Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SYYSystävat PERJANTAIHIN♥

30.06.2006 |

Pino pystyyn!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nean nukkumaan meno ja alkuyö oli taas rauhattomia. Mies pohti, et jos syynä onkin pahamaineinen Pikkukakkonen! :-D Mut siinä saattaa olla perää. Kun normaalistihan Nekku ei kato telkkua, eikä se oo meillä auki iltaisin. Jos sitten sieltä on jäänyt jotain juttuja pyörimään päähän. Tänään ei siis lastenohjelmia, voi olla melkoinen protesti tiedossa! No, mä oon kaupungilla, mies hoitaa Nekun! :)

Jatu, ihanaa, liikuntarajoitteinen mummi-ystäväsi on siis tänään asiantuntevissa ja hyvissä käsissä! ;-D Ihanaa nähdä!

Lilalle on pitänyt sanomani, että voi ärsytys sitä Kelaa!!!!

Ja Hilulle paljon halauksia ja voimia, olet ajatuksissa!

Mitähän Kerpulle kuuluu?

Maija, kiva kun kerroit kuulumisia! Vau, mikä talo ystävälläsi! Oispa meilläkin! :) Voimia hoitoonviemis mietintöihin!

T-P, hienoa, et vielä mennyt hyvin vehnäkokeilu! Ja en mäkään tykkäis, et Nealle salaa syötettäis herkkuja! Nealla sama ku Onnilla, et ei tartte paljon makeaa syödä, ni maha on kivikova ja siksi mekään ei herkkuja anneta usein. Sillon kun vieraita jne. Ollaan saatu isovanhemmillekin sanoa, et vaikka Nea tykkää pullasta, ni älkää nyt hyvänen aika alkako sen takia leipomaan!! Kun ei sitä pullaa anneta, ku kerran, kaks ja se riittää!

Eilisestä asti särkenyt lonkkia, alaselkää, mahakin aristaa, ei kivaa. Oikein kateudella mietin Kukkuuta pesemässä reippaasti mattoja ja mä olen niin vaivainen! Kohta se vauva taitaa tosissaan olla Kukkuu sylissäsi! :)

Nea tehnyt lakkoa itse syömisen suhteen, mikä on aika rasittavaa. Pitkään söi jo hienosti itse ja nyt ei juuri malta/viitsi/halua, valittaa vaan, että äiti/isä syöttää!! Pitäiskö olla tiukkana, et syö itse, kun osaat tai sitten et syö ollenkaan, vai vaan kiltisti auttaa joka kerta. Kun osaa kuitenkin..pelkään et tottuu syöttämispalveluun, eikä sit enää viitsikään syödä itse. Onkos kellään mielipidettä tähän?

Lämmin päivä tulossa, puistoa kohti taas kun Nekkulainen herää. Eilinen päättyi taas hiekan ja erikokoisten kivien syöntiin ja äidin raivoon..huoh.. Ja puistotuttu vielä kertoi kamalan tositarinan tutusta 1-vee pojasta, jolle kiven syönti oli kuolemaksi.. Kivi henkitorveen, 8kk oli ollut koomassa ja sitten kuollut. Oikeesti välillä pelottaa, et Nekku vetäsee kiven henkeen. Illalla oltiin vielä takapihalla leikkimässä ja sielläkin alkoi taas kivien syönti ja sit oli kotiin lähdettävä.

Voi miten jo odotan, et pääsen tänään sinne kaupungille! Oma aika tulee tarpeeseen! Mukavaa päivää kaikille ja voimia kaikille tarvitseville!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19+4

Vierailija
2/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa alkaa tänään. Tosin, varovasti ilmoitin miehelle, että joudun töihin ainakin vielä keskiviikkona. Hän siihen, että niin munkin täytyy vielä tehdä hommia. Että tämmoinen työnarkkariperhe täällä. Omat työkuviot alkaa hahmottua. Tiedossa syksyllä kaikkea kivaa ja mitä todennäköisesti pääsen kuukausipalkalle, mutta silti saan tehdä mitä haluan :). Ehkä en nyt ihan, mutta olen mukana uudessa ja aina haaviessani olevassa hommassa. Intoa siis piisaa :). Vähän jännittää miten arki sujuu, kun molemmat vanhemmat suhtautuvat työhön aika intohimoisesti. Pitää opetella sanomaa se kuuluisa EI.

