Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaikea hengittää mutta astma testeis puhalsin hyvin että mitähän tää voisi olla?

Vierailija
30.06.2006 |

Sain kyl sen avaavan lääkkeen mut ei se näytä auttavan

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni puhaltaa varmaan koko suvun parhaan tuloksen ja on ainoa jolla on oikeasti astma

Vierailija
2/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä toiselaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin on tosi vaikea hengittää niinkuin nytkin.

Vierailija
4/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aamuisin on tosi vaikea hengittää niinkuin nytkin.

Vierailija
5/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on jatkunu keväästä asti ja pahenee kokoajan

Vierailija
6/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko myös tullut yskä? tai sitten ihan vaan heinäallergia?

Vierailija
7/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhallusarvo aamuyöllä oli tosi huono ja jouduin ensiapuun. Kokeile avaavaa ensin yksi annos ja n. 10 min päästä toinen. Minulla auttoi väliaikaisesti tämä.

Vierailija
8/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet oli tosi fyysisiä ja lääkäreilläkin meni aika kauan diagnosoida ne psykosomaattisiksi. Selvin oire oli just toi " vaikea hengittää" ja rinnan kohdalla omituisia tuntemuksia, ikään kuin painetta. Sain astmapiipun, mikä ei tietenkään auttanut, vaan pahensi asiaa, sillä paniikkioireissahan sitä hyperventiloi, eli saa liikaa happea, vaikka tuntuu siltä, ettei sitä saa kunnolla.

Kokeilepa hengittää hetki rauhassa paperipussiin, auttaisko se?

Vierailija
9/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysvaikeudet ovat vakavia juttuja. Itse jouduin toissa kesänä siihen tilanteeseen, että kävely ja hengittäminen eivät sujuneet samanaikaisesti (eli kävelykin oli lähes mahdotonta) ja vasta silloin tk-lääkäri alkoi tutkia mikä tätä naista vaivaa ja lähetti sairaalahoitoon. Pari viikkoa menikin sitten sairaalassa täydessä vuodelevossa ja monta kuukautta toipuessa, mutta nyt olen taas kunnossa. Pidä huoli itsestäsi!

Vierailija
10/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin muuten allerginen ja esim. koirat tai homeet saavat aikaan hengenahdistusta. En ole koskaan kokeillut mitään astmalääkkeitä, joten en tiedä olisiko niistä apua.

Vierailija
11/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä heinä.

Vierailija
12/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli mutta sitten tilanne laukesi itsekseen kun sain asiat kuntoon.

Vierailija
13/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene privaattilääkärille joka kirjoittaa sulle antibioottia. Paranet varmasti. Niin se meidän oma henkilökohtainen privaattilääkärimmekin tekee ja kaikki muuttuu paremmaksi. On se niin hyvä lääkäri.

Vierailija
14/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen saanut lääkäriltä reseptin avaavaan, koska esim. siitepölyaikaan sitä tarvitsen.

Nyt sitten ollessani viimeksi kotona (jossa on koira, olen allerginen niille) ei avaava auttanutkaan. Otin äidiltä (näin ei sais tehdä) suojaavaa astmalääkettä niin johan oli hyvä olo! Ensi kerralla aijon lääkäriltä kysyä, josko kirjottais mulle tuota suojaavaakin..

Vierailija
15/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keuhkoveritulppa suljettu pois.

Astmaatikkona totean että lääkkeet auttaa. Oman astman ensioireet oli yölliset hengitysvaikeudet ja hyperventilaatiokohtaukset joihin heräsin.

Sain lääkityksen ja omahoito sujuu hyvin ja hengitysvaikeudet poistui lääkityksen saatuani. Alkuun sain pari kortisonitablettikuuria kun tilanne oli niin kehno ja nykyinen lääkitys on Symbicort jossa avaava ja hoitava samassa. Lisänä tarvittaessa pelkästään avaavaa kohtauksiin.

Vierailija
16/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa paikat kuntoon. Jos esim. lapojen välissä on nikamat epäjärjestyksessä, käynti niksauttajalla auttaa.

Vierailija
17/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu!!!

Kävin erilaisissa testeissä, joissa selvisi vitamiinien puutoksia ---> vaikuttavat kuulemma myös hengitykseen!!!

Eli b, c ja foolihappo. Oletko kuullut happikapseleista? Ne on auttaneet mua tosi paljon ( + laihduttajat syö niitä myös, koska niillä on painonhallintaa tukeva vaikutus ;0)...).

heather