Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin vaikeaa saada lähestymiskielto?

Vierailija
04.04.2020 |

Miksi lähetysmiskieltoon ei riitä, että toinen tahtoo yhteydenpidon loppuvan, on asian ilmaissut, ja toinen ei silti ole lopettanut? Mitä haittaa siitä olisi, jos lähetysmiskieltoja langetettaisiin silloinkin, vaikka ei olisi vielä väkivallan uhkaa tai satoja päivittäisiä tekstareita? Eikö normaali aikuinen lopeta yhetydenotot, jos toinen sitä toistuvasti on pyytänyt, eikä rupea ahdistelemaan ja pilaamaan toisen päiviä yhteydenotoillaan? Jos siis ei ole mitään yhteisiä lapsia tms.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäähän se. Itse olen saanut työpaikalta tulleelle ahdistelijalle lähestymiskiellon viestien perusteella.

Vierailija
2/4 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluu saada, on pakko antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen saa ilman satoja yhteydenottoja ja väkivaltaa. Tiedän tapauksen, että nainen on saanut läheteltyään viestejä monelle lähipiiriin kuuluvalle myös, ei satoja, mutta muutamia heille ja itse kohteelle enemmän.

Älä itse vastaa niihin viesteihin. Luulen, että sillä on merkitystä.

Vierailija
4/4 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda numero & salaiseksi. Työnumero onkin hankalampi juttu, ehkä esto puhelimesta. Some-estot, rajaus kuviin. Muutto, osoite salaiseksi, ei reagoi jne. Lähestymiskielto ei estä ihmisiä jatkamasta täysin, se voi saada unohtamaan sen että pitää itsekin suojautua muilla tavoin, myös ulkona liikkuessa - riippuu mihin saakka tilanne on eskaloitunut.