Päivähoitoasia se on täälläkin tapetiilla. Huolenani on lähinnä Otso, jolla on äitiin takertumisvaihe (Oidipus?). Toivotaan, että se helpottaa ennen syksyä. Valman päivähoidon aloitukseen suhtaudun aika kevyesti. Hän kun osaa puhua jo aika hyvin, tykkää töuhututa ulkona ja sisällä ja innostuu kaikenlaisesta toiminnasta. Tietty syksyllä pk:n aloitta monta pientä ja huuto on usein kovaa. Ja kokemuksesta tiedän, että 2-vuotiaat ovat aika isoja, sillä meidän alueella aloitetaan päivähoito kovin pienenä. Toki alussa voi olla vaikueksia, mutta Valma kyllä sopeutuu. Tarkoitukseni oli että lapsilla on vapaapäiviä 6 kuukkaudesta, mutta mun on kyllä vedettävä se takasin. Voidaan toki pitää vapaapäiviä, mutta täyttä maksua maksaen. Täytyy siis soittaa päiväkotiin vielä tänään. Maijalle ja Lempille tsemppiä päivähoidonaloitukseen, usein se on lopulta rankempaa äidille. Minä taidan suhtautua turhankin rennosti, kun tämän hetkinen tilanne on niin kamala. Ei ole työaikaa, eikä vakkari hoitajaa. Ja töihinkin tekee mieli. Hyi hyi, mikä äiti.

Hui Kukkuu, kohta se on lähtö ja eipä se T@hdellakaan ole kaukana.

Lomalle lähtijöille, mukavaa lomaa. Siitä tulikin mieleen, että täytyy vielä varmistaa, että meillä on mökki. Sieltä kun ei ole tullut mitään dokumenttia. Varausmaksu on kyllä maksettu.

Mäkin kuulin, että Ayappi on lomamatkalla. Niillä on pyörillä kulkeva koti :). Vai että Lappiin asti ajattelivat mennä...

Valma nukahti sohvalle.

Aurinkoista päivää kaikille.

Pile

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs mennä ruokkimaan naapuruston eläimet; kani ja kolme kissaa. Kissojen vakiruokkija on reissussa. Vielä niitä kissoja ei ole viety pois mutta ei niitä varmaan kukaan meistä ota, joten ne viedään eläinkotiin (tai joku semmonen). Sieltä ne sitten toivottavasti pääsee hyvään kotiin. Mieli kyllä tekis ottaa ne pennut mutta miten emon sitten käy?

T@hti ja Enkeli, kiitos. Minunkin mielestä vanhemmat ovat ne, jotka päättävät, mitä lapsi syö ja milloin. Miksi se on muiden niin vaikea tajuta? Minä kysyn aina kaverin luonakin ollessa, jos kaverin lapsi haluaa keksiä tms. että saako antaa.

Tänä aamuna pitäs mennä sorsia ruokkimaan. Tuli luvattua Onnille. Se tykkää siitä puuhasta ja sanokoot muut mitä tahtoo, me ruokitaan niitä. No paikka on semmonen iso puisto tuolla keskustan lähellä, että siellä niitä kai saakin ruokkia.

Eilen käytiin parin tunnin veneretkellä serkkupojan kanssa. Siis pienen pieni soutuvene, jossa pienen pieni moottori. Joella käytiin. Tänään ehkä mennään illalla myöhään uudelleen, meno olis yhdelle saarelle paistamaan makkaraa.

