The New York Times: Suomi parhaiten pandemiaan varautunut Pohjoismaa
Kommentit (111)
Kyllä tämän Suomen persettä sitten jaksetaan nuolla. Mä itse vaihtaisin heti syntymäni Tanskaan tai Norjaan jos voisin. Siellä riittäisi rahaa ja turvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää tämä yletön hallituksen haukkuminen koronaan liittyen. Joo, toki asioista olisi voinut tiedottaa aikaisemmin, mutta muistakaa poliitikon homman olevan yksi haastavimmista. Helppo se on huudella, kun ei itse ole kyseisessä tehtävässä, eikä 100% ymmärrä eri näkökulmia ja vastuuta. Siellä on varmasti pidetty tunteja kestäviä kokouksia yöhön saakka, mietitty tiedottamista, ammattiryhmiä, terveydenhuoltoa, varusteita, taloutta,... Ei tuollaisia päätöksiä hetkessä tehdä.
- 14
Olet täysin oikeassa, mutta sitä ei pidä katsoa vain sinivalkoisin lasein ja sokeasti tukea MEIDÄN hallitusta, mutta samalla kuitenkin haukkua Ruotsin ja vaikkapa Boris Johnsonin tekemisiä täydellä öyhötyksellä.
Se vasta on noloa puolueellisuutta, kun ihan yhtä päin helvettiä meilläkin on vedetty.
Kyllä täällä on asiat paremmin kuin naapurissa, ainakin toistaiseksi. Täällä on koulut kiinni, iso osa työpaikoista kiinni, ravintoloita ja baarejakin suljetaan. Viimeksi kun katsoin, Ruotsissa ei ollut mitään noista. Ja kun käyn Hgin keskustassa matkalla töihin, on ihmisiä paaaaljon vähemmän kuin normaalisti. Ihmiset istuvat metrossa eri loosseissa, eivät edes vastakkain (ellei ole pakko).
Toki itsekin kritisoin mm. sitä, miksi meille myyjille ei pleksejä määrätty aikaisemmin.
- 14
Pleksejä ei todellakaan ole "määrätty". Kaupat ovat ihan itse niitä hommanneet.
Ei täällä missään poliisivaltiossa eletä edes poikkeustilanteessa.
Se on totta. Tarkoitin tuolla kuitenkin sekä Keskoa, hallitusta että kauppiasta. Onneksi edes jotkut kauppiaat ovat nyt tajunneet meidän myyjien olevan suorassa altistuksessa.
- 14
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämän Suomen persettä sitten jaksetaan nuolla. Mä itse vaihtaisin heti syntymäni Tanskaan tai Norjaan jos voisin. Siellä riittäisi rahaa ja turvallisuutta.
Kyllähän Suomellakin samanlainen maine on. Tuliko mieleen, että noissakin maissa väestön mielipide saattaa olla eri?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää tämä yletön hallituksen haukkuminen koronaan liittyen. Joo, toki asioista olisi voinut tiedottaa aikaisemmin, mutta muistakaa poliitikon homman olevan yksi haastavimmista. Helppo se on huudella, kun ei itse ole kyseisessä tehtävässä, eikä 100% ymmärrä eri näkökulmia ja vastuuta. Siellä on varmasti pidetty tunteja kestäviä kokouksia yöhön saakka, mietitty tiedottamista, ammattiryhmiä, terveydenhuoltoa, varusteita, taloutta,... Ei tuollaisia päätöksiä hetkessä tehdä.
- 14
Ja itse Sipilän aikaan huusit kuin hinaaja. Myönnä pois.
Vierailija kirjoitti:
NY Times on huumorilehden maineessa. Lähin vastine Euroopassa ois joku The Sun tai Daily Mirror.
Aivan, juuri tämän vuoksi New York Times on voittanut 125 Pulizer palkintoa, enemmän kuin mikään muu lehti.
Tanksa ja Norja on parhaita, Ruotsi huonoin. New York itse vielä Ruotsiakin huonompi:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei valitettavasti ollut varustautunut millään tapaa hyvin. Vanhentuneita suojamaskeja, kotihoidon- ja vanhustenhoidon tuöntekijöillä ei edes alkeellisia hengityssuojaimia. Testaukset miten sattuu.
