukana!!
One bedroom apartments in New York rent for $2891 a month on average (a 2.53% decrease from last year) and two bedroom apartment rents average $3674 (a 2.83% decrease from last year).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ole ulkomaalaisilla mitään asiaa ja tuo 20 000$ palkka on nyt vain hoitajille luvattu, jotka suostuvat sinne tulemaan töihin jostain muista osavaltioista.
Tasan varmasti ottavat Suomalaisia hoitajia enemmän kuin mielellään. Suomessa sairaanhoitajien osaamistaso on niin korkea että saavat töitä mistäpäin maailmaa vaan. Esim briteissä hoitajat on jaettu osaamisen mukaan moneen eri luokkaan. Vastuu ja palkka korkeimmat ylimmissä luokissa, ja suomalaiset hoitajat ovat siellä automaattisesti joko 1 tai 2 luokassa. Myös muut pohjoismaat rekrytoivat hoitajia Suomesta jatkuvasti. Samoin Saudi-Arabia (jossa palkkataso muuten on todella hyvä), ja kyllä, myös USA.
Kyllä tämän jokainen tietää, mutta se oli normaaliaikoina. Nyt ei eletä normaaliaikoja ja rajat on kiinni. No ruotsiin varmaan pääsee edelleen.
96 tonnii käteen miinus 33 tonnii koirankopin vuokraan on 63 tonnia.
Kyllä tuolla vähän voi syödä ulkonakin jos ei ole lapsia. Turha sitten luulla että nykissä on mitään 10,70 euron lounaspaikkoja. Helposti menee $30-40 jos meet johonkin tavis sushipaikkaan. Big mac ateriakin on $9 plus tax.
Vierailija kirjoitti:
The average annual in-state college tuition in New York was $19,306 for the 2018-2019 academic year. This is $4,899 higher than the U.S. average and ranks New York amongst the costliest as the 6th most expensive and 47th most affordable state or district to attend college.
Ja privaatti universiti tuplasti tuon!!! Ja tuossa ei ole asumiskuluja mukana!!
Tuo nyt ei ole mikaan uutinen amerikkalaisille. Senpa taki taalla opiskellaankin ihan olan takaa silla jos ei pysy tahdissa mukana niin potkitaan pellolle. Luennoillakin pitaa kayda, jata pari valiin ja joudut puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miten toivoisin että sinä joskus makaat vatsa-asennossa koronateholla hengityskoneessa ja hoitajasi lähtee työvuoron loputtua kotiin jättäen sinut kääntämättä takaisin. Hänellä on siihen oikeus koska työvelvoitekaan ei määrää tekemään hengenvaarallista määrää ylityötunteja. Rakennustyöläinen voisi tulla säätämään hengityskonettasi ja laittamaan sulle tippakanyylin ja lääkkeet siihen.
Leiju akka, leiju !!! Sullahan vielä koskee jalat maahan !
Vierailija kirjoitti:
If you make $140,000 a year living in the region of New York, USA, you will be taxed $43,283. That means that your net pay will be $96,717 per year, or $8,060 per month. Your average tax rate is 30.92% and your marginal tax rate is 32.02%.
Voi huokaus. Kuka tahansa osaa nämä googlettaa. Mutta tämä palkka on normaaliajan palkka. nyt on kyse poikkeustilanteesta ja NYC on luvannut maksaa sen 20 000 uusille koronahoitajille. Pormestari oli luvannut, että rahasta ei ole väliä tällä hetkellä.