Osa ruuasta uhkaa loppua koronan vuoksi – Suomi suunnittelee tilauslentoja ukrainalaisille työntekijöille
Veikkaanpa, että jos maksaisivat suomalaisille työntekijöille sen kympin tunti, ei olisi mitään ongelmia saada ihan kelpo työntekijöitä.
Olin aikanaan ”viimeisiä suomalaisia” noissa kausitöissä. Mua pyydettiin hommiin, koska osaan hoitaa tarvittaessa myös suurtalouskeittiötä. Olin käynyt amislukion, eli myös ammatillinen tutkinto.
Ihan suoraan tilalliset myönsivät, että venäläisiin, puolalaisiin (ainakin silloin) ja myöhemmin ukrainalaisiin työntekijöihin siirryttiin, koska he olivat halvempia.
Kommentit (25)
Tiedätte mikä puolue haluaa hoitaa Suomen asioita niin, että tämä ei ole jatkossa enää mahdollista.
Ulkomaista halpatyövoimaa rahdataan pelloille samalla kun suomalaisia (nuoria) on massoittain työttöminä. Yritysten työntekijöiden palkkoja alkaa maksaa valtio (velkarahalla) 😵! Firmoja joukolla konkkaan ja tappo-työttömyys. Terveydenhoito ja hygienia THL-savimaja-voodoo-poppamiesten käsissä 👹. Ihmisiä alkaa kuolla täälläkin kuin kärpäsiä!
Tämä pissis-h0m0-hallitus ei selviä tästä, nuo kantturat 🐄 ovat jo nyt möhlineet oikein olan takaa. Kun terveydenhoito ja talous romahtavat, on ankeita aikoja tiedossa vuosiksi! 🥵
PS. Närpiön ökyhurrien kasvihuoneet 🥒🍅 ovat pyörineet jo vuosikymmenet halvalla ma-tu-työvoimalla 👷🏿. Kasvihuoneet loistavat 30 asteen pakkasessa lumihangen keskellä ☃️ jäteöljylämmityksellä 🔥! Hurriekologiaa 🤑, öljyn raskasmetallit päätyvät mausteiksi kasveihin 🍄! No, monikulttuurisuus on rikkautta! Sori siitä!🤪
Pakoloiset vihannestarhoille töihin niin saavat omaa rahaa ja kotoutuvat paremmin :)
Rakennusteollisuudessa on pitkät alihankintaketjut, sinne on pesiytynyt myös rikollisia toimijoita.
Toivottavasti nämä jutut rupeaisivat nyt paljastumaan. Tuohan on silkkaa riistoa. Jotenkin käsittämätöntä ainakin itselleni, että tällaista tapahtuu Suomessa, mutta olen jo vuosia ihmetellyt, miksi en itse pääse töihin, kun kielitaidottomat ja kouluttamattomat ulkomaalaiset tuntuvat työllistyvän niin helposti samoihin töihin, joita itsekin olen hakenut. Että pistää vihaksi. Ja sitten päälle vielä vielä haukutaan suomalaisia työttömiä.
Linkitin tuon ylen artikkelin kun näin sen toisessa ketjussa, luin ja järkytyin. Tuo medialle omilla kasvoillaan puhunut latvialainen Ilir on suorastaan sankari.
Eiköhän ahneille tule vielä se kuuluisa loppunsa.