Tosiaan, Kukkuun ja T@hden h-hetki on lähellä! Eikä se Öttiskään enää kauaa joudu odottaan. Niin se aika kuluu.

Nyt en kykene muuhun kuin omaan napaan, jota tavoitteleen tähän muotoon ).(

T-P

Vierailija
5/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean vaikeaa olla yhden lapsen äiti. Aamukahvillakin piti piirtää nasuja ja matoja, eikä tietskarilla saisi olla, vaan istua lattialla. Huh huh. Minä kun en edes ole mikään piirtäjä.

Jotta onneksi tulee lisää lapsia, että viihdyttävät toisiaan, kuuletteko ironian äänessäni?

Kiintoisa päiväkoti-työnarkomaniakeskustelu viriämässä juuri kun katoan markkinoilta ainakin vuodeksi. Omia ajatuksia Poikasen päiväkotiuralta: jotenkin koko ajan kuvittelin, että hoito on joku ohimenevä kiusa. Kun Poikanen täytti kolme, oli todettava, ettei niin ollut. Jos jotain tekisin nyt toisin, niin tekisin selvemmän päätöksen siitä, että nyt on töiden ja hoidon aika.

Ja nyt Kukkanen sai totaaliheparin.

Kukkuu

Vierailija
6/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni hetki itselleen. Meillä melkeen on helpompaa aamulla yhden lapsen kanssa. Ainakin siltä osin, ettei tarvi suihkussa kuunnella kauheaa riehumista, tappelua ja ehkä sitten huutoa, kun jotain sattuu. Muuten on sujunut ihan ok, että esikoinen on kotona. Just tajusin, että puolet esikoisen kesälomasta alkaa olla jo ohi.

Kukkuulla taitaa olla kova pesänrakennusvietti, kun mattojakin pesee. Mun mielestä toi on jo merkki, että kohta pääset tositoimiin:)

Me ollaan suunniteltu jo vähän enemmän lomajuttuja. Ensi viikolla lähdetään mökille, sitten sinne Turkkiin. Turkin jälkeen varastetaan kenties yksi yö tai ainakin yksi päivä itsellemme ja lähdetään Tallinnaan tai vaan picnic-risteilylle. Sen jälkeen sitten kohti Oulua (jos enää jaksetaan:). Eli jos tullaan Ouluun, niin heinäkuun loppupuolella sitten! Sorry, etten osaa tarkemmin sanoa, mutta ilmottelen kun tiedän paremmin aikatauluja.

T: Ynis

Vierailija
7/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on 6 pvää myöhässä ja testiin ilmestyi aamulla kaksi viivaa. Jos kaikki menee hyvin, niin maalisvauva tulee! Että näin tyylikkäästi onnistui välttää tätä kuvotusoloa kesälomien yli...

PItää jatkaa töitä.

Vierailija
8/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukut ja varpaatkin pystyssä, että kaikki menee hyvin!!!

Muuhun kirjuuttamiseen en nyt kykene....

Mimmu ja mukelot

Vierailija
9/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, siunausta!

K

Vierailija
10/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa ollessani ajattelin syysmammoja usein, ja kyllä mielessä pyöri toive että Tealla olisi tällaisia uutisia...

Onnea, siunausta ja enkeleitä pienen ihmisentaimen matkalle!

T. Ankkis (sormet ja varpaat pystyssä)

Vierailija
11/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tea,ihanaa,onnea..mulla on ihan vedet silmissä :-) Hali!!

Tulee Kukkuusta mieleen oma eka odotus,poika synty heinäkuun puolessavälisä ja minä vielä ikkunoita pesin ihan tyytyväisenä.Mies kyllä sitten kielsi kun näytti kuulemma vaaralliselta..avoin ikkuna ja isomahanen nainen ;-))

MAija:Kiva ku tulit käväseen

T-P:Tuossa herkkuasiassa olisin toiminu ihan samoin..Äiti päättää!!!