Tärkein jäi tekemättä ja siihen ei edes oltaisi tarvittu mitään materiaa eli ei ymmärretty laittaa ulkomailta pelaavia ihmisiä 2 viikon karanteeniin. Tämä ei ole jälkiviisautta, samaan aikaan esim Singapore ja Etelä-Korea näin tekivät. Meillä tästä ei välitetty.
Tietenkin, jos vertailumaana on esimerkiksi Ruotsi, niin ehkäpä me sitten olimme hyvin varustauneet!
Juuri näin, surkeinta oli neljän viivyttelyvatulointi karanteenin kanssa.
Meillä yksityisessä firmassa oli ollut tarvittavat käytännöt käytössä jo tuon kuukauden kun hallitus esitti julistuksensa. Asiallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa että firmassa on paljon pitkin maailmaa reissaavia jotka osaavat myös pitää silmänsä auki ja ymmärtävät selkeästi tapahtumaketjun "syy-seuraus" ja ennen kaikkea ymmärrys siitä, että tietyissä kulttuureissa kun tullaan esille ongelmien kanssa, silloin sontaläjä on jo haudannut tuulettimen. Eikä me olla kuin insinöörejä...
New York Times... jenkkiliberaalikahelien pää-äänenkannattaja. Ei tosiaankaan mikään luotettava uutislähde vaan pahimmillaan melkeinpä propagandatuutti.
Tällä kertaa vissiinkin ydinsanoma oli, että jee naishallitus rulettaa.
Vierailija kirjoitti:
NY Times on huumorilehden maineessa. Lähin vastine Euroopassa ois joku The Sun tai Daily Mirror.
Revi persettäs.
Vierailija kirjoitti:
New York Times... jenkkiliberaalikahelien pää-äänenkannattaja. Ei tosiaankaan mikään luotettava uutislähde vaan pahimmillaan melkeinpä propagandatuutti.
Tällä kertaa vissiinkin ydinsanoma oli, että jee naishallitus rulettaa.
No ihan hyvinhän se rulettaa. Pari ihmistä Suomessa kuollut ja tapauksia reilu donitsi. Mitä sinä huo ra iniset?
Trumppi kun kuulee että Suomessa on varmuusvarastoja niin se hyökkää tänne ja tyhjentää ne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Suomellakin samanlainen maine on. Tuliko mieleen, että noissakin maissa väestön mielipide saattaa olla eri?
Mikään muu pohjoismaa ei ole sellainen moniongelmainen sekasotku kuin Suomi, jolla ei ole mitään toivoakaan.
"Failing New York Times", kuten Trump sanoo. Aina ihmittelen, miten Suomi saa levitettyä propagandaansa tuonne niin helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu pohjoismaa ei ole sellainen moniongelmainen sekasotku kuin Suomi, jolla ei ole mitään toivoakaan.
Kait sä ruplat tästäkin saat?
Vierailija kirjoitti:
"Failing New York Times", kuten Trump sanoo. Aina ihmittelen, miten Suomi saa levitettyä propagandaansa tuonne niin helpolla.
Trump nyt sanoo mitä vaan. Pikkuinen flunssa ja silleen...
Vierailija kirjoitti:
Islannis vaan 4
delannu
Islannissa asuu joku viiskytä ihmistä, ne voi jokainen mennä oman kuuman lähteen ääreen istumaan, syömään lampaita ja pysymään kaukana toisistaan.
Kun New Yorkissa on kaikki ohi, niin Suomi ja muut....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait sä ruplat tästäkin saat?
Työnnä ruplas perceesees. Vihaan venäjää mutta ei se silti poista sitä pettymystä ja turhautumista mitä koen Suomea kohtaan.
Suomi ei valitettavasti ollut varustautunut millään tapaa hyvin. Vanhentuneita suojamaskeja, kotihoidon- ja vanhustenhoidon tuöntekijöillä ei edes alkeellisia hengityssuojaimia. Testaukset miten sattuu.
Tärkein jäi tekemättä ja siihen ei edes oltaisi tarvittu mitään materiaa eli ei ymmärretty laittaa ulkomailta pelaavia ihmisiä 2 viikon karanteeniin. Tämä ei ole jälkiviisautta, samaan aikaan esim Singapore ja Etelä-Korea näin tekivät. Meillä tästä ei välitetty.
Tietenkin, jos vertailumaana on esimerkiksi Ruotsi, niin ehkäpä me sitten olimme hyvin varustauneet!