Karu tosiasia on, että ihmonen on oman itsensä vanki
Siksi Jumala lähetti (tuli mannpäälle) poikansa Jeesuksen Kristuksen.
Saatana enkeleineen syöstiin kapinasta Jumalaa vastaan maanpäälle jo paljon aiemmin.
Jeesus tuli tänne tekemään tyhjäksi saatanan teot ja kertomaan totuuden maailman "ruhtinaan" saatanan pahoista aikeista ja valheista.
Jumala on täydellinen rakkaus, hän ei tahdo ihmisten tekevän syntiä, johon ihmisen lihallinen luonto, sekä maailma yllyttää.
Syntu on ihmiselle sina tuhoisaa, synnin vuoksi myös kuolema on maailmassa läsnä ajassa.
Kuten Herra sanoo, ihminen on oman syntisen luontonsa puolesta kapinassa Jumalaa vastaan, jonka jokainen meistä voi asiaa hieman tutkittuaan ja mietittyään huomata.
Ihminen ei voi lähestyä Jumalaa, ellei hän vedä häntä puoleensa.
Sitä voi ja kannattaa rukoilla, sekin on jo sitä :D.
Loppujen lopuksi jäljelle jää kuitenkin vain Herran armo, ihminen on ja pysyy syntisenä koko maallisen vaelluksensa ajan.
"Aabraham vanhurskautettiin uskon kautta, ja myös Daavid todistaa sen autuaaksi, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja; samoin pakanatkin vanhurskautetaan uskosta, sillä Aabraham vanhurskautettiin jo ollessaan ympärileikkaamaton. Siten hän tuli kaikkien uskovaisten isäksi; ja hänen luja uskonsa on esikuvana meille, jotka samoin tulemme vanhurskaiksi uskosta.
"Vaikka juutalaisilla on se etu, että Jumalan sana on heille uskottu, ovat he kuitenkin, niinkuin Raamattu todistaa, kaikki niinkuin pakanatkin syyllisiä Jumalan edessä, mutta kumpaisetkin tulevat vanhurskaiksi uskosta Jeesuksen Kristuksen valmistaman lunastuksen kautta.
Niinkuin kirjoitettu on:
"Ei ole ketään vanhurskasta,
ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä,
ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään,
joka tekee sitä, mikä hyvä on,
ei yhden yhtäkään.
Roomalaiskirje
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Joh. 15
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8
Herran armo olkoon kaikkien kanssa.
Amen.
Kommentit (3)
On suuri helpotus tuntea totuus, silloin ei tarvitse turhaan panikoida ja kuolemankim voi kohdata levollisin mielin, sillä se on jo voitettu.
Kaikki maailman uskonnot ovat pääosin saatanan talutusnuorassa.
Esim. itämaisissa uskonnoissa ja filosovioissa korostetaan omaa itseä.
Muhammedlaisuus keskittyy maallisiin käytöstapoihin ns. lihan pyhittymiseen.
Mikään liha ei tule vanhurskaaksi Jumalan edessä!
Juutalaisuudessa Jumala ilmoitti lakinsa, kuinka ihminen voi tulla lihassa vanhurskasksi.
Hän kertoi myös, että se on ihmiselle mahdotonta.
Lain kautta tulee synnin tunto ja se musertaa lopulta ihmisen.
Sitäkin saatana pyrkii käyttämään omiin pahoihin tarkoituksiinsa pahaksi.
Jumalan laki on silti vanhurskas ja hyvä.
Jeesus käskikin julistaa evankeliumin kaikkeen maailmaan, jota meidän tulisi ennen loppua tehdä.
Itse painin vaikean päihdeongelman kanssa ja olisi hyvä päästä siitä eroon.
Jeesus on suurin mahdollinen voimavara siitä eroonpääsemiseksi, kuten muistakin pahoista asioista, ajatuksista ja teoista.
Kuten aiemmin mainitaan, täydellisiä meistä ei kenestäkään tässä maailmassa tule.
Anteeksi kirjoitusvirheet :).