Koronan tartunta- ja kuolinluvut jyrkässä nousussa <=> ihmiset tungeksivat marketteihin ja ulkoliikuntapaikoille
Eilen kauhistelin kuinka prisma oli jouluruuhkaan verrattavasti täynnä. Itse tein ulko-ovella U-käännöksen, ja hoidin ostokseni myöhemmin pienessä hiljaisessa lähikaupassa. Vastaus av:llä oli ettäei ole kiellettyä ja shoppailu on kivaa ja pakkokin kun ei ole muka vaihtoehtoja. Myöhemmin julkaistut tartunta- ja kuolinluvut osiittavat että rksponentaalinen leviäminen on käynnissä.
Mikseivät suomslaiset noudata suosituksia väkijoukkojen välttämisestä. Tänään lehdet kertovat että ulkoliikuntapaikat ovat tukkoon saakka ruuhkaisia. Onko pakko? Näin ei leviäminen esty. Tämä rajoittaminen pitkittyy. Se osa joka tottelee jo nyt kärsii rajoituksista kauemmin, kun osa on sitä mieltä että minä minä minä teen mitä tykkään. Ja ihmisiä sairastuu ja kuolee.
Kommentit (8)
Olen eri mieltä aloittajan kanssa siitä, että kaupat olisivat ruuhkaisia. Sen olen huomannut, että ihmiset ulkoilevat tällä hetkellä todella paljon ja suosituimmat puistot sekä reitit ovat täynnä väkeä.
Nykyisessä arkielämässäsi olen huomannut sanan ilmiön. Itse haluaisin välttää kontakteja ja aiemmin niin rauhallinen asuinympäristö ja hiljainen pikku lähikauppa onkin viime aikoina muuttunut omituisen ruuhkaiseksi, että on ilmeisesti oikeasti mietittävä täyskotikaranteenia. Ulkona vastaan tulee koko ajan ihmisiä, heitä istuu siellä täällä ryhmissä puiston penkeillä ja ulkoilupaikoilla, leikkipuistoissa on usein monia lapsia samaan aikaan, lähikaupassakin on lähes tungosta. Taloyhtiön pihallakin on usein väkeä, vaikkei ennen juuri ollut. Koko kurjan ja sateisen talven oli niin hiljaista ja missään ei ollut koskaan ketään. Kaupassa usein oli max kolme asiakasta kerrallaan. Näköjään tässäkin lähiössä todellisuudessa asuu paljon ihmisiä, jotka nyt sitten ovat löytäneet liikunnanilot ja todenneet isot kaupat liian täysiksi ja siksi alkaneet suosia lähikauppaa. Mä taidan kyllä nyt siirtyä kotiinkuljetuksen asiakkaaksi ja pysyä poissa ns ulkoilualueilta. Jos täällä ennen tuli kontakteja ulkoilemalla ja lähikaupassa samalla käymällä noin 3-6, niin nyt se on noin 20-30, jos lasketaan kaikki ohikulkevat ihmiset.
Et taida käsittää ettet kuole vaikka käyt kaupassa.
Vanhuksia kuolee joka päivä.
Oon muutaman kerran käyny Prismassa (Tampere) klo 8-9 välillä ja asiakkaita on ollu jo ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä aloittajan kanssa siitä, että kaupat olisivat ruuhkaisia. Sen olen huomannut, että ihmiset ulkoilevat tällä hetkellä todella paljon ja suosituimmat puistot sekä reitit ovat täynnä väkeä.
Pk-seudulla Prisma töiden jälkeen perjantaina. - viikonlopun ruokia oltiin varmaan hakemassa töiden jälkeen mutta kannattaako moinen, eikö voisi ajatella että yekee vaikka ylimääräisen kauppareissun? Automarket kuitenkin ja parkkipaikasta päätellen suuri osa autolla liikkeellä.
Olen täydellinen joten minun ei tarvitse viettää aikaa karanteenissa. Miehen veli määrättiin karanteeniin kun oli altistunut koronalle mutta ei noudattanut sitä.
Eilen käytiin miehen kanssa kaupassa ja hakemassa paketti kiskalta.
Vierailija kirjoitti:
Et taida käsittää ettet kuole vaikka käyt kaupassa.
Vanhuksia kuolee joka päivä.
Vai ei voi kuolla kaupassakäyntiin? Kyllä siihen ainakin ovat ovat edellytykset nousseet. Ja vaikka ei ihan sentään kuolisi, niin kuka haluaa jonkun ällön kiinalaisen lepakkoruton, joka on tartuttava vähintään kuukauden ja voi tappaa omia läheisiä?
Missäpäin ihmiset edelleen shoppailevat niin, että Prismakin on täynnä? Mä käyn ostamassa ruuat yhdestä suositusta Prismasta, mutta se on nykyään ollut todella tyhjä asiakkaista. Hyvin rauhassa on saanut tehdä ostokset ja kassajonoja ei ole ollut.