Isojen tyttöjen vaatteet
Miksi plus kokojen mallistot ovat niin tyylittömiä, etenkin housut ja farkut? Yläosat ovat harteista tavallisia tai pienehköjä mutta lantion kohdalta todella leveitä ja massiivisia. Onhan myös olemassa harteikkaita ja keskivartalolihavia naisia, ei kaikilla ole valtavaa takapuolta.
Kommentit (5)
Onhan noissa mitoituksissa ongelmia. Olen suht harteikas mutta normaalipainoinen, tosin keskivartalolla on vähän ylimääräistä. Käytän normaali mitoituksen vaatteita, mutta ne ovat usein todella kapeita hartioista ja jos pikkuisen isomman koon ottaa, niin vaate levenee liikaa alaosan kohdalta. En haluaisi myöskään miesten vaatteita käyttää, koska haluan näyttää naiselta.
Tilaa ompelijalta omilla mitoilla juuri sellaiset kuin haluat <3
Plus mallistojen farkut on tosiaan aivan järkyttävän rumia.
Tunika ja leggarit menee kaikille. Myös isoille tytöille.
Kun on lihava, kaikilla jakautuu läski vähän eri lailla. Joillain on pienet jalat ja iso maha, toisilla valtavat käsivarret, joillain kertyy tisseihin ja pyllyyn. Mahdotonta, että vaatteet suunniteltaisiin niin, että ne sopivat kaikille, etenkin istuvat vaatteet. Pienempikokoisilla ei ole niin paljon sitä, mikä jakautuisi mihinkään. Mutta jos on jotenkin muuten "outo" vartalo, kuten vaikka iso peppu ja kapea lantio, niin ongelma on varmaan vähän samanlainen kuin meillä lihavilla.
Vaikka itse olenkin aika tasapaksu joten elämäni on helpompaa kuin vaikka niillä, joiden kaikki läski kertyy vatsaan, olen ratkaissut ongelman helpoimmin pudottamalla painoa. Mutta jos rahaa on, miksei teettäisi sopivia vaatteita.