Kiva et Yniksen lomasuunnitlemat alkaa selvitä!

Vai on se Ayap karannu autoilemaan mitään ilmottamatta..HÖ!!!

Tsemppiä kaikille hoito ja työkuvioita pähkäileville!!!

Kohta vika rota-käynti..

jatu

Vierailija
12/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon tarrasukkia masuasukille matkaan. Ihana uutinen. Onnea onnea paljon.

Tänään pitäis siivota, taas jälleen kerran. Illemmalla ajatteltiin lähteä kauppatorille ja lintsille käymään. Ei viitsi vaan kotonakaan olla.

Mattoja pitäis munkin pestä ja ikkunat. Keittiön matto tuskin puhtaaksi lähtee. Veeti on siihen niin paljon kaikkea ruokaa tiputtanut. Helpommalla pääsen varmaan kun ostan kokonaan uuden. Ja ikkunoiden pesu aina vaan jää kun ei oo ikkunanpesuainetta.

Eilinen päivä ilman herkkuja sujui hyvin. Pitää tänäänkin tsempata ja syödä vain terveellisesti.

Vaavi pyörii masussa vielä ihan miten sattuu. Eilennäkin viihtyi poikittain siellä. Veeti oli kyllä paljon rauhallisempi masuasukki. Liitoskivut on ikäviä. Yritän vaan antaa niiden olla vaikuttamatta liikumiseen.

Nyt ei tuu mitään kirjoitettavaa mieleen.

Ötts, Veeti ja masuasukki rv31+2

Vierailija
13/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu :))))

Mäkin arvasin et nyt on jotain kun niin iso pino aamusta.

Hilma muuten kaipasi lääkäri eilen illalla.

Huusi sängystään:Lääkäri apua tarvitaan!!!

Menin kattomaan niin jalassa oli näkymätön pipi,mihin tarvi laastaria...

Mulla on kans Enkelin tavoin raihnanen olo

(onneksi pesin matot jo ennen jussia ja ikkunat :)

Vaavi painaa jotenkin oikean jalan hermoja ja AU kun sattuu välillä.

No kolme viikkoa enään kun mies jää lomalla,kun sinne selviää.

Kuuma päivä näyttäis tulevan.Aateltiin lähteä aamusta uimaan.

Tunti sitten herättiin joten päikkärit on vasta myöhään.

Mutta Hauskaa Viikkistä kaikille!

Niin ja Tähti ja Kukkuu voih kohta on H-hetket Ihkua!!!

Ramika rv33+ Ja Hilluva Hilma

Vierailija
14/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että saatiin sulta tällaisia uutisia!

Nyt ei pysty enempää, Ida tuholainen on taas vauhdissa...

Paitsi ihan pakko sanoa, et onnistuin tekemään tänään kokkareetonta perunamuusia, varmaan eka kerta mun elämässä!! Jaa, minäkö surkea kokki?? :D

Petra

Vierailija
15/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava uutinen! Onnea matkaan, pidän peukut pystyssä!

T: Ynis

Vierailija
16/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menee hyvin. Niihän siinä yleensä käy, että kun aikoo jotain (ei etovaa oloa kesälomaksi), se menee pieleen:) Just pari päivää sitten mietin, että mitenhän tämä teidän projekti etenee. Ajattelin jo, että teet Enkelit ja tuut kertoon uutiset sitten vähän myöhemmin:)

Aamulla kävin ruokkimassa kissoja ja meinas jo huoli tulla. Emo vaan kurvaili siinä ja puski ja maukui. Sieltä kissojen kotipesästä (iso lautaläjä pressun alla) tuli julmetun kokoinen siili. Täti meinas, että onkohan se syönyt kissan pennut kun ei niitä ole näkynyt. Minä jo huolestuin, koska se emo oli niin outo. Mutta tuli ne viimein leikkimään! Onneksi.

