Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa ruuasta uhkaa loppua koronan vuoksi – Suomi suunnittelee tilauslentoja ukrainalaisille työntekijöille

Vierailija
04.04.2020 |

Veikkaanpa, että jos maksaisivat suomalaisille työntekijöille sen kympin tunti, ei olisi mitään ongelmia saada ihan kelpo työntekijöitä.

Olin aikanaan ”viimeisiä suomalaisia” noissa kausitöissä. Mua pyydettiin hommiin, koska osaan hoitaa tarvittaessa myös suurtalouskeittiötä. Olin käynyt amislukion, eli myös ammatillinen tutkinto.
Ihan suoraan tilalliset myönsivät, että venäläisiin, puolalaisiin (ainakin silloin) ja myöhemmin ukrainalaisiin työntekijöihin siirryttiin, koska he olivat halvempia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Myös lyhyt kommentti 6 on multa, juuri palstan sulkeutuessa laitettu.

Jo silloin 20+ vuotta sitten, kun esim marjatilat pyörivät vielä osin suomalaisella, osin ulkomaisella työvoimalla, näille maksettiin useissa paikoissa käytännössä eri palkkaa. Vaikka palkka oli urakkana (esim per mansikkavakka), ulkomailta tulleiden työntekijöiden palkasta vähennettiin ties mitä ”kuluja” lakanarahasta ja autokyydeistä alkaen. He eivät osanneet eivätkä uskaltaneet protestoida. Töitä ei myöskään jätetty kesken viikon jälkeen, kun lippu kotiin oli tietylle päivälle. Hammasta purren ja tippa linssissä osa veti keikan loppuun.

Moni oli pettynyt siihen, mitä käteen jäi esim. huonona kesänä, jolloin marjaa ei vaan ollut. Näistä ei tietysti ikinä puhuttu. Lehtijuttuihin pääsivät ne tyytyväiset korkeakoulutetut, jotka kertoivat tienaavansa Suomessa kesälomansa aikana triplasti sen, mitä kotona Venäjällä (tms) koko muun vuoden aikana.

Mä olin töissä mukavalla ja oikeudenmukaisella työnantajalla, mutta hän oli poikkeus noiden joukossa.

Toivottavasti nämä jutut rupeaisivat nyt paljastumaan. Tuohan on silkkaa riistoa. Jotenkin käsittämätöntä ainakin itselleni, että tällaista tapahtuu Suomessa, mutta olen jo vuosia ihmetellyt, miksi en itse pääse töihin, kun kielitaidottomat ja kouluttamattomat ulkomaalaiset tuntuvat työllistyvän niin helposti samoihin töihin, joita itsekin olen hakenut. Että pistää vihaksi. Ja sitten päälle vielä vielä haukutaan suomalaisia työttömiä.

Linkitin tuon ylen artikkelin kun näin sen toisessa ketjussa, luin ja järkytyin. Tuo medialle omilla kasvoillaan puhunut latvialainen Ilir on suorastaan sankari.

Eiköhän ahneille tule vielä se kuuluisa loppunsa.

Vierailija
22/25 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte mikä puolue haluaa hoitaa Suomen asioita niin, että tämä ei ole jatkossa enää mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaista halpatyövoimaa rahdataan pelloille samalla kun suomalaisia (nuoria) on massoittain työttöminä. Yritysten työntekijöiden palkkoja alkaa maksaa valtio (velkarahalla)  😵! Firmoja joukolla konkkaan ja tappo-työttömyys. Terveydenhoito ja hygienia THL-savimaja-voodoo-poppamiesten käsissä 👹. Ihmisiä alkaa kuolla täälläkin kuin kärpäsiä!

Tämä pissis-h0m0-hallitus ei selviä tästä, nuo kantturat 🐄 ovat jo nyt möhlineet oikein olan takaa. Kun terveydenhoito ja talous romahtavat, on ankeita aikoja tiedossa vuosiksi! 🥵

PS.  Närpiön ökyhurrien kasvihuoneet 🥒🍅 ovat pyörineet jo vuosikymmenet halvalla ma-tu-työvoimalla 👷🏿. Kasvihuoneet loistavat 30 asteen pakkasessa lumihangen keskellä ☃️ jäteöljylämmityksellä 🔥! Hurriekologiaa 🤑, öljyn raskasmetallit päätyvät mausteiksi kasveihin 🍄! No, monikulttuurisuus on rikkautta! Sori siitä!🤪

Vierailija
24/25 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoloiset vihannestarhoille töihin niin saavat omaa rahaa ja kotoutuvat paremmin :)

Vierailija
25/25 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusteollisuudessa on pitkät alihankintaketjut, sinne on pesiytynyt myös rikollisia toimijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi