Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuberkuloosirokotuksen yhteys koronakuolemiin?

Vierailija
05.04.2020 |

Tuossa eräs tuttu kertoi että oli tutkittu sitä antaako tuberkuloosirokote suojaa koronan keuhkokuumevaiheessa. Japanissa kuulemma rokotetaan edelleen kaikki tuberkuloosia vastaan, samoin Suomessa on rokotettu vuoteen 2004 asti kuten myös Baltiassa ja Itä-Euroopan maissa.

Maissa joissa on kuollut paljon ihmisiä, kuten Italia, Espanja ja Ruotsi ei kai ole rokotettu. Voiko näillä asioilla olla yhteys kotonakuolemiin..?

Jäin vaan miettimään tätä asiaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista, kun viruksesta ei vielä tiedetä kaikkea.

Vierailija
2/21 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vuoteen 2006.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tutkimuksen mukaan se antoi jonkin verran suojaa.

Vierailija
4/21 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä varsin absurdilta teorialta. Tuberkuloosi on bakteeritauti, miten rokotus sitä vastaan voisi suojata virustaudilta?

Vierailija
5/21 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä varsin absurdilta teorialta. Tuberkuloosi on bakteeritauti, miten rokotus sitä vastaan voisi suojata virustaudilta?

Eihän se varmaan estä koronaan sairastumista, mutta voi auttaa siinä ettei sairaus kehity tappavan keuhkokuumeen asteelle?

AP

Vierailija
6/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että tutkimusten mukaan jopa vuosikymmeniä vanha tuberkuloosirokote antaisi yhä jonkin verran suojaa!

Siksi minuun ei varmaan tartu ikinä kausi-influenssatkaan, kaikkiin muihin tuttuihin tarttuu eikä heillä ole tuota rokotetta koskaan annettu.

Vierailija
7/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan jo todettu ajat sitten että osa mustan surman (paiserutto, yersinia pestis -bakteerin aiheuttama) myöhemmässä vaiheessa sairastaneille on syntynyt mutaatio, joka molemmilta vanhemmilta saatuna antaa immuniteetin hiv:lle (virus). Liittyi valkosolun pinnan rakenteessa olevien parin proteiinin muutokseen.

Vierailija
8/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää onko saanut tuon rokotteen?

Itse olen myös todella harvoin kipeä, edellisestä räkätaudeista on vuosia, mutta silloin olin kyllä todella kipeä.

Vierailija
9/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vuoteen 2006.

Silloinkin suositeltiin vain (ulkomaalaistaustaisille). Omaa lasta ei tuberkuloosiin tuona vuonna rokotettu juuri tästä syystä.

Vierailija
10/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko harhaanjohtava. Saa käsityksen että se rokote avittaa kuolemassa vaikka onkin päinvastoin.

Vierailija
11/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubirokote ei anna välttämättä suojaa edes tubille. T: tubin sairastanut

Vierailija
12/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nuo vanhuksetkin varsin tubirokotettu mutta silti tuppaavat koronaan kuolemaan meilläkin

Vierailija
13/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää onko saanut tuon rokotteen?

Itse olen myös todella harvoin kipeä, edellisestä räkätaudeista on vuosia, mutta silloin olin kyllä todella kipeä.

Rokotuskortti, kysy vanhemmilta tai sitten katsopas reisiäsi, minulla on tb-rokotteen pistokohdassa vielä 35v jälkeenkin kraatteri jonka keskellä kumpu.

Vierailija
14/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se varmaan estä koronaan sairastumista, mutta voi auttaa siinä ettei sairaus kehity tappavan keuhkokuumeen asteelle?

AP

Kuolleita pitäisi siis tulla nuoremmissa, mitä ei tapahdu. Kun tuberkuloosirokotus Suomessa ei enää anneta lapsille, lisäksi sen lapsirokotuksen teho ei riitä aikuisuuteen asti, suojaa lapsena.

Vierailija
15/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mut rokotettu mutta silti olen pari influenssaa tainnut sairastaa.

Varma en influenssasta ole mutta kun tauti oli yli 2 viikkoa kovan kuumeen kanssa, niin voisi olla.

Vierailija
16/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että tutkimusten mukaan jopa vuosikymmeniä vanha tuberkuloosirokote antaisi yhä jonkin verran suojaa!

Siksi minuun ei varmaan tartu ikinä kausi-influenssatkaan, kaikkiin muihin tuttuihin tarttuu eikä heillä ole tuota rokotetta koskaan annettu.

Ääliö, tuberkuloosi on bakteeri, kausi-onfluenssat viruksia.

Kananmunat ei ole omenia vaikka molempia syödään.

Vierailija
17/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sihteellisen helppoa selvittää onko tubirokotettu, koska siitä jää jälki ihoon. Mutta tubirokotteen teho ei kestä ikuisesti.

Vierailija
18/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mut rokotettu mutta silti olen pari influenssaa tainnut sairastaa.

Varma en influenssasta ole mutta kun tauti oli yli 2 viikkoa kovan kuumeen kanssa, niin voisi olla.

Rokotettu mitä vastaan?

Jokainen rokote suojaa vain tiettyä taudinaiheuttajaa vastaan, ja rokotussuoja harvemmin on 100%

Vähentää vähintään kuitenkin taudin rajuutta.

Vierailija
19/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan jo todettu ajat sitten että osa mustan surman (paiserutto, yersinia pestis -bakteerin aiheuttama) myöhemmässä vaiheessa sairastaneille on syntynyt mutaatio, joka molemmilta vanhemmilta saatuna antaa immuniteetin hiv:lle (virus). Liittyi valkosolun pinnan rakenteessa olevien parin proteiinin muutokseen.

Älä sotke taudista selvinneiden geenien ominaisuuksia immuunipuolustuksessa rokotteesta saatuun immuunipuolustukseen. Toinen on henkilön geneettinen ominaisuus, toinen hankittu puolustusmekanismi.

Vierailija
20/21 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rokotustiedot näy vaikkapa kannassa, omakanmassa siis