Vai on Ayap karannut reissun päälle kertomatta:) No Saamuska kertoo sitten paljon terkkuja koko syysväeltä, jos näkee Ayappia!

Ynis, pidetään mielessä heinäkuun loppu. Onhan tässä aikaa sinne vielä, joten eipä sitä sen tarkempaa suunnitelmaa voikaan oikein olla vielä. Minähän se täällä oon (ellen joudu anoppilaan..). Kivalle kuulostaa teidän suunnitelmat.

Lasten määrästä. Joo, sitähän se minäkin olen alkanut pohtia, että kyllä tässä saa olla melkoinen viihdytysautomaatti välillä. Ja kuinka pahaksi tämä onkaan mennyt - sen huomaa sitten vasta kun muutetaan omaan kämppään. Täällä kun mummu ja pappa reagoi heti kun Onska vaan inahtaa. Uskon siis kyllä, että tältä osin kahden ja useammankin kanssa voipi mennä helpommin. Olenpa mielessäni miettinyt sitäkin, että kun näyttää sille, että Onni kaipaa kyllä jo toisten lasten seuraa, niin tarhapaikkaa tekis mieli hakea keväälle... Auts, nyt sen sanoin ääneen! Kun ei täällä ole puistoissa ketään koskaan niin jää lapsikontaktit vähiin. Mutta toisaalta, tuo on vaan ajatus.

Huomioita lapsukaisestani. Olen nyt tarkkaillut tuota pienoista poikaani ihan huvin vuoksi ja huomannut, että Onnihan kulkee rauhallisesti tuolla ihmisten ilmoilla. Ja on muutenkin aika rauhallinen, esim. kaupungilla. Jos nostan Onnin kävelemään rattaista, se ehdottomasti haluaa pitää rattaista kiinni tai jos ollaan vaunuilla, se haluaa työntää niitä siitä jalkatelineestä. Eli pysyy hyvin hallussa poika. Vaikka muuten siis on kuin elohiiri eikä ole hetkeäkään paikallaan, niin julkisilla paikoilla homma sujuu. Tänäänkin käytiin äitin työpaikalla sairaalan kanttiinissa ja laitoin Onnin tuolille istumaan siksi aikaa, että ostetaan kahvit. Siinä se napotti kiltisti hattu pöydällä. OIkeastaan todella suloisen näköistä:)

No, alkoipas taas jutut rönsyileen. Tuo näennäinen (?) rauhallisuus on vaan pistänyt silmään viime aikoina. Oon paljon miettinyt vauhdikkaampia lapsia, joista täälläkin olen kuullut. Vink vink Jatu:)

No niin, isä tuli taas ja puheripulihan sillä on.

T-P

Vierailija
17/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana uutinen odottamassa!

Vierailija
18/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana uutinen! Oon tosi onnellinen puolestanne! :-) Siunausta pienelle ihmisenalulle! :) Ja toivottavasti ei kovin yökötä loman aikana!

Mä hengähdän tässä hetkeksi ennen kaupungille lähtöä, kun viimein sain Nekun nukkumaan. Kamalaa temppuilua, vaikka oli ihan poikki. Puistossa piti laittaa jäähylle pari kertaa rattaisiin istumaan, kun ei hiekan syömiselle tullut loppua..ei kivaa.

Onko kokemusta siivousroboteista? :-D Mä oon aina nauranut sellasille, mut nyt huomasin eilen onoff:in mainoksessa, et sellanen olis tarjouksessa 35¿ ja kun tää tilanne on, mikä on, alkoi houkuttamaan... Mies kyllä epäili, ettei sellasella tee mitään..mut epätoivo alkaa iskeä jo, kun mies illalla imuroi ja pesi lattiat ja aamulla tarttui jo pienet hiekanpalaset jalkapohjiin. Pitää varmaan käydä tänään kurkistamassa, millainen vekotin se on!

