Suurentunut perna, mistä voi johtua? Onko jollakin ollut?
Mitä muita syitä voi olla suurentuneeseen pernaan kuin syöpä?
Voiko matala-asteinen tulehdus aiheuttaa pernan suurentumista?
Kommentit (23)
Puolisolla "myelofib:" ja on ollut kaikenlaista, veriarvot Hb alimmillaan 63. ja tankattu aluksi verta ja nyt pistää itse lääkkeen vatsanahkaan, kahden viikon välein, toki joskus on huonoja päiviä, mutta enimmäkseen toimintakuntoinen. Aina ollut liikunnallinen mies, kyllähän se pitää elämää "varpaillaan", mutta "päivän matkan", kun kerrallaan elämme, niin ihanaa aina aamulla huomata, että herätään uuteen päivään. Tosin yöt joskus rikkinäisiä, mutta onneksi on hyvää hoitoa saatu, erikois-sairaanhoidossa. Ikääkin jo yli 70 ++... vuotta, niin opittu elämään hiljaa kiiruhtaen, toinen toisemme tukena. Ihanaa on elo yhdessä, jo 50 vuotta saatu vaeltaa, kiitos Luojalle !
Hei mulla on perna ja maksa ollut kasvannut silloin viime vuoden puolella ja ne näky tosi hyvin ttkuvissa ja mangetti ku ei ne siin uä ulrassa näkynyt mutta ne laski sen jälkeen vähän mutta uskon että mulla on jotain vikaa siellä ja olen vaatinut ottamaan näyte paloja mutta ei vaan jättänyt hoitamaatta ja nyt tän vuoden puolella taas perna kasvanut keltasuuta silmissä kovaa vatsakipua ja helvetti bilirubiinit korkeella ja odottanut viikoja lääkärin soitosta te so jatkotutkimuksiin taas tosi rasitavaa juosta koko ajan eikä selvii mitään ku ei tutkita