Ruokakaupassa käynti alkaa olla riski
Kävin eilen riskiryhmien asiointiajalla ruokakaupassa. Asiakkaina kokonaisia perhekuntia, molemmat vanhemmat ja useampi lapsi. Ylipäänsä paljon asiakkaita. Yskintää kuului eri puolilta kauppaa.
Kuulin kuinka myyjät juttelivät keskenään siitä kuinka sairas olo on. Toinen lupasi antaa tauolla lääkettä "jolla olen itse selvinnyt jo pari päivää". Toinen sanoi pelkäävänsä pyörtymistä keskelle kauppaa.
Taitaa todella vappuna tulla se tartuntapiikki - sairaina ollaan niin kuin ennenkin.
Kommentit (5)
Samaa mieltä.. Olen vältellyt kauppoja, mutta pakko välillä käydä. Aina on yskijöitä, niistäjiä, viereen tukkijoita, perheitä, vanhuksia, torikokouksia keskellä käytävää, teiniporukoita. Ymmärtäkää ohjeet ja menkää kotiinne! Yksi ihminen hoitaa perheen kauppaostokset kerralla, kauppa ei ole nyt viihtymistä varten.
Käyttäkää itse niitä maskeja, koska muiden käytökselle ette voi mitään. Itse huomasin myös, että on aika pysytellä pois kaupasta kun alkavat täyttyä ja myyjien tilanne tartuttajina huolettaa.
Tilatkaa kotiinkuljetus. Viikon ruoat kerralla vähintään.
Näin se menee. Suomalainen ei usko, ennen kuin kaupan ovella on vartija, ja laskee ihmisiä yksi kerrallaan sisään pienin erin! Näin se pitäisi mennä. Räkijät ja yskijät ja muut kaupassaluuhaajat pysykööt poissa. Kaljan ja lonkeronostajille vois olla erillinen piste eteistiloissa tms,joissa saavat ostettua päivittöisen laatikon nopeasti.