Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko myita joilla on mennyt ruokahalu ja kyky syödä tämän stressin takia?

Vierailija
05.04.2020 |

Itsellä on tässä kriisin aikana noussut kova stressi ja huoli minkä takia minun ei ole juuri tehnyt mieli syödä eikä oikeastaan ole ollut nälkäkään. Pari leipäpalaa olen saanut väkisin tungettua kurkusta alas ja huuhdeltua vedellä, mutta muuta en ole kuluneen viikon aikana pystynyt syömään. Toivottavasti tämä epidemia loppuu pian ennen kuin näännyn kuoliaaksi nälättä 😞

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Reagoin näköjään henkiseen stressiin ruokahalun menetyksellä. En edes tajunnut stressaavani tästä, mutta sitten tajusin, ettei painon putoaminen ole ihan sattumaa. Syön ääriterveellisesti ja niukasti nyt. Ei ole nälkä juuri koskaan.

Vierailija
2/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu 3 viikkoa nyt tosi huono ruokahalu. Syön säännöllisesti lasten kanssa, mut annokset on tosi pieniä. Huomaan laihtuneeni. Mulla on pari kiloa ylipainoa, joten ei haittaa, mut aika outoa tämmöinen on itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei maistu ruoka stressattuna ja nyt stressiä riittää. Olen jo valmiiksi hokka.

Vierailija
4/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te stressastte? Tilanne on mikä on eikä stressaamalla parane.

Vierailija
5/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitää stressata? Tätä en ymmärrä.

Vierailija
6/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin evoluution kannalta tulevaisuudennäkymäsi ap eivät näytä kovin hyvältä, jos kykysi syödä häiriintyy kriisitilanteessa. Stressitilanteessa itsellenikin voi käydä joskus samalla tavalla, mutta kriisissä ei, koska siihen ei vain ole varaa.

Vierailija
7/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantuneena multakin katoaa ruokahalu. Muistan, että se tuntuu siltä, kuin mahalaukku olisi jotenkin väännetty mutkalle.

Silti tämä koronatilanne ei ole vielä stressannut minua mitenkään, joten ylimääräinen kotona vietetty aika on ennemminkin lisännyt syömistä ajankuluksi ja syömistä on joutunut ihan tietoisesti hillitsemään.

Vierailija
8/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille! Olispa itselläkin noin päin... pienemmät ruokalaskut olisivat paikallaan lomautettuna. Vaan ruoka ja mässy maistuvat ihan entiseen tapaan. Ja nyt on vielä enemmän aikaa syödä, kun kaikki aika vietetään kotona.

Vierailija
9/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi saa elimistössä olevan kroonisen infektion aktivoitumaan, ja sitä infektiota löytyy eniten suolesta. Suosittelen mikrobilääkkeitä hoitoon, joskin tulehdus voi siitäkin nousta, mutta krooniset infektiot täytyy kitkeä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa esim. antibioottiprofylaksialla, silloin kuin selkeitä oireita ei vielä ole. Näin iän mukana kudoksiin kertyvä haitallinen mikrobimassa saadaan pidettyä alhaisena.

Vierailija
10/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ymmärrä sitä, miksi et ymmärrä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia. Mielelläni olisin minäkin stressaantumatta ylipäätään mistään, mutta kun en pysty. Me ihmiset olemme vaan erilaisia. Toki saisin rennomman mielentilan alkoholin tai joidenkin lääkkeiden avulla, mutta kun en haluaisi moisia alkaa vetämään koko aikaa. 

Vierailija
11/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille! Olispa itselläkin noin päin... pienemmät ruokalaskut olisivat paikallaan lomautettuna. Vaan ruoka ja mässy maistuvat ihan entiseen tapaan. Ja nyt on vielä enemmän aikaa syödä, kun kaikki aika vietetään kotona.

Minua ei juuri naurata. Kuluneen viikon ruokabudjetti mahtui 5 euroon. Ostin sillä leipää, margariinia, porkkanoita ja gefilusmehua. Viimeisestä en vielä tiedä tulenko sitä juomaan vai joudunko kippaamaan pois. Makaronia olisi kaapussa 5 kilon edestä, mutta en jaksa sitä keittää kun en nälän puutteessa en tule sitä kumminkaan syömään. Harmittaa.

Ap

Vierailija
12/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niitä itse valittavia vaihtoehtoja tämä.

Vierailija
13/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herkuttelu on nyt lisääntynyt, taidan lääkitä ruualla itseäni ja kotona työskennellessä jääkaappi on lähellä. Ei toimivaa sekään. Sama juttu kuumeessa, minulle tulee jatkuva nälkä. Kiireessä kyllä unohdan syödä.

Kuitenkin ruokahaluttomuuteen neuvoisin syömään omia lempiruokia ja jos nekään ei mene alas niin keittoja. Niistä saa energiaa ja menevät helpommin alas. Myös smoothiet toimii. Syömättömyydestä tulee heikko olo ainakin minulle, joten kehoittaisin syömään. Pari päivää vähemmällä ravinnolla ei vielä haittaa, kun jotain kuitenkin syöt.

Vierailija
14/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ymmärrä sitä, miksi et ymmärrä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia. Mielelläni olisin minäkin stressaantumatta ylipäätään mistään, mutta kun en pysty. Me ihmiset olemme vaan erilaisia. Toki saisin rennomman mielentilan alkoholin tai joidenkin lääkkeiden avulla, mutta kun en haluaisi moisia alkaa vetämään koko aikaa. 

Kuka tässä mistään alkoholista tai lääkkeistä puhui...

Vierailija
15/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa en stressaa yli 4 vuoteen. Suomalaiset lapset on paremmassa turvassa kuin pitkään aikaan.

Vierailija
16/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mua ei stressaa itse korona, vaan lapsen kotikoulun pitäminen samalla kun pitäisi tehdä omia töitä. Työt jää väistämättä aina kesken ja valvon iltoja niiden parissa. En ehdi syödä enkä nukkua, ja lisäksi ruokahalu tosiaan poissa ollut jo pari viikkoa.

Vierailija
17/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niitä itse valittavia vaihtoehtoja tämä.

Kyllä on. Teette vääriä elämän valintoja jos stressaatte jostain koronasta.

Vierailija
18/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä koen minäkin tästä tilanteesta. Mielestäni stressiä voi hallita joko rauhoittumalla tai aktivoitumalla eli tekemällä jotain muuta kuin stressiä aiheuttavaa. Molempia keinoja tarvii.

Minua esim aktivoi ulkona liikkuminen, kävely/juoksu/ pyöräily yksin/ystävän kanssa. Myös sisäliikunta kuten jooga/pilates antaa tekemistä ja aktivoi. Youtube on täynnä treenivideoita. Toisinaan pitää rauhoittuakin ja leffa/kirja tai äänikirja toimii siinä. Nämä oli aika yleisiä neuvoja, mutta mulla ne toimii. Taidankin lähteä tuonne aurinkoon lataamaan akkuja pikku kävelylle.

Vierailija
19/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään stressiä.

Vierailija
20/20 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas syön stressiin (jos stressiä edes on)