Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaa maitoa juot?

Vierailija
06.06.2024 |

Jos parasta ennen on ollut 3-4 päivää sitten ja purkki ollut avaamattomana jääkaapissa, niin joisitko? Tai jos päiväys on mennyt jo muutama päivä sitten ja purkki on ollut avattunakin jo päiviä, niin joisitko?

Tulee käytettyä kahvissa aika vanhojakin maitoja, mutta kuinkahan vanhoja on oikeasti ihan ok käyttää..? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maito happanee ja maku muuttuu kun pilaantuu. Kahviin jos kaadat hapanta maitoa kokkaroituu.

Vierailija
2/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maitoa ollenkaan maitoallergian takia. Joskus harvoin kun käy vieraita, joille pitää ostaa kahvimaitoa olen tehnyt siitä lopusta maitovanukkaita pakastimeen tai käyttänyt kakkujen ja pullien leipomiseen pakastimeen. Olen sitten sulattanut ja tarjonnut näitä vieraille, jotka voivat maitoa käyttää. Ei ole jäänyt pilaantumaan tai mennyt hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No maito happanee ja maku muuttuu kun pilaantuu. Kahviin jos kaadat hapanta maitoa kokkaroituu.

Mutta kokkaroituuko rasvaton maito? Käytän vain rasvatonta maitoa ja siitä ei koskaan näy mitään kun laitan kahviin vaikka miten monta päivää vanhaa olisi. Kevyt maidosta olen huomannut vanhentumisen, mutta rasvaton on aina ihan normaalin näköistä ollut. Vai eikö se vain koskaan ole ehtinyt mennä vanhaksi. Jos ei, niin pitkään näyttää säilyvän. 

ap. 

Vierailija
4/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin maito mitä olen käyttänyt, oli reilu pari viikkoa yli päiväyksen avaamattomasta purkista.

Muutama päivä menee myös avatussa purkissa. En edes muista milloin viimeksi maito olisi ehtinyt pilaantua. Ehkä johtuu siitä, etten koskaan jätä maitopurkkia pitkäksi aikaa pöydälle. Maito on siitä helppo tuote, että nenä kyllä kertoo, onko se pilaantunutta. Sanoisin niin, että alle viikko yli päiväyksen on aina juomakelpoista, mikäli purkki oikeasti on jääkaapissa, eikä loju välillä pöydällä.

Varmasti vaikuttaa myös se, jos purkki on ostettu niin, että päiväykseen on pitkä aika ja avattu heti, mutta silloin säännöllisellä käytöllä purkki ei ehdi paljoa yli päiväyksen

Vierailija
5/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamattomana maito saattaa säilyä helposti parikin viikkoa, avattuna ainakin viikon parasta ennen -päiväyksen jälkeen. Itse käytän maitoa ihan huoletta, jos se on aistinvaraisesti hyvää, tuoksuu raikkaalle eikä kokkaroidu kahvissa. Myös rasvaton maito kokkaroituu kahvin sekaan kaataessa, ja toisaalta tuore homogenoimaton tuore maito voi vaikuttaa kokkareiselta, jos rasvaa ei sekoita ravistamalla. Jos maku on hyvä, on maitokin hyvää. Jopa vähän vanhentunutta maitoa voi vielä käyttää lettutaikinassa tms., se ei ole vaarallista. 

Vierailija
6/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kokkaroituuko rasvaton maito? Käytän vain rasvatonta maitoa ja siitä ei koskaan näy mitään kun laitan kahviin vaikka miten monta päivää vanhaa olisi. Kevyt maidosta olen huomannut vanhentumisen, mutta rasvaton on aina ihan normaalin näköistä ollut. Vai eikö se vain koskaan ole ehtinyt mennä vanhaksi. Jos ei, niin pitkään näyttää säilyvän. 

ap. 

Osta rasvatonta maitojuomaa, niin on pitemmät päiväykset.

Kuka juo kahvin kanssa tonkanpesuvettä?

Vierailija
7/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja nää imeväisikäisen tasolle jääneet maidonlitkijät. 

Vierailija
8/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi sanoa, että litkisin jos kerran päivässä laitan tilkan kahviin. 

ap. 

Vierailija
9/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Maitoa kuitenkin on päivittäin saatava.. Juo kahvi mustana niin ratkeaa tämäkin ongelma.

Vierailija
10/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa kuitenkin on päivittäin saatava.. Juo kahvi mustana niin ratkeaa tämäkin ongelma.

Sinä olet se minä minä idiootti,jos juon kahvin mustana niin kaikkien pitää tehdä niin .

Vierailija
11/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Lapset laittaa muroihin, joten edelleen sitä pitäisi ostaa. 

ap. 

Vierailija
12/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää, mutta oikein säilytettynä maito on meillä useimmiten ollut ok vielä reilun viikonkin jälkeen päiväyksestä. Ei juoksetu kahvissa, maku sellaisenaankin kunnossa eikä ole mitään vatsavaivoja tullut.

Vierailija
13/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet se minä minä idiootti,jos juon kahvin mustana niin kaikkien pitää tehdä niin .

Ei pidä, mutta jos haluaa pysyvän ratkaisun vanhentuneisiin maitoihin niin ehdottomasti kannattaa.

Vierailija
14/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito säilyy lämpöisessäkin jopa pari päivää avatussa purkissa, tosin en ole kokeillut päiväyksen ylittänyttä tällöin.

Jääkaapissa säilytettynä maito on helposti juomakelpoista vielä viikon yli viimeisen myyntipäivän 

Vierailija
15/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Maito neutraloi kahvin hapot ja tekee kahvista vatsaystävällisempää. Maito on muutenkin pohjoisen asukkaille terveellistä 

Vierailija
16/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon niin kauan kuin maistuu hyvältä. Luultavasti senkään jälkeen ei ole terveysriski, nutta maistuu vaan pahalta. Se kun on niin että on ne haitalliset bakteerit, ja sitten ne jotka vaan saavat maistumaan pahalta mutta eivät aiheuta terveysvaaraa ihan vähällä.

Vierailija
17/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs outoa siinä on? Onko argumenttisi tasoa, että ihminen on ainoa eläin joka..

juo toisten nisäkkäiden maitoa

ajaa autolla

pukeutuu vaatteisiin

käyttää älypuhelimia

kirjoittaa vauva-palstalle

jne.

Outoa on joo! Itse sanoisin enemmänkin että olemme erilaisia, emme outoja.

Vierailija
18/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo maitoa. Iho- ja vatsaongelmat hävisivät sen myötä. 

Vierailija
19/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito säilyy lämpöisessäkin jopa pari päivää avatussa purkissa, tosin en ole kokeillut päiväyksen ylittänyttä tällöin.

Jääkaapissa säilytettynä maito on helposti juomakelpoista vielä viikon yli viimeisen myyntipäivän 

Viimeisen myyntipäivän? 

Vierailija
20/23 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole maitoa juonut, enkä juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän