Millaista olisi, jos olisit eristyksissä exän kanssa?
Ja millaista on nyt?
Minä olisin Helsingin keskustan kerrostalokaksiossa, jossa näkymä vain sisäpihalle. Moderni asunto. Ex tilaisi varmaan noutoruokaa. Ahdistuisin tilan puutteesta ja ex oli himourheilija, joten hän kävisi pitkällä lenkillä ja ahdistuisi paikallaanolosta. Ainoat yhteiset tekemiset oli kodin ulkopuolella, matkustus ja ulkona syöminen, museot ja tapahtumat. Eron aikaan exästä paljastui viihdyttämistä kaipaava pikkupoika, jolle ei järjestetty tarpeeksi "tekemistä". Emme puhuneet mistään ja ex oli hiljaa päiväkausia, niin olisi varmaan eristyksessäkin. Minulta loppuisi tilanteessa "happi" ja kärsivällisyys.
Nyt olen laitakaupungilla, lähes maalla, rintamamiestalossa eristyksessä nykyisen miesystävän kanssa. Minulla on oma yksiö, mutta muutin tänne. Herään linnunlauluun ja on iso piha ympärillä. Talossa ei ole keskuslämmitystä. Nyxän kanssa olemme hamstranneet juureksia ja säilykkeitä. Teemme ruokaa itse. Kolmio tuntuu tilavalta ja pääsen pihalle. Olemme normaalistikin kotona viihtyviä emmekä ole muutenkaan matkustelleet tai käyneet ulkona paljoa. Mies on tosi puhelias ja välillä kaipaan hiljaisia hetkiä. Meillä on kuitenkin yhteneväiset arvot ja mielenkiintoisia keskusteluja.
Kommentit (18)
Joutuisin vahtimaan exää, ettei livistäisi ryyppykavereiden kanssa mökille tai salakapakkaan (kyllä, niitä on ollut jo ennen eristystä ja nyt mahtavat pärjätä hyvin). Karkaisi varmasti normaalille useamman päivän ryyppyreissulle ennemmin tai myöhemmin, esimerkiksi silloin kun nukun. Soittaisi muutaman päivän kuluttua hakemaan surkeana ja krapulaisena, hänet ja grilliruokaa. Joutuisin pelkäämään milloin saa tartunnan ja tuo sen kotiin.
Tämä on onneksi nyt toisen naisen huolena. Nykyään vietämme nykyisen puolison kanssa iltaa kahdestaan, tai välillä koko perheen kanssa yhdessä. Lapset ovat jo teinejä. Emme kaipaa ulkona baareissa juoksemista, vaan lähinnä naapuripariskunnan kanssa yhteiset illat hyvän ruuan ja juoman merkeissä ovat haaveissa kun tämä joskus helpottaa. Ukoillemme paljon koiramme kanssa kuten jo ennen tätä tilannetta.
Pärjäisin oikein hyvin exän kanssa. Nyt yksin hieman heikommin, mutta pärjään kuitenkin,
Kodin tulisi olla aina tiptop-kunnossa ja lasten käyttäytyä hyvin. Ex stressaisi rahasta ja työtilanteesta, koko ajan joutuisin olla varpaillani hänen mielenvaihteluidensa takia.
Saisin turpaan vähintään kerran päivässä ja kärsisin loppuajan henkisestä väkivallasta.
Toinen olisi jo kuollut. En osaa sanoa kumpi.
Yrittäisin keskustella ihan vaikka säästä, mutta ex istuisi hiljaa ja selailisi puhelinta. Yhteisen lapsemme meteli hermostuttaisi häntä ja itse hermostun toisen hermostumiseen. Ihana kierre on valmis nanosekunneissa. Minä tekisin ruoan ja siivoaisin. Hyvällä tuurilla saisin kyllä jonkun keskustelun aikaan ja olisihan seura ihan mukava lisä tähän yksinäisen sinkkuäidin arkeen. Kuitenkin muutaman päivän jälkeen tulisi tarve jo vähän hengähtää. Olemme hyvissä väleissä, mutta ex on ex syystä ja kyllä tänne kerrostaloasuntoon lukittautuminen keskenämme olisi kyllä niin aikakoneella menneisyyteen matkustamista, etten tiedä kestäisikö pää :D
Minä olen tällä hetkellä oikeasti eristyksissä exän kanssa. Oleskelemme talossani jonka hän on maksanut. Hän on hyvä isä viettää aikaa lasten kanssa, tekee hyvää ruokaa ja on valmis keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Välillä hieman turhaudun koska exä pelaa liikaa pleikkaria lasten kanssa.
Onhan tämä inhottavaa kun exä ei tajua sitä, että näin kaunis nainen kuin minä ansaitsee parempaa kuin tuollaisen elämässä epäonnistuneen konkurssia lähestyvän yrittäjän, joka aikoinaan lääkitsi omaa stressiään juomalla liikaa. Yllätyksekseni sai elämänsä haltuun eromme jälkeen. Lopetti juomisen ja on nykyään varsin kelvollinen mies. Ei suostu antamaan minulle anteeksi sitä kun jätin hänet mukamas niin tylysti. Vaihdoin ton vätyksen lennosta toiseen mieheen.
