Miksi kampaamot ovat auki?
Kampaamoissa keskustellaan aivan lähietäisyydellä ja kosketellaan päätä ja hiuksia. Jokainen ymmärtää, että tämä on erittäin todennäköinen tartuntatilanne.
Oikeusministeriön neuvoo: "Yksilöllisten palvelujen tarjoajien on syytä ottaa huomioon poikkeusolot". Yrittäjien tulisi kasvattaa asiakkaiden välisiä etäisyyksiä ja järjestää palvelut siten, että kontakteja syntyisi mahdollisimman vähän.
Ei tämä ole mahdollista. tässä ammatissa. Kampaamot on suljettu monissa muissa maissa ensimmäisten joukossa. Onko nyt prioriteetit kohdallaan?
Kommentit (49)
Ei tajua mitään pienyrittäjän arjesta..
Vielä enemmän minua ihmetyttää nämä ripsien laittajat sun muut. Siinähän ollaan vielä lähempänä. Ei voi tajuta, että miksi ihmisten on pakko saada ripset kuntoon nyt pandemian riehuessakin. Yrittäjän huolet kyllä ymmärrän, mutta en ymmärrä miksi kukaan haluaa asiakkaaksi tällä hetkellä.
taka-aasialaisen parturn täytyy päästä kyyläämään ja häiriköimään viereisessä nepalilaisessa lounastanutta kaveria, huudella ohikulkijoille, miesohikulkijan hankkimaan partion paikalle lopettamaan parturin häirinnät,
suurn syy lienee se että tuolla tavlla kilpailija lyöleiviksi eikä julisteen kopionti kilpailijalta auta mielenterveysongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
taka-aasialaisen parturn täytyy päästä kyyläämään ja häiriköimään viereisessä nepalilaisessa lounastanutta kaveria, huudella ohikulkijoille, miesohikulkijan hankkimaan partion paikalle lopettamaan parturin häirinnät,
suurn syy lienee se että tuolla tavlla kilpailija lyöleiviksi eikä julisteen kopionti kilpailijalta auta mielenterveysongelmiin.
Hyvä känni päällä jo tähän aikaan. Oletkon jossain Intiassa lomalla?
Varasin itse ajan ensi viikolle. Leikkaus, värjäys, kulmakarvojen muotoilu ja värjäys. Kyllä mietin onko tämä nyt kauhea riski puolin ja toisin, mutta kallistuin kuitenkin sille kannalle että ei tämä ihan kohtuuton riski ole. Olen käynyt lääkärissäkin ja ruokakaupassa ja ulkoilemassa.
Tietenkin jos kampaamo ehtii mennä kokonaan kiinni ennen ajanvaraustani, niin sittenhän asia on puolestani ratkaistu. Jos sen sijaan katsovat voivansa ottaa asiakkaita vastaan harvakseltaan, niin kyllä minä mielelläni menen nyt kun olen sairauslomalla (ja sen jälkeen lomautettu) ja aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että ihmishenkiä ei voi rahassa mitata ja henkien pelastaminen tärkeämpää kuin talous.
Omituinen näkökulma.
Ihmisten pelastaminen ei voi mitenkään olla tärkeämpää kuin talous, sillä ilman taloutta valtaosa ihmisistä kuolee muutaman kuukauden sisällä.
Talous ei ole mikään irrallinen ilmiö, vaan välttämätön edellytys ihmisten hengissä pysymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että ihmishenkiä ei voi rahassa mitata ja henkien pelastaminen tärkeämpää kuin talous.
Omituinen näkökulma.
Ihmisten pelastaminen ei voi mitenkään olla tärkeämpää kuin talous, sillä ilman taloutta valtaosa ihmisistä kuolee muutaman kuukauden sisällä.
Talous ei ole mikään irrallinen ilmiö, vaan välttämätön edellytys ihmisten hengissä pysymiselle.
Ihmisiä taisi olla olemassa ennen taloutta. Ei tuolla savannillakaan paljon eläimet rahoja laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen näkökulma.
Raha on vaan mielikuvituksen tuotetta nykyään. Jos se olisi oikeasti vaikka hopeaa tai sidoksissa kultaan, niin ehkä ihmiset kokisivat sen merkityksellisemmäksi.