Työnantaja pakottaa töihin vaikka olen riskiryhmäss
Jos saan taudin ja kuolen, onko työnantaja syyllinen? Saako mun lapset korvauksia?
Kommentit (20)
Hei, tässä maassa on miljoona riskiryhmäläistä, ei me kaikki voida kotona piileskellä. Itse kuulun 2 eri riskiryhmään ja töissä käyn ja todellakin toivon että saan jatkossakin käydä eli että työnantaja ei mene nurin Koronan takia. Päivä kerrallaan, jos korona tulee niin sen kun tulee, en sitä murehdi. Muutenkin olen sinut oman kuolevaisuuteni kanssa, kun olin 2 vuotta sitten onnettomuuden jälkeen ihan vähällä kuolla. Siinä samalla poistui kaikki kuolemisen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Voi pakottaa
Toki voit pyytää palkatonta tai irtisanoutuav
Huomasitko, että samaan aikaan kielsit ja myönsit saman asian?
Työnantaja pakottaa -> ei voi ottaa palkatonta.
-Ilmottaudu kipeäksi tai jotakin vastaavaa ap.
En tiedä. Ilmeisesti voi. Mutta epidemia jälkeen näistä tulee kyllä jälkipyykkiä. Ei voi olla niin, että työnantajalla on oikeus tappaa työntekijöitä piittaamattomuudellaan. Edes valmiuslaissa ei ole sellaista pykälää, joka vapauttaisi työnantajan työsuojeluvastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Voi pakottaa
En sitä kysynyt vaan onko sitten vastuussa jos kuolen? Jatkan kyllä töissä käymistä ja tiedän että voi pakottaa. Se ei ollut ongelma.
Toki ei tuu palkkaakaan jos jäät kotiin
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä maassa on miljoona riskiryhmäläistä, ei me kaikki voida kotona piileskellä. Itse kuulun 2 eri riskiryhmään ja töissä käyn ja todellakin toivon että saan jatkossakin käydä eli että työnantaja ei mene nurin Koronan takia. Päivä kerrallaan, jos korona tulee niin sen kun tulee, en sitä murehdi. Muutenkin olen sinut oman kuolevaisuuteni kanssa, kun olin 2 vuotta sitten onnettomuuden jälkeen ihan vähällä kuolla. Siinä samalla poistui kaikki kuolemisen pelko.
Se ei olekaan pelkästään se, että sinä kuolet vaan se, kuinka monta tartutat ja kuinka moni heistä kuolee takiasi.
Ajattelisit muitakin välillä.
Ei ole vastuussa. Ei Suomessa kukaan koskaan ole. Muistele vaikka sikapiikkiä ja narkolepsiajupakkaa.
Hae saikkua uupumuksen takia tai irtisanoudu.
Työnteko on vapaaehtoista, mutta jos työnantaja tarvitsee työntekijää etkä voi mennä niin sinun on varmaan irtisanouduttava. Saa joku pystyvä paikkasi.
Jos hinkuat eristäytyä niin eristäydy. Mutta ei siitä kukaan palkkaa maksa. Ei ne kotoa tuu hakemaan
Ap tässä, en mä halua irtisanoutua tai jäädä saikulle. Ei mua pelota töissä käydä mutta se kiinnostaa saako mun lapset korvauksen jos mä kuolen Töissä saatuun tartuntaan.
Kaikillahan on joku omainen jonka takia ei voisi olla töissä, lapset iäkkäät vanhemmat tms.Ei siitä mitään tule että kaikki rintamakarkurit ottavat saikkua. Mites luulette että teihin suhtaudutaan sitten kun kaikki on ohi.
Tuskin tämmöisessä tilanteessa mitään yksittäistä firmaa voi syyttää sairastumisesta tai kuolemisesta. Eiköhän sitä jälkeen päin katsota mikä oli thl:n, hallituksen ym. käsitys tilanteesta ja nythän se on että töissä jatketaan normaalisti. Etätöitä on suositeltu jos se on mahdollista mutta kaikille se ei ole.
Mutta jos palkatonta et saa niin mieti irtisanoutumista.
Itse irtisanouduin. Onneksi on puskuria karenssin ajaksi. Hoitakoon pomot potilaat kotihoidossa, kun eivät edes suojaimia anneta hoitajille. Käsidesiäkään ei saa. Nyt voivat esimiehet sieltä turvallisista toimistoistaan jalkautua niihin oikeisiin töihin, kun hoitajat kaatuvat ja irtisanoutuvat. Peipponenkin voisi kokeilla niitä oikeita töitä joskus.
Ota sairaslomaa. Helposti sitä masennukseen sairastuu.....
Ihan mielenkiinnosta, onko aloittajan työ erityisen riskialtista koronan suhteen?
Jos työ on yksinäistä puurtamista suhteellisen steriileissä oloissa, niin mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, en mä halua irtisanoutua tai jäädä saikulle. Ei mua pelota töissä käydä mutta se kiinnostaa saako mun lapset korvauksen jos mä kuolen Töissä saatuun tartuntaan.
Ei korvaa työnantaja koska kukaan ei voi todistaa, että sait tartunnan töistä etkä vaikkapa kauppareissulta.
Vierailija kirjoitti:
Korvauksen keneltä? Työnantajaltako? Ei todellakaan saa. Eikä keltään muultakaan. Et voi edes millään tietää oletko saanut tartunnan töistä.
Voi pakottaa