Exä ei suostu enää palaamaan yhteen vaikka olen varmasti kaunein ja seksikkäin nainen jonka hän on koskaan tavannut. Tuollaisen kiittämättömän vätyksen kanssa sitä sitten joutuu täällä olemaan eristyksissä.
Kenen heistä?
Viimeisimmän kanssa olisi tylsää. Hän haluaisi luultavasti lähteä autoajelulle tai sitten katsottaisiin telkkaria. Hän roikkuisi puhelimessa monta kertaa päivässä.
Riippuu eksästä yhden kanssa olisi mukava muistella nuoruutta ja vaihtaa kuulumisia, toisen kanssa viihdyttäisiin varmaankin tosi hyvin kalsarikänneilyn ja muisteloiden parissa ihana ihminen korjauttaisiin varmaan myös väärinkäsityksiä, yhden kanssa päätyisin tappamaan joko hänet tai itseni.
Olisin tappanut jo itseni. 13vuotta päivittäistä räkyttämistä eikä koskaan mistään positiivista sanottavaa. Kerrassaan vastenmielinen akka.
Ex kestäisi 2-3 päivää ja sitten alkaisi kasetti sumpata. Hän alkaisi saada raivokohtauksia ja uittuilisi estoitta mulle, lapsille ja lemmikeille. Minä ärsyyntyisin hänen käytöksen puutteistaan ja lopulta huomauttaisin siitä. Hän räjähtäisi välittömästi loukkaantuneena kritiikistä ja alkaisi huuto ja tavaroiden lentely. Lapset olisivat tuossa vaiheessa kädet korvilla peiton alla. Ex ei suostuisi puhumaan vaan kaikki yritykset ainoastaan lietsoisivat tilannetta, hän keksisi mahdollisimman julmia loukkauksia liukuhihnalta. Jos en antaisi periksi ja sallisi liioiteltua riehumista, hän pakenisi paikalta, siis yhteinen eristys päättyisi siihen. Jos antaisin periksi kerran, toisen, kolmannenkin, samalla enemmän varoen omaa käytöstäni, etten vaan astuisi hänen posliinivarpailleen, luultavasti ahdistuisin niin paljon että vetäisin armottomat kännit ja jatkaisin ryyppyputkea eristyksen loppuun saakka tai sitten vaan itse karkaisin maailmalle.
Vois olla vähän vaivaantunut olo siellä sen vaimon ja lapsen kanssa. Hyppäisin varmaan ikkunasta ensimmäisen tunnin sisään.
Harrastettais upeaa seksiä ja tauoilla riideltäis aivan s**tanasti.
Vierailija kirjoitti:
Menis panemiseksi.
Tämä. Kiukuttelisi, sekoilisi, ärhentelisi, hakisi huomiota, vääntäisi tikusta asiaa ja muuten puuskuttaisi 60% ajasta. Antautuisi kiihkeään paneskeluun 30% ajasta ja loput 10% kuiskuttaisi helliä paneskelun välillä
Ikävä on kova!
En tiedä miten paikat kestäis, harrastettaisiin seksiä monta kertaa päivässä. Se mm oli meidän parhaita osa-alueita. Vielä eron jälkeenkin tavattiin vain paneskelun merkeissä koska se oli niiiiin mukavaa.
Ex ei olisi luonani ollenkaan, vaan vanhempiensa luona. Korona olisi vain yksi tekosyy lisää, miksi hänen ei tarvitsisi nähdä minua. Jos hän kuitenkin olisi jumissa kanssani, hän haukkuisi minua, valittaisi kuinka hänen elämänsä on rankkaa ja kävisi minuun käsiksi suuttuessaan. Välillä harrastaisimme sovintoseksiä. Katselisimme hänen haluamiaan leffoja ja söisimme hänen haluamaansa ruokaa. Minun puheitani hän ei jaksaisi kuunnella, joten kuuntelisin hiljaa hänen lakkaamatonta puhetulvaansa ja tylsiä vitsejään. Riitelisimme siitä, ettei exä kuuntele minun toiveitani. Exä väittäisi että kaikki on minun syytäni kun en osaa olla onnellinen.
Nyxän kanssa herään aamulla siihen, kun hän halaa minua ja sanoo rakastavansa. Hän laittaa minulle aamupalaa ja minä keitän kahvia. Hän etäopettaa ja minä etäopiskelen. Käymme yhdessä lenkillä ja järjestämme kotitreffejä kynttilän valossa. Laitamme ruokaa, saunomme ja suunnittelemme tulevaisuutta. Hän kertoo arvostavansa minua ja kehuu joka päivä. Jos tulee riitaa, hän haluaa keskustella asiat halki ja pyytää anteeksi jos on tehnyt väärin.
Tulisi turpaan