T-P, ihanaa että Onni noin rauhallisesti malttaa kävellä! Mulla ei tulis mieleenkään Nekkua päästä vapaaksi kaupungilla! Tosin liikenne täällä hieman erilaista, kuin siellä! Mutta jos Nea saa kävellä, ni silloin jonkun muun vahdittava rattaita ja toisen lasta.. Ja ei juuri suostu kiinni pitämään kädestä kiinni..

Mut palaillaan taas!

Enkeli1 ja Nea+minivauva

Vierailija
19/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten se juuri teille sopivan lapsen aika. Ihan tuli kyynel silmään. Ihanaa!

TeePeen pohdintaa Onnin rauhallisuudesta on pakko sanoa, että meillä myös Valma haluaa kävellessä (yleensä) pitää joko rattaista tai kädestä kiinni. Ei sinkoile tielle eikä muutenkaan ole arvaamaton. Kotona tai puistossa sitten viipottaa menemään ja kiipeilee. Luulen, että lapsesta on oikeasti aika pelottavaa liikkua kadulla yksin, ilman että olis missään kiinni. Ei Otsokaan koskaan ole säntäilly tiellä, lienee silläkin vaikutusta, että ollaan aina asutta kaupungissa.

Tänään lapsia on enää kaksi ja täytyy sanoa, että se helpompaa kun kolme ;). Mutta tavallaan kaksi on helpompi kuin yksi. Paitsi illalla.

Kohta täytyy mennä palauttamaan vanhan kämpän avaimet. Ihme säätöä, kun eilen jo tavattiin vuokranantajan kanssa, mutta tänään sitten vasta avainten luovutus. Samalla nään kyllä uudet naapurit.

Pile

Vierailija
20/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viude, että on mageeta saada tällaisia uutisia.

Me olemme kotiutuneet jokunen päivä sitten mökkireissuilta ystäväpariskunnan luota Korppoosta. Oli loistavaa! Myös reissu mummonmökille hämeen syrämmeen meni hyvin. Gepardi vain hoki koko ajan Iljaa Iljaa (silja) ja roikkui uuden idolin lahkeessa (ja äidin mutta siinä ei ole mitään uutta) sekä huhuili lisää vettä lisää vettä ja olisi päistikkaa tahtonut milloin mereen, järveen tai kasteluvesisammiooon.... Toisaalta reissuilussa on ne toisetkin puolensa, joiden takia on aina niiiin kiva tulla myös kotiin.

Tänään teimme reissun falkullan kotieläintilalle. Leppoisaa! Syy, etten ole nyt nettaillut vauvasivuila löytyy asuntokuumeesta joka on maximaalisissa mitoissa. Oikotieetuovi käy kuumana. Laina haussa ja pari jutskaa kiikarissa. Emme kuitenkaan meinaa hätäillä...

Hoitoahdistus:

Yritän aktiivisesti unohtaa, että menen syksyllä töihin ja lapsi tarhaan. KÄytiin tutustumassa hoitopaikassa, joka oli ihan perussetti. Plussana vaikeasti ja lievästi kehitysvammaisten ryhmät. Täti oli ok ja suostuvainen tahtomaani pehmeään laskuun. (1.8 paikka alkaa 14.8 työt) *ennakoiva äiti* Miten muissa paikoissa nukutaan? tuolla on käytössä siskonpeti.

Kukkelihan saattaa olla samaan aikaan synnärillä kuin hyvä ystäväni. (la 9.7) Ainakin sijainnin puolesta sama laitos. Vai menetkö vanhaan tuttuun? Jännät paikat teillä viimemetrisillä, joita näyttää vain siunaantuvan enemmän ja enemmän. (meillä muuten pitää piirtää aina mamma, pappa tai kukka -ja muumeista tulee poikeuksetta hyvin epäsuhtaisia ;))

maratonikirjoitus loppuu nyt

hk