Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko yrittänyt tukea paikallista? Kerro, mitä olet ostanut.

Vierailija
04.04.2020 |

itse ostin kukkia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan arkisin lounaan kotiin jostain lähellä olevasta pienemmästä ravintolasta. Teen etätöitä kotoa, enkä ehdi kokkaamaan kunnolla missään välissä (olen opettaja, ei omia lapsia).

Kukkiakin olen hakenut joka viikko läheisestä kukkakaupasta. Tosin olen käynyt siellä viikoittain jo vuosia.

Paikallisesta sisustusliikkeestä ostin astiaston.

Vierailija
2/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkoja paikalliselta halkoukolta. Ruisleipää ostan eräältä maatalon emännältä, joka on kova leipomaan. Kalaa - tuoretta sekä savustettua hankin yhdeltä sairaseläkeläiseltä, joka käytännössä asuu järvellä. Nurmikon hoitaa naapurin nuoriso kohtuuhintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin viikonlopuksi ruokia cateringfirmasta.

Vierailija
4/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on päätetty kerran viikossa hakea jotain noutoruokaa ja nimenomaan pieniltä paikallisilta, ei ketjuilta eikä mamupaikoista. Viimeksi pizzaa täysin kotimaisesta yli 30 vuotta vanhasta pizzapaikasta.

Vierailija
5/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut lähialueen ei-ketju ravintoloista ruokaa ja leipomoista leipää ja herkkuja. Eipä sitä muuhun kuin ruokaan tule kulutettua rahaa normaalistikaan.

Vierailija
6/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuvat joka tapauksessa. Joku yhden asian ostaminen ei auta kissan aivastuksen vertaa.

Vierailija
7/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut paikalliselta pitopalveluyrittäjältä ruokaa kotiin viikoittain. Kahvilasta olisin hakenut herkkuja, mutta oli laittanut kokonaan firman kiinni. Jos pysyn terveenä niin tilaan pääsiäisen lomaviikolleni jalkahoidon kosmetologille, haluaisin kyllä kasvohoidon mutta hiukan pelottaa olla niin lähellä toista.

Netistä olen tilannut parista pienemmästä verkkokaupasta.

Vierailija
8/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatuvat joka tapauksessa. Joku yhden asian ostaminen ei auta kissan aivastuksen vertaa.

No eihän se auta normaalitilanteessakaan, jos asiakkaita on yksi tai kaksi. Mutta jos on monta, niin joku pelastuu. Monia kaatuu, mutta suosituimmista ostaa useampi ja niitä jää. Tässä kaupungissa on ollut kahviloista aika lailla ylitarjontaa muutenkin ja kampaajia on joka paikassa paljon.

Vierailija
9/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suosinut paikallisia pienyrittäjiä, kuten leipomoita, kahviloita ja ravintoloita, ja ostanut tuotteita mukaan.

Vierailija
10/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo aiemmin kaiken mahdollisen suomalaisena.

Esim. kengät ja sukat.

Vierailija
11/11 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalis-huhtikuun aikana korjauttanut molemmat autot lähipajalla. Toisessa toki huoltovälikin tuli täyteen, toiseen tehtiin vähän ekstraa.

Käyn pienessä lähikaupassa (jossa en siis yleensä asioi), olen ostanut ruokaa uuden paikallisen yrittäjän lounaspaikasta nyt etätöissä ollessani. Taloon vaihdettiin viime kuussa rännit, kotimaisia työmiehiä ja vähän pienempi kattofirma.

Onkohan muuta.. Ai niin, olen ostanut 100% kotimaista lampaanvillaa olevia sukkalankoja suoraan lankoja myyvältä lammastilalta. Toivottavasti pienilläkin hankinnoilla on merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi