Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormella kirjoitettava kuittaus??

Vierailija
06.04.2020 |

Mä en tajua! Tulin just postista eli lähikaupan yhteydessä postitoimipaikka. Noudin paketin ja siellä piti kirjoittaa paljaalla sormella oma allekirjoitus sellaiseen sähköiseen tauluun. Johon kaikki muutkin länttäävät sormensa!! Ihmettelin ääneen käytäntöä. Olin kuulemma ensimmäinen, joka asiasta rutisi. Tarjolla ei ollut käsidesiä tms. Mä en tajua! Koko yhteiskunta seisoo ja sitten samaan aikaan on tuollaisia käytänteitä.

Ja Helsingissä asun siis. Täällä niitä koronatartuntoja on ihan oikeasti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mulle toi juuri Postin kuorma-auto lavallisen tavaraa ja kuski ei halunnut mitään kuittausta koska korona.

Vierailija
2/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin kaupalta hakemassa paketin ja kassa sanoi että hän kuittaa nämä nykyään itse. Mikä oli OK minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Mulle toi juuri Postin kuorma-auto lavallisen tavaraa ja kuski ei halunnut mitään kuittausta koska korona.

Täällä sama toimintatapa. Kuski jätti laatikon kuistille, soitti ovikelloa ja odotteli muutaman metrin päässä kun kävin avaamassa oven. Kysyi vaan, että paketti henkilölle XX, ja kun totesin, että joo, niin lähetys oli sillä kuitattu.

Vierailija
4/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Meidän Postissa tuo kuittaus oli otettu pois käytöstä, kun viime viikolla kävin yhden paketin noutamassa.

Vierailija
5/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ihmettelen noita. Se kirjoittaminen on muutenkin vaikeaa sormella. Aiemmin oli sentään kynät. Sillä olisi onnistunut hanskat kädessäkin kirjoittaa ja voi kai sitä helposti puhdistaa.

Vielä enemmän on inhottanut kyllä kotiintoimituksen kuittaaminen kuskin kännykkään. Siitä oli nyt onneksi luovuttu tämän tilanteen vuoksi.

Mutta kuski selitteli ja pyyteli ja pahoitteli kovin että en tiedä valittavatko jotkut asiakkaat siitä ettei kuski saa kuitata? En hoksannut edes sanoa että ehdin jo lukea postin sivuilta käytännöistä ja siksi seisoin reilun matkan päässä ja tiesin ettei kuitata.

Vierailija
6/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikki kosketusnäyttösysteemit on kyllä täydellisen ääliön suunnittelemia. Ensinnäkään ne ei meinaa toimia ja muutenkin tosi fiksua ( ja ihan ilman koronaakin) suunnitella tuollainen pskanlevitin jolle ei oikeasti ole mitään syytä tai tarvetta.

Vierailija
7/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut eilen kuitata eikä matkahuollossakaan tarvinnut. Olen ihmetellyt koko kuittausta vuosikaudet, kun on smartpostitkin, joihin ei kuittailla mitään. Koodi vain kuten tiskilta haettaessakin.

Vierailija
8/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronan aikana ei kuittauksia ole. Ap puhuu paskaa.

Vierailija
9/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain viime viikolla paketin lähipostista ja tosiaan kosketusnäytölle piti edelleen kuitata. Samassa kaupassa kassoilla ollut pleksit jo useita viikkoja ja vielä pari kuukautta sitten pystyi kynällä kuittaamaan vanhalle näytölle.

Nyt koronan jyllätessä joudut paljain käsin kähmimään samaa näyttöä jokaisen muun pakettia noutavan kanssa. En ymmärrä.

Vierailija
10/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna meidän lähikaupan postissa paketti täytyi kuitata näyttötauluun.

Hyvä jos muualla ei tarvitse! Laitoin just palautetta asiasta kauppiaalle.

Ap

Vierailija
11/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä avattava ovi, mieti vieläkin ovet avataan käsin.

Vierailija
12/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna meidän lähikaupan postissa paketti täytyi kuitata näyttötauluun.

Hyvä jos muualla ei tarvitse! Laitoin just palautetta asiasta kauppiaalle.

Ap

Muistithan laitta myös kauppakoreista ja kärreistä törkeää tuollainen välinpitämättömyys. Nyt ei saisi mihinkään koskea 😤

Vierailija
13/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten näin paljon nämä toimintamallit eroavat. Meillä tosiaan ei tarvitse kuitata enää Postissa (S-Marketissa toimivat asiamiesposti) eikä Matkahuollon noutopisteessä (K-Market). Postissa on ollut se sormella kirjoitettava näyttö (aiemmin oli se kynäsysteemi), K-Marketissa kuitattu kynällä kuittiin. PostNordin paketit menevät samaan paikkaan kuin Matkahuolto, mutta niitä ei ole tarvinnut nyt noutaa. Lienee kuitenkin sama käytäntö kuin Matkahuollon pakettien kanssa.

-4

Vierailija
14/14 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat, että arkioloissa tosi kätevä systeemi pitäisi pystyä muuttamaan täysin yllättävässä tilanteessa päivässä?

Ennen allekirjoitit sen kynällä, johon oli yhtä lailla koskenut jokainen asiakas ennen sinua.

Osta oma stylus eli sellainen älylaitekynä, ei tarvitse sormeilla mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme