Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaamot ovat auki?

Vierailija
06.04.2020 |

Kampaamoissa keskustellaan aivan lähietäisyydellä ja kosketellaan päätä ja hiuksia. Jokainen ymmärtää, että tämä on erittäin todennäköinen tartuntatilanne.

Oikeusministeriön neuvoo: "Yksilöllisten palvelujen tarjoajien on syytä ottaa huomioon poikkeusolot". Yrittäjien tulisi kasvattaa asiakkaiden välisiä etäisyyksiä ja järjestää palvelut siten, että kontakteja syntyisi mahdollisimman vähän.

Ei tämä ole mahdollista. tässä ammatissa. Kampaamot on suljettu monissa muissa maissa ensimmäisten joukossa. Onko nyt prioriteetit kohdallaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoissa lähikontaktien määrä on vähäinen, eikä satunnaiskontakteja ole lainkaan.

Vierailija
2/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas voi olla fiksumpi ja jättää käymättä vaikka yrittäjä pitääkin auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme kampaamo menee tänään kiinni - lopullisesti. Asiakas tai kaksi päivässä ei riitä pakollisiin menoihin. Puhelimitse tuli kyselyjä miten voitte taata ettei tule tartuntaa. Surullista.

Vierailija
4/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme kampaamo menee tänään kiinni - lopullisesti. Asiakas tai kaksi päivässä ei riitä pakollisiin menoihin. Puhelimitse tuli kyselyjä miten voitte taata ettei tule tartuntaa. Surullista.

:(

Vierailija
5/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamoissa lähikontaktien määrä on vähäinen, eikä satunnaiskontakteja ole lainkaan.

Sinnehän pystyy kävelemään kuka tahansa satunnainen ihminen kadulta sisään lähietäisyydelle. Ei sillä muutenkaan ole viruksen kannalta väliä, onko joku kontakti satunnainen vai ei. Toki mahdollisen tartuntaketjun jäljittämisen kannalta varaustiedot saattavat auttaa.

Vierailija
6/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on liikkeellä ainoastaan ne rämäpäät, jotka eivät välitä tartuntariskistä. Näistä löytyy ne pahimmat levittäjätkin. Tauti tarttuu muutamia päiviä ennenkuin oireita ilmenee, jos niitä edes ilmenee. On siis mahdotonta kenenkään taata, että ei mahdollisesti levitä virusta.

Vierailija
7/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi. Fiksusti toimittu, että sulki sen näin nopeasti. Suurempiin velkoihin ei kannata ajautua.

Vierailija
8/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiastahan ei juuri huudella, mutta korona tarttuu hengitysilman välityksellä. Selvää on, että tartunta tapahtuu jos asiakkaalla tai kampaajalla on korona. Etäisyys on alle metrin, kun pitäisi olla 3 metriä.

Ei voi olla hiukset niin tärkeät että riskeerataan oma ja toisten henki!! Osa käy huoltamassa kerran kuussa ripsiä, siinä vasta turha asia...

Vierailija
9/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ka mpaajalla viisi asiakasta päivässä, ja näistä jokainen on ollut kymmenen kanssa tekemisissä on se jo viisikymmentä kontaktia. Ja viikon 20 parturoitavaa tekee jo kontakteja paljon. Eli ette ole vain kaksin.

Vierailija
10/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tahdilla me ollaan eristyksissä vielä 100v päästä, joten hyvä, että jossain on edes pieni mahdollisuus saada tartunta.

Itse en ole kampaajalla käynyt, kun käyn n. kerran vuodessa, että minulle on turha alkaa vauhkoamaan, mutta noin muuten toivoisin, että alkaisi tartuntoja Suomessakin tulemaan, että tästä p*skasta päästäisiin eroon (siis tästä karanteenista).

Vierailija
11/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät raapia elantonsa kasaan edes jotenkin.

"Alkakaa yrittäjiksi!" houkuteltiin vielä vähän aikaa sitten työttömiä. Nyt ne on taas työttömiä.

Vierailija
12/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kampaaja vaan hieroja, mutta vastaan silti. Pidän auki, minulla on noin 4-5 sinnikästä vakioasiakasta jotka käyvät. Ovi on lukossa, otan asiakkaita siten etteivät kohtaa toisiaan. Uusia ei ole näkynyt. Toistaiseksi kaikki harvat ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä ovat terveitä, joten tuskin olen tartuttanut ketään. Heti jos saan pieniäkin oireita, lopetan työt kunnes olen terve. En ota oireisia tai vanhuksia ollenkaan vastaan. Pakko saada jostain sitä rahaa. Oikeasti toivon, että asiakkaita ei edes tulisi tämän enempää, vaan ennemmin ostaisivat lahjakortteja.

Vierailija
13/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät raapia elantonsa kasaan edes jotenkin.

"Alkakaa yrittäjiksi!" houkuteltiin vielä vähän aikaa sitten työttömiä. Nyt ne on taas työttömiä.

Kyllä varmasti ja niin moni ravintoloitsijakin. Asiakkaita riittäisi baareihinkin. Tämä on päättäjien asia sulkea ne. Täysin käsittämätöntä, että ei ole jo suljettu.

Vierailija
14/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tahdilla me ollaan eristyksissä vielä 100v päästä, joten hyvä, että jossain on edes pieni mahdollisuus saada tartunta.

Itse en ole kampaajalla käynyt, kun käyn n. kerran vuodessa, että minulle on turha alkaa vauhkoamaan, mutta noin muuten toivoisin, että alkaisi tartuntoja Suomessakin tulemaan, että tästä p*skasta päästäisiin eroon (siis tästä karanteenista).

Ei me olla vielä eristyksissä, mutta tällä tahdilla kohta ollaan.

Vierailija
15/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit! Pitää tänään varata aika.

Vierailija
16/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämäni kampaamo on auki vain ajanvarauksella ja kampaamossa on yksi tai kaksi kampaajaa kerrallaan. Surettaa heidän puolestaan, varmasti tämä tilanne vaikuttaa katastrofaalisesti heidän liiketoimintaan.

Ostin lahjakortin auttaakseni, toivottavasti pääsen käyttämään.

Kevät muutenkin sesonki-aikaa kun on valmistujaisia ym.

Vierailija
17/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt tulla yllätyksenä, mutta kampaajatkin ovat useammat täyspäisiä ihmisiä. Hekin tietävät, että on korona. Näin ollen sellaisia yksinkertaisia kikkoja voi käyttää, kuten pitää liiketila lukittuna ja ottaa yhden asiakkaan kerralla. On keksitty suojaimia niin kuin visiiri kasvoille sekä desinfitointiaineet. 

Väitän, että sinä olet minulle suurempi riski hiplatessasi kaupassa tuotteita kuin kampaajani minulle. Saatat pitää kasvosuojainta, mutta yskit siihen iloisesti ja samalla minuun päin purskahtaa viruksia hengityssuojaimestasi huolimatta. 

Joten pysytään nyt ihan vaan asiassa ja lopetetaan tuollainen tekopyhä hurskastelu asioista, joissa pääpaino on tunteellisessa ja negatiivisessa hysteriassa kuin käyttää kannustavasti järkeään.

Vierailija
18/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt tulla yllätyksenä, mutta kampaajatkin ovat useammat täyspäisiä ihmisiä. Hekin tietävät, että on korona. Näin ollen sellaisia yksinkertaisia kikkoja voi käyttää, kuten pitää liiketila lukittuna ja ottaa yhden asiakkaan kerralla. On keksitty suojaimia niin kuin visiiri kasvoille sekä desinfitointiaineet. 

Väitän, että sinä olet minulle suurempi riski hiplatessasi kaupassa tuotteita kuin kampaajani minulle. Saatat pitää kasvosuojainta, mutta yskit siihen iloisesti ja samalla minuun päin purskahtaa viruksia hengityssuojaimestasi huolimatta. 

Joten pysytään nyt ihan vaan asiassa ja lopetetaan tuollainen tekopyhä hurskastelu asioista, joissa pääpaino on tunteellisessa ja negatiivisessa hysteriassa kuin käyttää kannustavasti järkeään.

Minulle tuli aikoinaan yllätyksenä, että flunssainen kampaaja on töissä... tämän tiedostettuani, en todellakaan mene nyt kampaajalle.

Vierailija
19/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kävi parturissa eilen. Parturi kertoi olleensa juuri Espanjassa. Hän yskii ja aivastelee koko ajan ja nyt on työpaikalla. Hän toki yskii koko ajan muutenkin, oli kipeä tai ei, mutta ainakin kaikki pöpöt leviää. Oon siis alaikäinen, joten asun vielä kotona.

Vierailija
20/49 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoyrittäjä voisi tarjota hapen pullosta ja uimalasit. Halvemmaksi se tulisi kuin ei bisnestä lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi